Tyan Thunder K7 SCSI en FreeBSD

Pagina: 1
Acties:

• mph_rbi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hoi,

Weet er hier iemand of de Tyan Thunder K7 nog enigzins problemen kan geven met FreeBSD 4.4 ?!

Ik zou hier gaarne meer over willen weten voor ik ga bestellen.

dus ...

Verwijderd

De K7 draait echt alles stabiel, alleen kunnen de temperaturen met 2 AMD's erg oplopen.

Lees hier eens:
[topic=335333]

Verwijderd

2.10 Supported Hardware
FreeBSD currently runs on a wide variety of ISA, VLB, EISA, and PCI bus-based PCs with Intel, AMD, Cyrix, or NexGen ``x86'' processors, as well as a number of machines based on the Compaq Alpha processor. Support for generic IDE or ESDI drive configurations, various SCSI controllers, PCMCIA cards, USB devices, and network and serial cards is also provided. FreeBSD also supports IBM's microchannel (MCA) bus.

A list of supported hardware is provided with each FreeBSD release in the FreeBSD Hardware Notes. This document can usually be found in a file named HARDWARE.TXT, in the top-level directory of a CDROM or FTP distribution or in sysinstall's documentation menu. It lists, for a given architecture, what hardware devices are known to be supported by each release of FreeBSD.
In de file HARDWARE.TXT staat dus alle hardware die compatible is.

• mph_rbi
  • Niet online
weet ik en heb ik ook gekeken, maar ga jij maar es goed kijken naar een Thunder K7 .. die staat er dus niet specifiek bij .. :-)

Ik zou ook gaarne ervaringen willen weten.

dus ...

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Deze controller zit er onboard op de Thunder K7:
Adaptec AIC-7899W controller
Dual-channel Ultra160 SCSI support
160MBps maximum data throughput.

Lijkt me dat deze wel opgepikt word gezien het gewoon een aic 7XXX serie betreft die standaard wel ondersteund wordt door RH, dus BSD lijkt me ook wel hoogst waarschijnlijk.

De 7XXX serie is naar mijn idee ook 1 van de meest gebruikte onboard SCSI controllers.

• mph_rbi
  • Niet online
ja inderdaad.. daar ben ik ook even ingedoken .. Het blijft me ook verbazen wat FreeBSD ondersteund. Ik stopte gisteren een vrij onbekend Mylex 170 Raid controllertje in een supermicro board en BSD herkent em onmiddelijk. Spannend hoor..

Maar heeft niemand een setup draaien Thunder vs FreeBSD ?? Zou mooi zijn om daar wat ervaringen over te horen ..

dus ...

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Heb wel een Thunder draaien, maar niet met FreeBSD erop...

Binnen niet al te lange tijd is het wel de bedoeling om de Thunder met een linux/bsd o/s uit te rusten, echter zit ik nog te krap in mijn tijd om daar nu fatsoenlijk mee aan de slag te gaan.

Verwijderd

Vanaf FreeBSD 4.4 is de SMP support iig een stuk beter geworden!

• mph_rbi
  • Niet online
Ja.. juist daar ben ik wel benieuwd naar .. hoe gaat FreeBSD om met het verdelen van processen .. ik weet dat hij processen los verdeelt over processoren, maar hij moet eigenlijk 1 proces opdelen.. zucht .. toch maar wachten op FreeBSD 5.0 :(

dus ...

Pagina: 1