Toon posts:

Windows delayed write failed

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Deze melding krijg ik helaas steeds regelmatiger, scandisk kan niets vinden. Heeft iemand hier een dergelijke melding(en) gehad? Ik weet bij god niet hoe ik ervanaf moet komen.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:54
heb je een zip en kt133(a) chipset?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
nee, geen zip. wel via 266a chipset

• 9nevermind9
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
had ik ook las van bij win xp ik moest mijn hd formateren dat was de enigste manier om het op te lossen (het was een 2e hd)

specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
Ik heb deze melding ook als ik mijn raid partitie wil defraggen onder XP (met O&O defrag of met Diskeeper)
"gewone" defrag wil niet maximaal defraggen en geeft dus niet deze melding :?

Controller is een Promise RAID controller met 2x een WD 40G 7200 rpm disk.
Erg vreemd. Iemand een tip?

• AlterEgo
  • Niet online
Nou, misschien:
er zijn VIA IDE drivers (en dus ook 4in1 drivers), en die doen net alsof je drives SCSI drives (zo staan ze ook in je hardware manager) zijn (ik weet het zeker van IDE 3.12, maar er zijn er meer). Bij sommige disks geeft dat problemen: het disk cache wordt niet goed geleegd, en dat kan leiden tot disk errors bij afsluiten.

• GBits
Ik ben iets op het spoor, het heeft met caching te maken
VIA gebruik ik niet, drives hangen niet aan een VIA controller.

Hopelijk heb ik over een kwartiertje de oplossing, er zijn al redelijk wat topics over geweest, zal het dan even documenteren (hoop dat het werkt!)

• GBits
Een kwartiertje werd 2 uur, maar ik ben er toch uit!

Oplossing heb ik ff gepost op http://members.tripodnet.nl/Lecrammed/

Ik zal het hier ook even knippen en plakken.

• GBits
Ok, Delayed Write Failed, oplossing onder Windows XP:

Ik ben hetzelf tegengekomen bij het defragmenteren van grote (RAID) drives met 3rd party software zoals Diskeeper en O&O Defrag dat op een gegeven moment de melding "Delayed Write Failed" langskwam.

Tijd om de boel af te sluiten en opnieuw op te starten....

Na wat zoeken met Google en diverse info bij elkaar optellen resulteerde in onderstaande oplossing:

Het heeft allemaal te maken met het cachen van data op de drives, iets wat je dus UIT kan zetten, heb nog niet getest om te zien of het performance verlies oplevert (tot dusver niet).

Ok, eerst moet er wat in XP Folder Options aangepast worden.

Filemanager, Tools, Folder Options geeft volgend scherm:
Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/Lecrammed/dwf/folder-options.jpg
Bovenstaand plaatje is wat verkleind om het een beetje snel te houden.

Onderste optie is "Use simple file sharing" Zet dit dus UIT

Daarna klik je met de rechtermuisknop op de drive die problemen geeft (vanuit de filemanager dus en vraag je de properties van die drive op:

Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/Lecrammed/dwf/share-properties.jpg
Ga naar het tabje Sharing en nadat we dus het simple file sharing hebben uitgezet krijgen je de optie om Caching te configureren.

Klik op Caching.

Vervolgens zet je de optie "Allow caching of files in this shared folder" UIT
Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/Lecrammed/dwf/caching-settings.jpg
Dit moet het verhelpen.

Ook te lezen op http://members.tripodnet.nl/Lecrammed/dwf/

• Slurp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-07-2022
Die oplossing ben ik ook op wat andere sites tegengekomen. Maar die helpt bij mij niet. :(
En zo heb ik nog genoeg andere dingen geprobeerd, maar ik weet nu wel waar het bij mij aan ligt (denk ik)
Als ik nml. in mijn bios de AGP size hoger zet dan 32mb krijg ik de foutmeldingen (gelijk al bij het inloggen in XP) Gekke is dat ik dit probleem niet heb als ik de 'oude' officiele drivers van ATi gebruik. Maar die wil ik nie gebruiken!! 8-)

Edit: nu werktie weer wel met nieuwste drivers. :? Heb wat proggies eraf geknikkert (o.a. deamon tools)

9nevermind9> misschien domme vraag maar wel eerst een chkdsk gedaan voor je ging formateren? Mijn schijf raakte ook steeds corrupt maar een checkdiskje en hij deed et weer. Scheelt je wat installeerwerk misschien de volgende keer.

• 9nevermind9
  • Laatst online: 30-12-2025
Op maandag 28 januari 2002 22:44 schreef Lecram het volgende:
Ok, Delayed Write Failed, oplossing onder Windows XP:

bla
bla
die oplossing werkt lang niet altijd (lees bijna nooit) ik heb het nu 2 maal gehad en moest bijde keren opnieuw formateren om hem weer goed te krijgen

specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand nog suggesties, de hierboven beschreven oplossing werkt helaas niet. Ik heb zojuist weer die melding gekregen.

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Probeer 'Write caching' eens uit te schakelen. Ik gebruik W2k en dit staat bij de disk properties van elke disk drive bij de device manager.

Verwijderd

Topicstarter
Die staat uit maar het gebeurt nog steeds.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog suggesties?

• Slurp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-07-2022
Hier zat de oplossing in het uitzetten van 'large system cache'. Dus die staat nu op programma's ipv. systeem cache. Komt bij mij door die geweldige ATi radeon drivers :r

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Maxtor 200gig.... Abit KX-7 R ... ik zal even " System Cache" aanzetten i.p.v. Programs waar hij nu opstaat. Hopelijk werkt dat wel.

Ik heb fresh install XP en voor alles de nieuwste drivers, maar krijg nog steeds pop-up schermpje " Delay Write Failed". :(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 18:12 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

GODFLESH, we zien liever dat je dit topic als kennisbasis gebruikt; en niet als vraagbaak. Haal dus relevante informatie mbt jouw probleem uit dit topic; en probeer de tips die hierin gegeven worden. Mocht je er nog steeds niet uitkomen wil ik je vragen om een nieuw topic te openen met daarin alle relevante informatie; plus de dingen die je zelf al geprobeerd hebt.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.