Toon posts:

[delphi] hoe deploy ik een MyBase applicatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met Delphi 6 Prof een applicatie geschreven die z'n data opslaat mbv MyBase. Dat doe ik door enkel TClientDataSet te gebruiken en die op te slaan in XML bestanden.
Aangezien het weinig data is wil ik geen overhead als BDE of ADO. Op zich werkt het zo goed, alleen het laten draaien op een andere machine dus niet, hij mist (natuurlijk?) de DLL's voor MyBase.
Mijn vraag dus, welke DLL's?
Volgens een internetpagina moet ik dbclient.dll copieren en registreren. Echter, dat was voor Delphi5 en die dbclient.dll is in geen velden of wegen te bekennen.

Die ranzige InstallShield Express komt met 3 errors over DataSnap ( zit toch echt enkel in Delphi6 Enterprise ) en maakt van mijn 1.4MB exe een setup.exe van 4MB. Lijkt me ook niet logisch.

Iemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben er al uit.
( Waarom zeggen eindgebruikers niet gewoon wat er fout gaat?? )
Het runnen van mijn proggie op een nieuwe WinME install weet te melden dat hij midas.dll mist. Kwestie van midas.dll naar windows\system kopieren en klaar.
Ik hoef hem niet eens te registreren.

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 12:41 schreef jurrieyup het volgende:
Ok, ik ben er al uit.
( Waarom zeggen eindgebruikers niet gewoon wat er fout gaat?? )
Het runnen van mijn proggie op een nieuwe WinME install weet te melden dat hij midas.dll mist. Kwestie van midas.dll naar windows\system kopieren en klaar.
Ik hoef hem niet eens te registreren.
PAS OP MET MIDAS.DLL kopieëren. Zodra die machine als server gaat fungeren waar andere machines hun data van kunnen leechen (via MIDAS) ben je de klos als het gaat om licenties!

Wat is MyBase trouwens voor een formaat? Bedoel je niet interbase?

Verwijderd

Topicstarter
TClientDataSets werken memorybased, maar je kan ze ook naar disk of stream wegschrijven. Dat formaat is MyBase.
Eigenlijk kan je ze op 3 formaten wegschrijven: dfBinary, dfXML en dfXMLUTF8.
Omdat ik toch maar een paar records ( maar wel veel tabellen ) gebruik heb ik hiervoor gekozen.
Zolang ik geen server aanspreek hoef ik niet bang te zijn voor licentieissues.

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 11:46 schreef jurrieyup het volgende:
TClientDataSets werken memorybased, maar je kan ze ook naar disk of stream wegschrijven. Dat formaat is MyBase.
Eigenlijk kan je ze op 3 formaten wegschrijven: dfBinary, dfXML en dfXMLUTF8.
Omdat ik toch maar een paar records ( maar wel veel tabellen ) gebruik heb ik hiervoor gekozen.
Zolang ik geen server aanspreek hoef ik niet bang te zijn voor licentieissues.
Ik geloof dat daar ook dfText of dfAscii bij hoort (om als text weg te schrijven) maar dan nog zie ik nergens MyBase. Maar ik snap het principe (heb nl. nog niet de documentatie van TClientDataSet.SaveToFile() gelezen |:( ).