Heel veel mensen begrijpen het nog niet helemaal. Geeft niet, maar doe dan geen uitspraken!!!
Het meest hoor ik dat mensen het zo vervelend vinden dat het framework nog geïnstalleerd moet worden! Waar slaat dat nou weer op? Bij VB6 kun je er ook niet vanuit gaan dat bijvoorbeeld iedereen de VB6-runtimes heeft. En als je nog wat aftandse VB controls gebruikt, moet ie die ook meenemen en wordt je installer al snel zo'n 20MB.
Het is inderdaad zo dat het verspreiden van applicaties over internet een beetje moeilijk is. Maar goed, dan moet je VC++ van vóór .NET gebruiken en alles zelf doen.
Ik hoor ook vaak dat je VC.NET code net zo snel wordt als je VB.NET door de CLR.
WAT EEN ONZIN!
VB.NET genereert véél meer IML dan VC.NET waardoor er meer gecompileert moet worden door de CLR / JIT-compiler en het uiteindelijk dus tóch trager wordt. Als je het voor elkaar krijgt om precies (!) dezelfde code te genereren, is het uiteraard even snel.
Het .NET framework zit niet in XP. Het framework zou al wel minimaal een jaar stabiel draaien, want er is laatste vooral aan Visual Studio gewerkt. Maar zéker sinds Beta2 is er heel wat syntax veranderd en toen was XP volgens mij al uit. En zo niet, dan zetten ze dat er heus niet in, als ze XP aan het beta testen zijn, want dan verander je toch ineens core-elementen.
Windows XP SERVER (!) is wél helemaal .NET compatible.
DaRobbie kan ik me nog het best bij vinden!

Nog even over J2EE, .NET heeft aan fantastische tool om in te ontwikkelen en dat schijnt J2EE nog niet helemaal te hebben, hoor ik van onze Java mannen. Dáár heeft MS een voorsprong.
Verder vind ik het verhaal dat C# DE (!) .NET taal is ook onzin. Microsoft probeert ook te verkopen dat .NET een grote webservice is waar je nog meer webservices mee kan maken. Mensen-kinderen, wat zijn die webservices overhyped! Als ik hier hoor wat mensen er van denken! Ze horen dat webservices XML is en dat XML de opmaak je van document is. Ze denken daardoor dat je mooiere websites kan maken! Niet te geloven!
Een webservice is dé manier om dingen aan te bieden op internet. Webservices praten met elkaar en/of applicaties door SOAP. Da's een protocol wat over je HTTP poort (80) gaat waardoor je, als je internet verbinding hebt, met webservices kan praten. Je hoeft geen firewalls e.d. open te zetten, etc. Allemaal erg makkelijk. .NET doet daarbij ook nog eens alles voor je, zoals je SOAP calls maken en terug interpreteren of hoe je het ook wilt noemen. Leuk hoor!
ASP.NET is gruwelijk goed! Daar ben ik zo verschrikkelijk blij mee! ASP is eigenlijk weg, want ASP was toch een scripting taal. Nu is ASP.NET OO en kun je er C# of VB.NET achter hangen met events en heel de zooi. Bijzonder relaxt compileren en debuggen en je code hoef je ook niet meer mee te geven richting klanten!
Ik ben al lekker bezig met .NET en het gaat allemaal makkelijker en beter, alleen is het framework leren kennen even moeilijk. Net alsof je je eigen taal praat, maar de volgorde van de woorden ofzo niet kent en als je fout praat, kom je niet door de compiler heen!
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.