Visual Basic 6.0 en Acces XP

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Hallo,

Ik ben bezig met Visual Basic in mijn Windows XP waar ook Office XP op draait nu heb ik in Acces een database gemaakt en die wil ik vanuit Visual Basic aanroepen.

Probleem is hij herkent de database niet. Ik krijg namelijk de volgende foutmelding als ik Add-Ins-->> Visual Data Manager...-->> Openen database Acces:

The following error occured:

Unrecognized database format "E:\Mijn Documenten\Acces'\Prive\Zemdiploma's.mdb".
Number: 3343

Ik heb al de laatste MDAC geinstalleerd, versie 7, ook versie 6 heb ik geprobeerd maar werkt niet. Ik heb gewoon van microsoft gedownload en daarna geinstalleerd, en daarna zou het moeten werken neem ik aan.

Of doe ik iets anders fout.

Misschien dat iemadn dit al heeft meegemaakt. :?

• 3volution
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

3volution

tsja...

Misschien ' weghalen?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

Visdata is gelinkt aan DAO 3.51 en die kan geen Access2k en hoger databases openen, visdata gaat niet werken, helaas.

Als je je prog wilt laten werken moet je het dus linken aan DAO3.60 en hoger, misschien kun je beter ADO gebruiken :?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Naar mijn weten (ik kan dus nu uit m'n nek lopen te l*ll*n), werkt die add-in met MDAC 2.0 ofzow.
Trouwens versie 7 bestaat (nog lang) niet hoor. We zitten nu ergens op versie 2.7 dus het duurt waarschijnlijk nog wel ff (ik denk dat je bedoeld dat je de ADO versie van VB.Net (VB7) bedoeld).

Hoe dan ook gewoon proberen middels ADO te benaderen (vanuit code).

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Jha, ik wil best overstappen, op ado of iets dergelijks wat wle werkt, maar hoe moet dat dan :?

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 11:55 schreef Saiya_Jin_Vegeta het volgende:
Jha, ik wil best overstappen, op ado of iets dergelijks wat wle werkt, maar hoe moet dat dan :?
Net als andere ActiveX/COM componenten. Reference naar Microsoft Data Access Components (laatste versie als je dat wilt, evt. eerder versie). Nieuwe Connectie maken en datasets opentrekken.

Zoek maar in de documentatie voor verdere info... Daar is namelijk al heel veel besproken (iig over ADO).
Pagina: 1