Ik heb dit:
nou moet hij als het plaatje groter of gelijk aan 150000 bytes of als het type jpeg is dat weergeven, maar de groote doet hij wel, maar bij type plaatje doet hij het wel, ik dacht zelf dat dat kom door de / in image/jpeg maar wie weet daar wat op
en in de manual staat alleen:
$userfile - De tijdelijke bestandsnaam waarin het geuploade bestand is opgeslagen op de server.
$userfile_name - De originele naam of het originele pad van het bestand op het systeem van de gebruiker.
$userfile_size - De grootte van het 'ge-uploade' bestand in bytes.
$userfile_type - Het mime-type van het bestand als de browser deze informatie heeft meegestuurd. Een voorbeeld zou zijn: "image/gif".
please help
code:
1
2
3
4
| <form enctype="multipart/form-data" action="correct.php" method="post"> <input type="file" name="userfile"> <input type="submit" value="Verstuur uw Foto"> </form> |
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <? // correct.php require("../server.info.php"); if ($userfile_size >= 150000 || $userfile_type != image/jpeg) { echo "Uw foto voldoet niet aan onze eisen, klik <a href=\"javascript:history.back()\">hier</a> om terug te gaan en het nog eens te proberen."; } ?> |
nou moet hij als het plaatje groter of gelijk aan 150000 bytes of als het type jpeg is dat weergeven, maar de groote doet hij wel, maar bij type plaatje doet hij het wel, ik dacht zelf dat dat kom door de / in image/jpeg maar wie weet daar wat op
en in de manual staat alleen:
$userfile - De tijdelijke bestandsnaam waarin het geuploade bestand is opgeslagen op de server.
$userfile_name - De originele naam of het originele pad van het bestand op het systeem van de gebruiker.
$userfile_size - De grootte van het 'ge-uploade' bestand in bytes.
$userfile_type - Het mime-type van het bestand als de browser deze informatie heeft meegestuurd. Een voorbeeld zou zijn: "image/gif".
please help