"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who
probeer altijd te zoeken met zulk soort dingen op forum.java.sun.com (en dan rechts onderin) daar kan je betere oplossingen vinden (als je dat nog niet geprobeert had)Op donderdag 24 januari 2002 11:48 schreef GiLuX het volgende:
als je gaat zoeken op de sun site met de search knop vind je de grootste onzin, en zodra je denkt iets gevonden te hebben blijkt je op chillisoft.com verzeild geraakt te zijn :?
Hmmm... google: zoeken op: http enviroment variables java
Met een citaatje uit de bovenste link:
Met een citaatje uit de bovenste link:
(...) If you would like to write CGI server-side programs, be aware that Java has no defined way to grab the enviroment variables that you will need from the HTTP server. JavaSoft has introduced the Servlet API as a standard way to do this, but adoption of this standard by the major server players is still somewhat distant.
If you do not have access to a server with a Java API for CGI, you will have to write a shell wrapper for your Java programs, since Java has no way of obtaining enviroment variables. Examples exist on the web, if you need guidance.
bron
ja, dat is precies de search waar ik het over heb,Op donderdag 24 januari 2002 11:59 schreef Alarmnummer het volgende:
hier begin ik altijd te zoeken
http://search.java.sun.com
de helft van de hits gaan altijd over chillisoft.
ik had idd ook even op google moeten zoeken maar was te pissed oof van die sun search om er even aan te denken.
anyway,
dan gebruik ik maar de referer uit request.getHeaders,since Java has no way of obtaining enviroment variables
want een wrapper schrijven zegt me niet zoveel.
"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who
+DOCUMENT_ROOT -chillisoft 
je kent de zoek commando`s?
je kent de zoek commando`s?
Je kunt inderdaad sinds een tijdje niet meer de systeem environment variables uitlezen omdat iemand heeft bedacht dat dat niet platform-onafhankelijk is.
Je kunt ze echter bij het starten van de Java Virtual Machine wel mee geven via de -D optie. Daarna kan je ze gebruiken als een property in System.getProperty ...
.
Je kunt ze echter bij het starten van de Java Virtual Machine wel mee geven via de -D optie. Daarna kan je ze gebruiken als een property in System.getProperty ...
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
ah, ok,Op donderdag 24 januari 2002 15:26 schreef mbravenboer het volgende:
Je kunt inderdaad sinds een tijdje niet meer de systeem environment variables uitlezen omdat iemand heeft bedacht dat dat niet platform-onafhankelijk is.
Je kunt ze echter bij het starten van de Java Virtual Machine wel mee geven via de -D optie. Daarna kan je ze gebruiken als een property in System.getProperty ....
maar wat gebeurd er dan als je hier op gaat vertrouwen en je hele project moet oppeens op een ander platform gaan draaien,
dan is het maar gokken dat het nog goed gaat.
vandaar dus dat die 'iemand' had bedacht dat er uitteslopen.
tnx (again)
Pagina: 1