Toon posts:

Toevoegen aan Favorieten in javascript...??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje aan de Javascript-guru's onder ons:

Volgens mij is het mogelijk om m.b.v. javascript een favoriet toe te voegen aan de browser "die langs komt" zonder dat de gebruiker daar voor hoeft te klikken.

Iemand enig idee hoe dat gedaan wordt...??

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

/offtopic
Ik zou niet weten hoe het moet , maar ik ben zeer tegen op dit soort methodieken, net zoiets als onExit() (of hoe dat heet in javascript als je een venster sluit) dat is gewoon een evil functie imho, die allerlei zooi uitvoert die niemand wil hebben en waar niemand om gevraagd heeft.

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad Reefer,

Dat ben ik volledig met je eens. Het zijn ook meestal de meer 'bedenkelijke' sites die dit doen.
Het gaat hier om een discussie die ik heb met iemand over het feit of dit kan, ja of nee. Volgens mij namelijk wel en ik wil dat bewijzen, vandaar...

Verwijderd

Het moet kunnen...

Als je een funcite maakt die de url toevoegd aan je favorieten, en die functie aanroept op het moment dat je de pagina op klomt, heb je een bookmark gemaakt.....

Ik kan het hier ff nie testen, want dan krijg ik ruzie met ut baasje :(

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

P&W -> W&G

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Er is in js wel een functie (IE) waarmee je het dialog schermpie van toevoegen aan favorites kan oproepen, maar volgens mij is het niet mogelijk het ongevraagd en zonder inbreng van de bezoeker toe te voegen.
code:
1
window.external.AddFavorite(location.href, document.title);

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

code:
1
alert('Druk op Ctrl+D om deze pagina bij uw favorieten te zetten');

Werkt ook hoor :7

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:14

crisp

Devver

Pixelated

Kan volgens mij inderdaad alleen met een dialog schermpje. Het gros van de gebruikers klikt echter altijd meteen op 'OK' zonder te lezen. Achteraf beweren ze dan dat het 'zomaar' gebeurde zonder dat ze iets deden.
Het is dus in de praktijk redelijk effectief, maar als je een beetje zelfrespect hebt voel je al aan dat het not-done is.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Het moet mogelijk zijn...
Waarom?
Omdat ik het zelf heb meegemaakt en ik weet zeker dat ik het Add Favorites scherm niet heb gezien!!
<niet arrogant bedoel> ik ben niet een of andere onbenullige gebruiker die maar wat klikt om een scherm weg te krijgen, dus...

• Kanivan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04-2023
automatisch bookmarken.. geldt zeker zelfde voor "automatisch" default homepage als je browser opstart...

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 14:27
Op donderdag 24 januari 2002 11:20 schreef wollie het volgende:
Het moet mogelijk zijn...
Waarom?
Omdat ik het zelf heb meegemaakt en ik weet zeker dat ik het Add Favorites scherm niet heb gezien!!
Lijkt me erg sterk.

Dat het met VBScript mogelijk is, komt er nog wel in bij mij, maar met Javascript niet.
Zo ben ik ook in discussie met iemand die beweert dat het mogelijk is met iets van 'OnUnload' een alert te geven richting gebruiker of ie 't venster echt wilt afsluiten. (Dat je dus de unload kunt cancelen). Met VBScript zal 't best wel kunnen, maar met Javascript...

...

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06 10:54
Het zou best wel kunnen.. dan moet je gewoon met VBScript rechtstreeks in de favorieten folder schrijven.. maar dan moet de gebruiker daar dus wel toegang toe geven..

Loop tegen meer van zulk soort problemen op met m'n active desktop....

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:21
Volgens kan het wel, d.m.v. exploiteren van een bug in IE (kan zelfs items op je desktop/start menu zetten). Ik heb alleen absoluut geen idee hoe :).

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

wollie: Het moet mogelijk zijn... Waarom?
Kan je dan wellicht vertellen waar dit gebeurd is, kunnen we eventje naar de sources kijken en waarom het dan gebeurt is...

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:34

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Op donderdag 24 januari 2002 11:53 schreef Bas_f het volgende:
Zo ben ik ook in discussie met iemand die beweert dat het mogelijk is met iets van 'OnUnload' een alert te geven richting gebruiker of ie 't venster echt wilt afsluiten. (Dat je dus de unload kunt cancelen).
Dat lijkt mij niet zo moeilijk :?

[edit]dat is het dus wel...[/edit]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• OxiMoron
kijk eens op lite.icq.com

start hem op, inloggen, en dan op het kruisje klikken.

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

• OxiMoron
<html>
<head>
<SCRIPT LANGUAGE="javascript">
<!--
function onUrlchange () {
window.event.returnValue= "Are you sure?"
window.event.cancelBubble=true;
}
//-->
</SCRIPT>
</HEAD>
<BODY onBeforeUnload="onUrlchange()">
</body>
</html>

dat werkt :D

Pagina: 1