Toon posts:

comanche 4, dolby digital?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn vraag is hoe ik dolby digital kan krijgen met dit spel... keb een terratec 5.1 aan een dd versterker gehangen.. maar waar is dit in het spel in te stellen???

dolby surround is leuk maar dd toch beter.....

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 00:15
Volgens mij kun je alleen DTS of DD krijgen via een DVD.

Verwijderd

Topicstarter
het spel moet dolby digital ondersteunen, dit heb ik in een aantal bladen gelezen... best kut

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:42

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Lijkt me sterk... om echt realtime DD geluid te krijgen heb je flink veel cpu-power nodig. Volgens mij is er nog geen enkel spel dat DD gebruikt, al schijnt de XBox het aan te kunnen.

Daarnaast, als het spel DD ondersteunt dient het een speciale Dolby licentie te hebben. Reken er dan maar op dat ALS Comanche DD zou ondersteunen, ze ook wel het DD logo zouden voeren... (doet me denken aan Wing Commander 4, dat Dolby Surround geluid had in de filmpjes: de eerste scene was de Dolby trein :9~ )

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 00:15
Op donderdag 24 januari 2002 15:36 schreef MrTinux het volgende:
Lijkt me sterk... om echt realtime DD geluid te krijgen heb je flink veel cpu-power nodig. Volgens mij is er nog geen enkel spel dat DD gebruikt, al schijnt de XBox het aan te kunnen.
De x-box en de ps2 (de gamecube heeft dolby surround prologic II) ondersteunen idd allebei Dolby Digital, maar of dit gebruikt wordt, is nog maar de vraag. Voor zover ik weet ondersteunt nog geen één spel DD (correct me if i'm wrong) en het klopt idd dat DD nogal wat Mhz verbruikt. Ik denk dat de x-box en en ps2 het ook alleen maar gebruiken voor de dvd-films.

En ik meen me ook nog te herinneren dat DD nogal wat ruimte data inneemt, dus of het op een cd-rom past, is ook nog maar eens de vraag.

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:42

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Op donderdag 24 januari 2002 20:45 schreef Fred_Perry het volgende:
Ik denk dat de x-box en en ps2 het ook alleen maar gebruiken voor de dvd-films.

En ik meen me ook nog te herinneren dat DD nogal wat ruimte data inneemt, dus of het op een cd-rom past, is ook nog maar eens de vraag.
Dan heb je het gewoon over DD-data doorspelen. Dat is dus iets anders dan realtime DD, waarbij het spel DD geluid genereert (ipv een aantal audiostreams vanaf cd/dvd te spelen, wat natuurlijk niets bijzonders is). Je hebt natuurlijk wel spellen op de pc met 4-kanaals geluid, maar DD is 6 (of 7, bij 6.1) kanaals, plus dat het aan bepaalde eisen moet voldoen om het DD te noemen.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Pagina: 1