Ultradev templates link probleem

Pagina: 1
Acties:

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 17:10
Ik heb een template gemaakt, en mijn PHP-site gebruikt die template om zijn HTML uit te spugen voor de user. Nu zit ik met een probleem: de links in de template-bestanden kloppen niet!

De situatie: De PHP-bestanden staan in de root van de site, /data/www/html/site/project/ , de template staat in een subdir daarvan, /data/www/html/site/project/Templates/default/ . default.dwt is opgeslagen in de Templates directory, de HTML-bestanden in de /Templates/default/ directory.

Nu ga ik lekker aan de slag in DW, er komt een mooie site uit, die upload ik naar de server, alwaar ik verwacht een mooie site te zien. Ik ga naar de URL: http://www.nogwat.nl/project/index.php , en krijg daar een compleet vern**kte template-index, omdat die plaatjes erin heeft die fout linken. Die linken naar "/Templates/default/back.jpg" bijvoorbeeld, en de server zoekt dan naar http://www.nogwat.nl/Templates/default/back.jpg , maar daar staat ie natuurlijk niet!

Terug naar DW.. Ik heb ondertussen álles geprobeerd volgens mij (behalve de oplossing die 1 van jullie zo (morgen) gaat geven ;)).. Wie helpt mij?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:44

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

[topic=389480]

oplossingen:
1) plaats je template-dir op een gelijk niveau als de uiteindelijk ge-ouputte pages, als de php-files die aangeroepen worden twee directories diep staan (t.o.v. public siteroot) zet je template-dir dan ook twee dirs diep.

meen dat via de filebrowse tool binnen dw je dat kunt doen waarbij DW zelf ook alle verwijzingen aanpast.

2) gebruik paths' relatief aan public siteroot, dus niet ../../images/blaat.gif, maar direct /images/blaat.gif
dan worden paden niet meer relatief aan document verwerkt.

3) een simpele search en replace over een gehele directory (recursief) vanuit Homesite, vervang het gebruikte path door het gewenste

lichtelijk ot:
/data/www/html/site/project/
hierbij geldt /data/www/html/site/ als je public root, alhoewel PHP de serverroot zelf gebruikt, is het voor html-. img-files enkel van belang hiermee te werken, daarbuiten negeren

trouwens, welke idioot is daar sysad, dat is natuurlijk een vreemde mapstructuur (www html en site zijn acronymen, daarbij een dir in de serverroot data noemen, foei;), die mij al snel 'labyrinth'-gevoelens geeft (quizshow uit vroeger dagen, met Peter-Jan Rens, met een toendertijdse revolutionaire computertechnologie, maar wat het hem vooral deed waren de gele rubber laarzen :9)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• DRvDijk
Op donderdag 24 januari 2002 03:02 schreef RM-rf het volgende:
trouwens, welke idioot is daar sysad, dat is natuurlijk een vreemde mapstructuur (www html en site zijn acronymen), die mij al snel 'labyrinth'-gevoelens geeft.
/data/www/cgi-bin/
/data/www/icons/

daarom :)

De oplossingen... Eventjes kijken.. Volgens mij is mijn probleem dat elke link met / begint.. Mijn data-root staat trouwens ook niet vast, omdat de site, of het project, verdeeld moet kunnen worden over mensen.

Maar ja, even naar de oplossingen kijken, en hopen dat het werkt.. Ik zal deze wel vaak gaan editten deze reply denk ik :)

• DRvDijk
oplossingen:
1) plaats je template-dir op een gelijk niveau als de uiteindelijk ge-ouputte pages, als de php-files die aangeroepen worden twee directories diep staan (t.o.v. public siteroot) zet je template-dir dan ook twee dirs diep.

meen dat via de filebrowse tool binnen dw je dat kunt doen waarbij DW zelf ook alle verwijzingen aanpast.

2) gebruik paths' relatief aan public siteroot, dus niet ../../images/blaat.gif, maar direct /images/blaat.gif
dan worden paden niet meer relatief aan document verwerkt.
Geprobeerd, helaas.. Hoeveel dirs ik hem ook omhoog of omlaag zet, het klopt bijna! Het dichste bij wat ik gekomen ben: "/Templates/default/back.jpg". Als daar die eerste / niet had gestaan was het goed geweest, maar die kan ik niet weghalen (in de default.dwt wel, niet in de files-aan-die-template)
3) een simpele search en replace over een gehele directory (recursief) vanuit Homesite, vervang het gebruikte path door het gewenste
En daar gaat het hele idee van templates :'( Als ik de site ontwerp, upload ik het hele zooitje regelmatig naar de server om daar te kijken hoe het eruit ziet (met PHP gepartste dingen erin, tabellen, zelfs plaatjes).. Maar dan werken dus de plaatjes in de templates niet! En dan krijg ik weer geen indruk van de lauout van de site! |:(