Toon posts:

PHP User registratie

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

Ik (newbie) had een vraag over gebruikers registratie
Ik heb nu iets gemaakt dat gebruikers zelf een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven en dan kunnen ze in het systeem. Nu zoek ik eigenlijk iets ( als dat er is?) dat er een bevestigingsemail wordt gestuurd en dan je dan op een link moet klikken om het te bevestigen, zoals hier bij dit forum, of misschien weet iemand en welk script dit zit, zodat ik het kan bekijken.
bedankt alvast
Rene

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Deze vraag is vaker gesteld.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
We doen niet aan scriptrequests :P , en ook hoef je niet je naam eronder te zetten :P
Wat ik je wel kan vertellen is:
Maak een veld "activateduser" en een veld "activatecode"
als activateduser 1 is kan je inloggen, en anders kan hij moet hij eerst met de activatecode een pagina openen die het veld op 1 zet :)

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 14:25

Martijn02

/* No Comment */

Op PHPbuilder staat een tutorial met voorbeelden voor een "complete secure authentication system" Kijk daar eens...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Deel je probleem op.
1 Mailtje versturen: Daar is de functie mail voor in PHP, ff zoeken en je vindt het zo.
2 Bevestigen: Eigenlijk is dat heel simpel. Wanneer een gebruiker zich registreerd wordt ie bv wel in de db gezet, maar nog niet 'geactiveerd'. Activeren gebeurt door op een andere pagina een bepaald getal in te tikken, en dit kun je dus ook gewoon met een linkje doen

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

zie hierboven of even zoeken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.