Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber
Kzal trouwens mijn bevindingen ook wel posten....
Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber
Verwijderd
Ik heb een tijdje een vraag erover in Gadget Talk gepost en geen hond die reageerde.
Verwijderd
Er zijn trouwens ook horloges die je de kortste weg naar een kroeg geven
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd
Je kunt in dat geheugen de gedetaileerde kaarten van Noord-Brabant, Zuid-Holland, Utrecht en een groot gedeelte van Vlaanderen kwijt...
Harstikke handig....er zijn van heel Europa en US/Canada gedetailleerde maps.....alleen van Noorwegen is er nog steeds niks te vinden.....
En dat is nou net ons favo vakantieland (en die van Zweden gaat maar tot zuid-zweden).
Maar wij hadden hem vooral gekocht om een waypoint vast te leggen waar we de auto parkeren....hadden namelijk eens gehad dat we de auto niet meer terug konden vinden toen we in een natuurpark wezen hiken waren!
Dat probleem is nu voorgoed uit de wereld (of je batterijen moeten leeg gaan tijdens de hike!)
Verwijderd
Zo spannend liep het ook weer niet af hoor....geen reddingsakties e.d.
Gewoon harstikke moe, oververhit een 3tal uur extra lopen zoeken naar de auto.........en gevonden!
Echt superhandig ding.
Heb er 32 MB inzitten. En daar past de gedetailleerde kaart van heel nederland in
Grappig, maar dat geheugen, is dat smartmedia/compactflash ofzo?Op woensdag 06 februari 2002 20:01 schreef doemaarwat het volgende:
Hij is er... hij is er ...
Echt superhandig ding.
Heb er 32 MB inzitten. En daar past de gedetailleerde kaart van heel nederland in
En die kaarten zijn die een beetje goed en nieuw genoeg? Niet dat je denkt dat je in een weiland staat en toch in een woonwijk ben?
Maar ze maken wel (jaaarlijks?) nieuwe kaarten.
En ze zijn wel gedetailleerd, wat jij dus noemde, zal je alleen bij heel slechte ontvangst hebben (komt niet vaak voor).
Details zijn echt super. Geeft zeeeeer veel informatie.
Zoeken op points of interest is ook leuk. Als je ergens bent een eetzaak in de buurt zoeken. Echt perfect.
Bowlingbaan in de buurt geeft ie aan. Met (jawel) het bijbehorende telefoonnummer.
Het is geen kleur trouwens, maar wel erg duidelijk.
Deze wil ik ook hebben
-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-
Verwijderd
Dit zijn prima systems voor de automobilist die niet meer van de route af wil schieten
Ze leveren daar heel snel en correct, ook naar België
In ieder geval, word leuk deze zomer..
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Verwijderd
Ik ben ook van plan om een GPS ontvanger van Garmin te komen. Ik twijfel nog tussen de eTrex Vista en eMap.
De eTrex heeft een kompas en hoogtemeter aan boord, wat ik interresant vindt voor een vakantie in de bergen, terwijl het geheugen van de eMap uit te breiden is tot 128 MB.
Het zijn dus beide leuke apparaatjes, met hun voor en nadelen.
Ik ga er nog maar ff over nadenken
Zijn er GOT'ers die ervaring hebben met zowel de eTrex Vista als de eMap
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 20:25 ]
En binnenkort de Alturion Pro versie binnen.
El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados
die 24 MB vind ik genoeg, daar kan je zo een heel land in stoppen.
Alleen jammer dat er nog geen topo maps zijn van Europa, alleen roads en Recreation.
* PanMan vind het een erg leuk speeltje. Kan je van alles je snelheid meten
* PanMan is 97 km/h gegaan op de skies
Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949
Heb je al iets ? Zo nee, misschien een tip:athlonkmf schreef op 24 January 2002 @ 15:19:
ik ben zelf geinteresseerd in een Ipaq+GPS voor in de auto. Deze is ook leuk natuurlijk, maar voor de prijs haal ik liever zo'n gps-pakket voor de ipaq. Kan je ietsie meer mee.
ik heb afgelopen week een Rikaline 6010 SiRF2 GPS ontvanger gekocht + kabel naar m'n iPaq 3630 + houder voor in de auto + TomTom Navigator. Werkt echt perfect, zeker een aanrader !
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
TomTom gebruik ik inderdaad ook op mijn Palm IIIc. Welliswaar niet in combinatie met een GPS module, maar zelfs dan werkt het al perfect! Die software is zeker aan te raden als je je PDA als GPS wilt gebruiken.Arfman schreef op 11 April 2003 @ 15:48:
[...]
Heb je al iets ? Zo nee, misschien een tip:
ik heb afgelopen week een Rikaline 6010 SiRF2 GPS ontvanger gekocht + kabel naar m'n iPaq 3630 + houder voor in de auto + TomTom Navigator. Werkt echt perfect, zeker een aanrader !
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd
Gaat dat per stad, provincie of streek ?
Ik ga denk ik voor de eTrex Vista
erop zetten gaat meestal per provincie.
Verwijderd
Ik neem aan dat het ook mogelijk is om gebieden die niet op elkaar aansluiten, dus zeg maar Zuid-Holland en het noorden van Italie beide in het geheugen gezet kunnen worden
Ik heb nu ruzie met mezelf of het de eMap of Vista wordt
Misschien dat ik er overheen heb gelezen, want op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer
In de manual en site van de Vista staat dat er 24 MB geheugen in het apparaatje zit. Is dit 24 MB voor de gedetaileerde kaarten + 8 MB voor de globale kaart of het totale geheugen (dus globale + gedetaileerde kaart) 24 MB ?
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 21:22 ]
De firmware wel, en Garmin komt vaak met nieuwe firmware met leuke nieuwe dingen
Selecteren van kaart-delen gaat per deel, zegmaar ongeveer een provincie.
Ik heb het even gecheckt, de hele benelux bestaat uit 150 maps, een deel is dus kleiner dan een provincie, die in totaal 27mb zijn. Dit zou dus net niet helemaal passen.
Heel Nederland is ongeveeer 16 mb.
Heeel Frankrijk is 60 Mb. Maar in de praktijk zal je dus een deel inladen. Je kan ook prima op je basemap de hoofdwegen zien, om er zo heen te rijden, en dan de detailkaarten van de plaats waar je heen gaat laden.
Het is geen enkel probleem om b.v. noord-holland, zuid-frankrijk, west-italie en oost-duitsland erin te laden, behalve dat je wel de maps ervan moet hebben, en die zijn vrij duur.
Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
Ik kan in TomTom heel Benelux inladen, 55 MB inclusief postcodes en huisnummers. Enige voordeel wat ik bij zo'n losse GPS ontvanger zie is als je aan het hiken bent in de vrije natuur.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Vraag aan epauli:
Heb je hem nu in de USA gekocht met USA map, en later europa map bijgekocht? Zo ja, hoeveel was dit. Zo nee, waar heb je hem in Europa gekocht, met eventueel map addons?
Zit te denken om dit dingetje aan te schaffen ivm vakantie met fiets, dus moet wel beetje gedetailleerd zijn. Zou dit dan wel geschikt zijn? (detail Fr + Du + Eng etc)
[ Voor 3% gewijzigd door C0nscious op 16-06-2003 17:49 ]
"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."