Computer wordt traag bij lezen via ATA100 kaart

Pagina: 1
Acties:

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-04 18:13
Ik heb een Promise ATA 100 kaart, en ik heb de Standard Dual PCI IDE driver van Win2k er voor geinstalleerd.

Als ik nu een schijf aanspreek wat op die ATA100 kaart aangesloten zit, dan wordt de computer heel traag, en hapert de muiscursor.

En ik kan die Dual PCI IDE driver niet uninstallen op een of andere manier.

Wat is er aan de hand?

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 23:24
Waarom installeer je niet gewoon de drivers die voor de kaart zijn ? ftp://ftp.promise.com/Controllers/IDE/UltraTx2/U100Drv200029.EXE

(Dit is voor de Ultra 100 TX2)

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-04 18:13
Ja die heb ik al gedownload, maar ik kan die ouwe driver niet uninstallen, dan loopt mijn computer vast.

Verwijderd

Die hoef je ook niet te uninstallen, gewoon driver updaten

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:32

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op donderdag 24 januari 2002 13:39 schreef Mastermind het volgende:
Ja die heb ik al gedownload, maar ik kan die ouwe driver niet uninstallen, dan loopt mijn computer vast.
ik weet misschien wel een oplossing. ALS JE EEN ONBOARD IDE CONTROLLER HEBT EN DIE DAN NIET GEBRUIKT. Dit is een beetje mijn situatie en misschien heb je er wat aan.

Ik had eerst ook zo'n probleem, maar na goed te lezen en proberen de oplossing: Haal de ide devices van je promise kaart af. Plug deze weer in orginele staat terug op je mobo, start de boel (met de promise kaart er nog in) en even in je BIOS de boel laten detecten. ALS je je onboard IDE controller uitgeschakeld heb, zet deze weer aan en reboot even voordat je gaat detecten.
Nadat: Ga in windows (die via de onboard controller werkt)de drivers uninstallen van de dual pci ide controller. Reboot vervolgen (zoals windows vast zegt) en Install dan de nieuwe drivers. Schakel pc uit en zet alles weer om en zet dan in je BIOS de onboard IDE controller weer uit als je dat wil. Weer even detected (anders denkt de pc nog dat hij een schijf moet hebben) en hopelijk werkt win2k dan

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik weet niet hoe jouw situatie is, maar misschien is dit handig. Het kon wel kloppen dat windows vastloopt als je je IDE controller driver uninstalled, omdat je er nog mee bezig bent (:?)

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output