Toon posts:

ASUS DVD-E616 NIET regiovrij??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na de goede reacties op de DVD-E616 en nadat de verkoper had bevestigd dat deze speler regiovrij zou zijn (dmv die jumper te verwijderen) besloten om deze speler te bestellen. Als eerste viel me op dat de jumper al verwijdert was, mooi, dan zou ie dus al regiovrij moeten zijn. NIET! Na het testen met driveinfo 2.1 bleek deze dus nog steeds gelocked te zijn.

Hoe krijg ik 'm nu alsnog regiovrij en als dat niet kan, enig idee of dit binnen de "garantie" valt, daar de verkoper 'm heeft verkocht als zijnde regiovrij?

Verwijderd

Bij de 612 was het inderdaad zo dat die jumper eraf moest. Bij de 616 werkt dit niet. Een oplossing heb ik daarentegen niet. |:(

Anders kan deze truuk om de region code change counter te resetten helpen:

Reset ASUS E-616 region counter

1.Power down your pc
2.when power is off hold down the two buttons on your dvd drive (play/stop)
3.While holding down buttons power up your pc.
4. When you see your bios detecting your drives you can let go. If you let got too late (hold down buttons too long) your pc will hang, if this happens just start again. I find that holding the buttons down for about 5 seconds after you see the bios do its thing is fine.

Ik heb deze zelf niet getest, dus check dit eerst eens met 1 keer wijzigen, de procedure en als je weer 4 changes mag maken dan werkt ie :-)

En als er info is over de regio code van de 616 kan je het misschien hier vnden: http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/dvd/dvdfi.htm

En ivm de garantie:
1. Als ze het echt verkopen als zijnde regiovrij dan moeten ze het of checken of zorgen dat hij het doet.

2. Als ze het niet als regiovrij verkopen maar hij het wel heeft gezegd, kan je proberen om hem aan te spreken, en om opheldering/ruilen te vragen. Anders is het altijd te proberen met een telefoontje.

Hoop dat dit je een beetje helpt? >:)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
Move > [forum=21]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Die truuk had ik al geprobeerd, maar het enige wat gebeurde was dat de regiocode terug werd gezet naar 2. De teller zelf stopte heelas niet :(

Alvorens ik tot de koop overging had ik hier wel al gelezen dat deze op omschreven wijze regiovrij te maken zou zijn en het "advies" van de zaak waar deze gekocht is, heb ik dus per email ontvangen.