Toon posts:

repair consitency priv en pub.edb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem: De server waarop exchange draait is spontaan gereboot. Gevolg alle exchange services starten niet meer. Oorzaak bleek inconsistente priv en pub.edb. Nu wil ik eseutil gebruiken voor een soft recovery maar deze geeft aan dat de edb's locked of in use zijn. Geen van de exchange services draaien dus dat kan het niet zijn. Iemand een idee wat deze bestanden locked?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Kan je ze wel offline backuppen?? Dus die .edb .stm kopieeren??

Alsjeblieft kopieer ze voor dat je met eseutil aan de slag gaat, zo ben ik een maand aan mail kwijtgeraakt... aan de andere kant, als ie toch al corrupt is..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
De tapedrive is er 2 dagen geleden mee gestopt wacht nog op een nieuwe. Ik heb alles gekopieerd naar een andere schijf voor gebruik van eseutil. Maar heb je enig idee waardoor de bestanden gelockt zijn.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Hmm... alleen die exchange services zouden hem kunnen locken :( Of ja, eigenlijk alleen de Information Store volgens mij...

nog een keertje rebooten?

btw, als ze unlocked zijn:
eerst eseutil /r, als het probleem dan nog niet opgelost is eseutil /p, en dat het niet oplost huilen en een hele oude backup terugplaatsen.. (heb ik twee keer gehad)

en altijd isinteg -fix erachteraandraaien om IS weer integer te maken.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!