Ik heb deze tabel, deze tabel alleen... is het verstandig om hier 650.000 adressen in te stoppen en die te publiceren op een website?
Of is het verstandig om er 2 tabellen bij te maken... eentje voor branches en de ander voor provincies ivm het kunnen veranderen van een branchenaam of een provincie naam... (Nu kan dit ook gewoon met update, maar dan moet je ineens 650.000 records bijlangs)
Als ik er 1 of 2 tabellen bij moet maken... dan moet ik 'branche' bijv. koppelen aan 'id' in de tabel 'branches' hoe krijg ik dit voor elkaar? Met inner joins is het niet?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| CREATE TABLE bedrijven ( id int(11) NOT NULL auto_increment, naam varchar(250) NOT NULL default '', adres varchar(250) NOT NULL default '', postcode varchar(250) NOT NULL default '', woonplaats varchar(250) NOT NULL default '', provincie varchar(250) NOT NULL default '', telefoon varchar(250) NOT NULL default '', fax varchar(250) NOT NULL default '', website varchar(250) NOT NULL default '', branche varchar(250) NOT NULL default '', PRIMARY KEY (id), UNIQUE KEY id (id) ) |
Of is het verstandig om er 2 tabellen bij te maken... eentje voor branches en de ander voor provincies ivm het kunnen veranderen van een branchenaam of een provincie naam... (Nu kan dit ook gewoon met update, maar dan moet je ineens 650.000 records bijlangs)
Als ik er 1 of 2 tabellen bij moet maken... dan moet ik 'branche' bijv. koppelen aan 'id' in de tabel 'branches' hoe krijg ik dit voor elkaar? Met inner joins is het niet?