Toon posts:

kopieeren van HD naar HD sneller ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik van de ene schijf dingen kopieer naar de andere schijf dan gaat het vrij snel , 1 GB iets van een minuut, maar goed als ik van partitie naar partitie op dezelfde schijf doe gaat het veel trager.
Is dat normaal ?

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ja !

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-04 13:23

EXX

EXtended eXchange

Dat is normaal omdat bij een copy van de ene partitie naar de andere op dezelfde schijf de koppen steeds heen en weer moeten fietsen tussen de source en de destination. Je hoort de HDD ook veel meer "reutelen" en dat gereutel kost tijd. Bij een copy van de ene naar de andere schijf heb je dat niet.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 10:35 schreef EXX het volgende:
Dat is normaal omdat bij een copy van de ene partitie naar de andere op dezelfde schijf de koppen steeds heen en weer moeten fietsen tussen de source en de destination. Je hoort de HDD ook veel meer "reutelen" en dat gereutel kost tijd. Bij een copy van de ene naar de andere schijf heb je dat niet.
Ok, welke schijven hebben daar geen of nauwelijk problemen mee ? die dus wel snel gaan.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-04 13:27
Op donderdag 24 januari 2002 10:42 schreef FoRzA het volgende:

[..]

Ok, welke schijven hebben daar geen of nauwelijk problemen mee ? die dus wel snel gaan.
Geen enkele natuurlijk.

Of je moet een JBOD hebben van bijvoorbeeld 2 schijven, waarbij beide partities even groot zijn en er verder geen partities op staan.
Dan worden beide partities namelijk gemapt op de 2 verschillende schijven onder de partities, die dus onderdeel zijn van je JBOD

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Het zou wel schelen als het OS bijvoorbeeld eerst 256MB gaat lezen van partitie 1, en dan pas die 256MB gaat schrijven op partitie 2. Op die manier hoef je op een bestand van 1024MB maar een paar keer de koppen te positioneren. *

Dit blijft natuurlijk trager dan 2 disks gebruiken, omdat die tegelijk kunnen lezen en schrijven.

* Ik snap werkelijk niet waarom dat er niet in zit.
En ik snap ook niet waarom het OS toelaat dat je 2 bestanden tegelijk vanaf cdrom kunt kopieren, na elkaar gaat veel sneller |:(

Siditamentis astuentis pactum.

Pagina: 1