Toon posts:

waterwetter in een scooter..?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zou het helpen als ik waterwetter in de koelinf van een scooter doe.

Ja ik weet dat het niet een normale vraag is maar okay.

Wie weet of dit helpt om hem beter te koelen...?

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ja, helpt om beter te koelen. Maar of het nut heeft? Het lijkt me niet gezond als de motor nooit op temeratuur komt, ervanuitgaande dat waterwetter veel zal schelen.

Verwijderd

WW is meer voor auto's bedoeld. Je zou het kunnen gebruiken als je motor te warm wordt.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Je kan er eventueel ook een goedje van silkolene indoen, die is voor scooters gemaakt.

Dat wordt vooral bij race scootertjes gebruikt.
Afbeeldingslocatie: http://www.koopmanstuning.nl/racepics/01.jpg

Je kan het hier iig kopen: www.koopmanstuning.nl

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Het werkt wel, maar echt nodig is het volgens mij niet. Momenteel komt de koelvloeistoftemp van mijn RS50 niet boven de 60 graden uit.

Als je een hoogtoerige 70cc topkit monteert en een 20mm carburateur, dan zou het misschien iets uit gaan halen.

• -=MOL=-

-=MOL=-

Ben ik het mee eens dabit, een standaard scootertje heeft dat zeker niet nodig.
Die racertjes hebben dan ook meestal al een xtra (grotere) radiateur erbij, of vervangen de standaard voor een grotere.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 09:35 schreef TD-DMZ het volgende:
Ben ik het mee eens dabit, een standaard scootertje heeft dat zeker niet nodig.
Die racertjes hebben dan ook meestal al een xtra (grotere) radiateur erbij, of vervangen de standaard voor een grotere.
Kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een standaard scooter heb gezien. kan aan de buurt liggen :)

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:43

TiMMieJ

PSN: Orixez

Idd een standaard sc00t :? nooit van gehoord.
Hier in Alphen rijden ze gemiddeld iets van 80 ofzow.

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-05 08:35

GSX-MAN

de/het/een

Ach wat grappig, scooters.....

Wat dacht je van een paar extra fans voor de koeling?

Ik heb geloof ik een fan voor de radiateur zitten, hoewel dat in Nederland niet echt nodig is, zo'n radiateur van 40 X 30 vangt genoeg frisse lucht boven de 100 km/u.

Slecht idee... Hoe laat?

Verwijderd

Op een iskutter hoef je geen 70cc/snelle uitlaat/grote carb te leggen om de 80 te kunnen halen. En met de standaard 50cc cylinder, uitlaat en carb hoef je je echt niet druk te maken over het koelvermogen.

Als je nu een 70cc cylindertje + bijbehorende uitlaat monteert zodat de vermogenspiek pas bij de 12000 rpm bereikt word, en je monteert een carb die de vereiste hoeveelheid peut kan leveren (20mm of groter), dan heb je reden om je zorgen te gaan maken over het koelvermogen van het standaard koelsysteem.

Conclusie: WaterWetter in het koelsysteem van je standaard iskutter is leuk, maar hij zal er geen steek beter van rijden. Ik heb thuis ook een flesje staan, maar daarvan komt er geen druppel in m'n RS50 terecht. Nou ben ik wel zo'n brave borst die nog met de originele cylinder en carb rijd.

Voor de mensen die 100km/u op de iskutter doen: leuk je gekend te hebben.

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:43

TiMMieJ

PSN: Orixez

LoL @ Dabit. Maar idd Dabit ik doe met alles standaard en dan bedoel ik zelfs dat me varioring er nog inzit een KM of 70 - 75. Das best wel netjes en op zich hard zat. (zeker op een kutcotje)

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
:P SCOOTA NERRD :P

dit was toch een "computer gerelateerde zaken" forum :?

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 16:06 schreef fuzzems84 het volgende:
:P SCOOTA NERRD :P

dit was toch een "computer gerelateerde zaken" forum :?
Daar heb je 100% gelijk in, maar ik kan het iemand niet kwalijk nemen als-ie de link legt tussen betere waterkoeling voor de puter en betere waterkoeling voor de iskutter.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-05 21:51

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Soms heb je bij het tunen van je scooter weldegelijk meer cooling nodig dus meschien scheeld dit net dat beetje waardoor je geen tweede rediatuur nodig hebt.
Extra cooling is zeker nodig als je cil zo'n 14000 rpm berijkt.
En jah een extra fan zal niet zo veel uit maken aangezien jij bij een snelheid van boven de 120 km/h al zat luchtverplaatsing hebt.
Maar inderdaat als je alles gewoon standaart hebt of het niet echt extreem tuned dan is het niet echt nodig.

Als je wat meer info wilt over het tunen van scoots kun je eens een keikje nemen op mijn site http://www.is-tuning.nl

Maar ik ben nou zelf toch ook wel benieuwd wat de verschillen zullen zijn als ik er waterwetter bij kiep.
Meschien dat ik dit nog een keer ga uitproberen want extra cooling kan ik wel gebruiken vooral als ik mijn scoot op de vermogensbank plaats om te testen. De temepratuur loopt dan snel hoogop omdat je onvoldoende luchtverplaatsing hebt omdat je scoot dan stil staat (duhh :D )

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op vrijdag 25 januari 2002 10:32 schreef TuRk het volgende:
Idd een standaard sc00t :? nooit van gehoord.
Hier in Alphen rijden ze gemiddeld iets van 80 ofzow.
Ja, in alphen zijn er maar een paar gekken die echt hard willen. Hier in waddinxveen net zo.

Maar er zijn hier een aantal scoots die volgens de tovami meer dan 15pk hebben, das toch wel erg veel. En ik heb er al meerdere malen van genoten!

Pagina: 1