Exchange POP3 Probleem

Pagina: 1
Acties:

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 16:34

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.

We draaien hier Windows 2000 Samll Business Server 2000 met op de Werkstations Windows 2000 Pro.

Ik heb exchange ingesteld, alleen het volgende probleem doet zich voor. Ik kan email verzenden met outlook dit is geen probleem zowel intern als extern. Alleen als ik poist wil ontvangen gaat het fout, het volgende gebeurd. Ik controleer even met behulp van een telnet sessie of via webbased mail of er een bericht staat in de des betrefende pop3 account zodat we weten dat er ten minste een bericht is om mee te testen. Nu haalt exchange na 15 minuten de pop3 account leeg. Dit controleren we weer via een telnet sessie of via webbased email. Aleen nu komt het het bericht komt nooit aan in outlook. Dit gebeurd alleen met berichten van externe afkomst als iemand intern een bericht verstuurd dan gaat alles goed ik heb van alles al geprobeerd ook de account weggegooid en op nieuw aangemaakt.

Nog even in het kort SMTP heeft geen probleem interne mail heeft ook geen probleem. Het gebeurd alleen met een externe pop account, bericht verdwijn wel uit de externe pop account maar wordt niet afgeleverd op het werkstation.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-03 14:12

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Staan je avlever instellingen wel goed? Als ie em weghaalt bij je provider, dan moet ie ergens bij je zijn...maar levert ie em verkeerd af...

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 16:34

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Volgens het logboek staan er 14 berichten voor diegene, alleen exchange wil hem ze niet afleveren naar outlook toe.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

ik heb het zelfde probleem.
ben jij er al uit?
hoe kan je via het log zien hoeveel berichten er voor iemand staan?

kan iemand me helpen :'(

• Roaming
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08-2022

Roaming

Could not update your profile

in de eigenschappen van de pop 3 connector
maximum logging aanzetten en dan de eventviewer uitlezen.

kan DNS instelling zijn.

heb je de internet connectie wizard al gedraaid ?

Dr Watson heeft niets kunnen vinden dat op een probleem zou kunnen wijzen

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
--> ANS :)

• Dromer
  • Laatst online: 09:25
Je kan normaal toch gewoon aangeven voor welke user dat is ?
Hier draait het namelijk verder wel goed.
SBS 2000 met exchange servicepack 2.

Verwijderd

Ik meende dat het iets met het default domain was waar de mail naar gerouteerd wordt. 'k zal vanavond eens kijken voor je.

• Dromer
  • Laatst online: 09:25
Hmmz..
Ik ben is gaan testen hier.
Ik heb het ook alleen het gebeurt bij mij pas als ik 2 popboxen naar 1 user wil laten gaan.
De 2e doet die dan dus niet..
Vaag.

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 14:51
jep ken het probleem
heeft iemand al een oplossing

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Als je van je PC telnet naar poort 110 op je Exchangeserver, en dan inlogt, staan die berichten die oorspronkelijk uit je POP3 boxen komen daar dan wel bij?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Zoetjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Wat Conar ook al zei, denk idd dat je eens moet kijken naar de DXA :) (Klinkt moeilijk hè :P)

Servers -> <Servername> -> Directory Synchronization -> Eigenschappen -> E-mail Addresses

Hier moet bij staan als SMTP: DXA@<domain>
dus bijvoorbeeld als ik zoetjuh.nl zou hebben als domein: dan zou de DXA dus zijn DXA@zoetjuh.nl

Let wel dat je de MS-Mail connector ook hebt geïnstalleerd.

• desmoquattro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025

desmoquattro

Duwgatie

Probleem hebben sommige klanten van ons ook en de oplossing tot nu blijkt te zijn : onder je user properties naar e-mail adressen gaan en dan blijkt dat je interne domein in combinatie met je username je primairie e-mail accound te zijn. dus dat ff aanpassen , en dan maar hopen dat het werkt.

Als je de mail nog wil laten aankomen moet je ff de pop3 connector stoppen en starten toen kwamen ze bij mij weer aan. Heel apart weet ik maarja blijft Microsoft hé

LOL

Verwijderd

Jep, zelfde probleem ook al 2x meegemaakt, niet fein...

Bij Small Business Server schijnt een soort regel te gelden dat je altijd de wizards moet gebruiken, anders gaan er dingen grondig fout. Ook handmatig alle componenten vanaf CD installeren (Exchange natuurlijk ook met /forestprep etc.) levert uiteindelijk een hopeloze Event Viewer op.

De wizard die alles goed instelt m.b.t. internetverbindingen en de afhandeling van e-mail heet idd. de Internet Connection Wizard, maar is niet hetzelfde als de normale ICW die we in alle Windhoosversies aantreffen.
Pagina: 1