Toon posts:

Epox 8KHA+ verder OCen zonder PCI-bus versnelling?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren mijn Epox 8KHA+ opgeschroefd naar een FSB van 149... Mijn brakke RAID controller vond dat ZO leuk, dat hij de RAID0 array van 80Gb voor me heeft verklooid :(
(nee "opnieuw aanmaken en data terug" werkt dus ook al niet op dit ding :( )

En dat "pas" bij een FSB van 149, oftewel een PCI-clock van 37.25MHz... :r

Maar nu mijn vraag: Kan ik nu verder OC'en wel vergeten (tenzij ik ga unlocken), of kent de Epox 8KHA+ een mogelijkheid om FSB verder op te schroeven met toch een lagere PCI-bus snelheid? Ik zou eigenlijk een divider van 4,5 of 5 op de FSB/PCI willen in plaats van de divider van 4....

Ik heb het idee dat mijn systeempje best "zin" heeft in een FSB van 160 ofzow, maar ja dankzij mijn fijne CMD-649U RAID controller moet ik zien mijn PCI-clock onder de 37MHz te houden....

Iemand?

Verwijderd

er een raid controller bijgooien op je PCI, en dan van een goed merk, zodat je em wel hoog ken clocken

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

nog ff w88 op de 8kha2? Misschien zitten ze bij Epox wel met hetzelfde probleem, dit plankje wil maar niet komen.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 09:39 schreef Lomu het volgende:
er een raid controller bijgooien op je PCI, en dan van een goed merk, zodat je em wel hoog ken clocken
Deze RAID controller zit al los op de PCI (mijn mobo heeft geen onboard RAID). En ja ik had hem besteld als een kaartje met een HPT370 erop, dus wel goed dacht ik. Maar ik kreeg er een met een CMD-649U controller erop... Ja ik begin nu te denken dat ik dat ding linea recta terug had moeten sturen... :(

Maar ik ben dan weer zo'n sukkel die gaat kijken of het soms wel redelijk loopt (ondanks dat de CMD chip bij testen als verliezer uit de bus komt.... Als je er al een test van vinden kan :r )

Misschien alsnog terug met dat ding... En een WEL degelijke kopen jaah |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 09:40 schreef Spice het volgende:
nog ff w88 op de 8kha2? Misschien zitten ze bij Epox wel met hetzelfde probleem, dit plankje wil maar niet komen.
Tjaaaaa "ff w88"... Beetje te laat, want ik heb nu al de 8KHA+ gekocht... Je kunt nl. BLIJVEN wachten.... Ik wou graag de 8KHA+, dus die gekocht en dan een losse RAID controller leek me een goede oplossing...

Ik weet zeker (lees: hoop het zeker) dat Epox niet zo stom is om een CMD-649U raid chip op hun plank te zetten... Zal wel een Highpoint HPT372 worden d8 ik toch?

• Spice

Spice

yep: High Point HPT372 IDE/RAID-Controller
ATA 133.

2 ibm, 7200 rpm ata100 kopen?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 09:53 schreef Spice het volgende:
yep: High Point HPT372 IDE/RAID-Controller
ATA 133.

2 ibm, 7200 rpm ata100 kopen?
Huh waarom zou ik nieuwe HDD's willen? Ik heb nu 2x 40Gb D740 Maxtorretjes erin hangen... Neej wat ik echt nodig heb is een vervanging voor die brakke RAID controller voor een highpoint of een promise.... :9

• Spice

Spice

Nee, dat snap ik wel maar ik wil misschien wel andere (hoewel niet echt nodig) Misschien is het al wel handig om nij de Specs van je bak, de raid-controller tussen haakjes, in kleine letter te zetten >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 10:38 schreef Spice het volgende:
Nee, dat snap ik wel maar ik wil misschien wel andere (hoewel niet echt nodig) Misschien is het al wel handig om nij de Specs van je bak, de raid-controller tussen haakjes, in kleine letter te zetten >:)
Nee die harddisken die willen vast wel harder dan 33500 Sisoft puntjes...

hmmm die kleine letters is een goed plan... Ik begin me te schamen dattie in mijn sig staat :(

Waarom heeft GOT nou niet een 1 punts font >:)

Verwijderd

Ik heb een promise tx2 erin hangen,en tot nu toe geen probleem op 160fsb.
Hij heeft bij 145fsb wel eens problemen gegeven,
maar dat komt omdat ik mijn dimmvoltage niet hoog genoeg had staan.
Ik had er eerst een highpoint inhangen,en deze werkte ook goed.
(wel latency patch installeren)
Haal 4700punten met patch 3500 zonder patch in sisoft.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 10:48 schreef IT het volgende:
Ik heb een promise tx2 erin hangen,en tot nu toe geen probleem op 160fsb.
Hij heeft bij 145fsb wel eens problemen gegeven,
maar dat komt omdat ik mijn dimmvoltage niet hoog genoeg had staan.
Ik had er eerst een highpoint inhangen,en deze werkte ook goed.
(wel latency patch installeren)
Haal 4700punten met patch 3500 zonder patch in sisoft.
Ik hoop 47000 / 35000 ;)

Latency patch is geinstalled, alles volgens het boekje (WinXP install, VIA 4-in-1, Vlatency, videodrivers) en nog niet boven de 33500. Jij hebt een Promixe TX-2, is dat een RAID controller?
Pagina: 1