Toon posts:

isdn zonder NT1 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
...het ging ook veel te makkelijk
mijn tweede analoge lijn omzetten naar isdn ...

a.s vrijdag start de hele handel op een 128i abbo van Pi..
echter lees ik nu te vaak over het nt1-kastje .. heb je dat ding echt nodig bij gebruik van webvox en één telefoon ? of is het een veredelde voeding :?

Verwijderd

Je hebt hem echt nodig.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:10

TrailBlazer

Karnemelk FTW

NT1 Is noodzakelijk anders gata het niet werken. Je hoeft trouwens niet eens de stekker van de NT1 er in te stoppen alleen bij heellange kabels en veel app.

Verwijderd

Ja schatten, de NT1 heb je ECHT nodig. Het is 1 kant van de ISDN lijn naar de KPN centrale. Daar zit namelijk een NT2 (als ik me niet vergis, kan ook een NT0 oid zijn). De stekker van de NT1 moet er in als je meer dan 1 apparaat op je ISDN bus (thuis) gaat gebruiken die geen eigen voeding heeft. Dus een webvox + IDSN kaart in je PC hebben ieder eigen voeding. Twee ISDN telefoons hebben echt een voeding via de NT1 nodig.

Lees meteen even over termineren van je ISDN bus en zo. Als je dat niet (goed) doet, kan je op langere termijn wel eens wat slopen. Ik heb mijn Quattrovox ooit kapot gekregen omdat de bus niet goed aangelegd was. De monteur zei dat het prima moest werken, maar het was een bekend probleem bij de KPN.