[Slack 8.0] trubbels na gcc upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Nadat ik gcc geupgrade heb naar 3.0.3 (zowel zelf gecompiled als de package uit slackware-current) heb ik soms problemen met het compilen van een aantal zaken, waaronder Apache. bij configure geeft ie een aantal undefined references naar zaken die vroeger in libsup zaten, zoals:

/usr/local/lib/libsablot.so: undefined reference to `operator new[](unsigned)'
/usr/local/lib/libsablot.so: undefined reference to `__cxa_call_unexpected'
/usr/local/lib/libsablot.so: undefined reference to `vtable for __cxxabiv1::__si_class_type_info'
/usr/local/lib/libsablot.so: undefined reference to `operator delete(void*)'
/usr/local/lib/libsablot.so: undefined reference to `__gxx_personality_v0'

als ik dan switch naar g++ ipv gcc compiled de zaak wel, maar dat is niet echt normaal gedrag. Iemand misschien een idee?

• Hans
  • Niet online
Moet ik misschien mn binutils ook recompilen?

Verwijderd

Het is een SLackware-current package en hoeft dus niet te werken met je installatie. Er zijn nog allerlei issues met gcc-3.0.x. Wellicht handiger om de 2.95-3 versie weer terug te zetten :)

Verwijderd

In principe is gcc 3.0.3 al aardig stable, alleen veel programma's zijn er nog niet op aangepast.....

Heb je stdlibc++ en gnu libc geprobeerd te updaten ? Dit is wel een riskante onderneming, btw

• Hans
  • Niet online
Probleem is, ik heb de boel geupgrade naar 3.0.3 omdat er in 2.95.3 een bugje zit waardoor ik een bepaald pakket weer niet kon compilen. Maar nu heb ik dus met 3.0.3 bij het compilen van sommige pakketen bovenstaande problemen met undefined references.

• Hans
  • Niet online
Op donderdag 24 januari 2002 13:06 schreef Prophet_van_Kleunen het volgende:
Heb je stdlibc++ en gnu libc geprobeerd te updaten ? Dit is wel een riskante onderneming, btw
stdlibc++ is geupgrade bij het compilen van gcc-3.0.3. glibc is nog de out-of-the-box slack 8 versie.

Verwijderd

Ik betwijfel dat er in gcc 2.95.3 nog bugs zitten.....

• Hans
  • Niet online
Op donderdag 24 januari 2002 13:09 schreef Prophet_van_Kleunen het volgende:
Ik betwijfel dat er in gcc 2.95.3 nog bugs zitten.....
Het is toch echt zo. Quote van de site van het programma:
Another problem people are reporting is a compile error that looks like this:
commands.cpp: In function `void
__static_initialization_and_destruction_0(int, int)':
commands.cpp:46: Internal compiler error in `const_hash', at
varasm.c:2373
Please submit a full bug report.
See URL:http://www.gnu.org/software/gcc/bugs.html for instructions.
gmake[1]: *** [commands.o] Error 1

This is a compiler bug in GCC 2.95.x. I've tried to work around it, but there seems to be no escape. You will need to upgrade to GCC 2.96, or GCC 3.0, or use an older version. (I will try to get pre-compiled binary packages uploaded as well)

Verwijderd

Je zou dan eens kunnen proberen om uit die zelfde current tree ook je glibc kunnen upgraden naar versie 2.2.4.

• Hans
  • Niet online
Op donderdag 24 januari 2002 13:13 schreef janjanjansen het volgende:
Je zou dan eens kunnen proberen om uit die zelfde current tree ook je glibc kunnen upgraden naar versie 2.2.4.
Dat was ik eerst van plan, maar het is een co-located machine waar ik vandaag niet meer bij kan, en het is een beetje risky business om glibc te upgraden in runlevel 3 :)

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 13:16 schreef Hans het volgende:

[..]

Dat was ik eerst van plan, maar het is een co-located machine waar ik vandaag niet meer bij kan, en het is een beetje risky business om glibc te upgraden in runlevel 3 :)
Je hebt helemaal gelijk :)
Pagina: 1