[linux] benchmark proggie?

Pagina: 1
Acties:

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

Topicstarter
Mischien een stomme vraag maar is er ook een soort benchmark proggie? Iedereen zegt wel dat linux zo snel en stabiel is! Dus ik wou es kijken of er zo proggie was.

Verwijderd

dat licht er aan wat je wilt meten he ;)
3d?
gebruik q3demo
/timedemo 1
demo demo001

compile power?
neem de tijd op van een kernel build en vergelijk die met een andere bak ...
<owja zo meet je alleen de power van de bak aan gezien je de kernel en de linux gelijk wilt houden>

openen en sluiten van files?
voor alle processen kun je
time <proces> doen
bv : time ldconfig
om te kijken hoeveel resources die gebruikt

Verwijderd

wilde ik nog aan toe voegen dat er ook hele specifieke benchmark dingen bestaan (zoeken op freshmeat)
zo ook als je X zelf compiled kun je agp benchmarks opnemen etc

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

Topicstarter
kijk Cow loopt wel lekker! maar je heb van die symark, burnin tests enz. dat soort dingen. Maar zal ff op freshmeat kijken..

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Op donderdag 24 januari 2002 03:30 schreef Brazza het volgende:
Mischien een stomme vraag maar is er ook een soort benchmark proggie? Iedereen zegt wel dat linux zo snel en stabiel is! Dus ik wou es kijken of er zo proggie was.
Stabiliteit test je sowieso niet met een benchmark programma. (Hardware-stabiliteit wel, maar OS nioet).
Ik vraag me trouwens af hoe je dat wel doet... Normaalgesproken blijkt stabiliteit uit hoe het systeem zich houdt in extreme condities en bij storingen (te grote files openen, harddiskfailures, vaak installeren en de-installeren van veel software, netwerk-kabels eruit-trekken, zulk soort dingen).

Verwijderd

He hd's kun je testen via:
code:
1
hdparm -t /dev/hda

Als dat redelijk traag es moet je es -c 1 en -d 1 als opties geven, dan zet je DMA en 32bit adressering aan (wat soms af kan staan).

Mijn ATA33 controller met 7200rpm drive haalt vlotjes 20MB/sec en hoger.
Pagina: 1