[Certificates] private key onder IIS 5.0?

Pagina: 1
Acties:

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ik weet niet of dit hier goed staat, maar omdat het hier geavanceerde functies van een webserver betreft...

Onderstaande komt van de site waar ik een certificaat van een klant wil downloaden:
Maak een CSR vanuit uw server
U dient een Certificate Signing Request (CSR) bij te sluiten bij uw aanvraag voor een Secure Server ID. Een CSR is een gecodeerd bestand waarin de publieke sleutel, de naam, de plaats en de URL van uw organisatie vermeld zijn. Om een CSR aan te maken, gebruikt u de software van uw webserver. Deze creëert twee bestanden: een privésleutel en een CSR.

BELANGRIJK: Sla uw privésleutel en CSR op een diskette op en bewaar deze op een veilige plaats. KPN Telecom BV krijgt geen kopie van uw privésleutel. Bij verlies of schade kunt u uw Secure Server ID dan ook niet meer gebruiken.

LET OP: Bij het aanmaken van uw CSR moet u de naam van uw organisatie invullen ('O'-veld). Deze moet identiek zijn aan de registratie bij Dun & Bradstreet of de Kamer van Koophandel (dus ook met B.V. of N.V.!). Als dit niet het geval is wordt uw aanvraag afgekeurd.
Alleen is alles op de site gericht op IIS4. De CSR maak ik aan, dus die kan ik backuppen, maar hoe zit het met de privésleutel, waar tover ik die vandaan?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Axel666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2022
ok je gaat naar mmc en installed de Certificates snapin. Selecteer Comp account>local comp (of zoiets) Dan heb je de certificates van je server voor je. Je gaat naar personal>rechter muis knoppie all tasks>export en daar kan je de private key exporten. Hoop dat dit een beetje helpt.

9worlds.net @ hattrick.org

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
hebbes! thnx!

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!