[LCD] Aansluiten Sharp LM64P58

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gharkink
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

gharkink

] ken sent me_

Topicstarter
Ik heb hier een lcd'tje uit een powerbook 145 (10.4" Monochrome passive-matrix (1-bit) supertwist LCD display) met een resolutie van 640x400.

Ik heb totaal geen idee hoe je zoiets aan zou moeten sluiten. Er zit een soort powerkabeltje aan met een roze en wit draadje. Verder kwam er uit de laptop een flatcable die het schermpje ingaat (26 pins).

Nu heb ik al eens rondgekeken en een pin lay-out schijnt belangrijk te zijn. Die kan ik nog niet vinden van dit type. Iemand anders wel? Of is hij ergens compatible mee?

En dan, wat voor vervolg stappen moet ik nemen om hem aan te sluiten en data te sturen :?

Alvast bedankt van een lcd-leek ;),

Gertjan

Verwijderd

hey ik heb ook zo'n schermpie uit een oude compaq laptop :)

Maar er zit bij mij ook een inverter board aan weet iemand wat dat is of wat ie doet?

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 23:47
dat inverterboard zal wel voor je back light zijn... Ik heb hier ongeveer hetzelfde met een Sharp LM64C15 (uit m'n hoofd). Maar ik heb zelf ook geen id hoe je zoiets aansluit. Wilde zelf ook dat schermpje als tweede monitor ofzo aansluiten, maar ik weet niet hoe.

Kun je me trouwens een foto sturen van die Sharp LM64P58? dan kan ik ff vergelijken en kunnen we misschien samen uit zoeken hoe het een en ander werkt... Als de schermen een beetje op elkaar lijken.

• gharkink
  • Niet online

gharkink

] ken sent me_

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 08:29 schreef MMS_El_Guapo het volgende:
dat inverterboard zal wel voor je back light zijn... Ik heb hier ongeveer hetzelfde met een Sharp LM64C15 (uit m'n hoofd). Maar ik heb zelf ook geen id hoe je zoiets aansluit. Wilde zelf ook dat schermpje als tweede monitor ofzo aansluiten, maar ik weet niet hoe.

Kun je me trouwens een foto sturen van die Sharp LM64P58? dan kan ik ff vergelijken en kunnen we misschien samen uit zoeken hoe het een en ander werkt... Als de schermen een beetje op elkaar lijken.
Ik zal vanmiddag even een foto of scan proberen te maken. Ik ben de gehele dag op school. Doe ik daar wel even ;) Plaats ik vananvond wel.

Ik weet niet of ik er echt een 2e monitor van wil maken. Een leuk info display spreekt me ook wel aan. Verder heb ik de macintosh nog helemaal compleet. Het is een powerbook 145. Hij doet het ook nog, alleen de HD is verrot. Ik heb geen zin om daar een nieuwe scsi HD voor te kopen. Ik zal die mac toch nergens voor gaan gebruiken.

Alvast bedankt,

Gertjan

Verwijderd

Hoi hoi,

Ik kan denk ik wel aan een datasheet van die schermpjes van jullie komen... geef ff exacte sharp type nummers...

Heb t ooit voor mijn LQ10D03b gezocht...
Moet ff checken... :+

Heb nog wel meer info over converter boards etc.

Zelf nog geen tijd om t allemaal zo direct aan de praat te krijgen.

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 23:47
Op donderdag 24 januari 2002 13:18 schreef RCy2k het volgende:
Hoi hoi,

Ik kan denk ik wel aan een datasheet van die schermpjes van jullie komen... geef ff exacte sharp type nummers...

Heb t ooit voor mijn LQ10D03b gezocht...
Moet ff checken... :+

Heb nog wel meer info over converter boards etc.

Zelf nog geen tijd om t allemaal zo direct aan de praat te krijgen.
Zou heel lekker zijn! Achter op het scherm staan de volgende dingen:
Sharp
LM64C35P
95D00287W (denk dat het deze is)
06205 (op de inverter staat zo'n zelfde stickertje met 06105 erop)

Verder staat er nix op. Ik hoop dat dat genoeg is.

• Boxed
  • Laatst online: 19-08 18:58

Boxed

Is een vliegtuig...

Dagdag, Ik heb hier ook een LCD scherm (Sharp LM64C142 om precies te zijn) Ik heb daar een tijdje geleden wel actief naar gezocht, maar het scheen een beetje lastig te zijn om daar datasheets voor te vinden (natuurlijk heeft Sharp ze niet want dat zijn de makers van dat ding....juist)

Wat ik wel heb gevonden op internet is een één of andere site (url een beetje vegeten) met een heel simpel schema om een bepaald LCD scherm van Sharp aan te sturen met een RGB aansluiting (ding wat je in de computer douwt).
Nadeeltje daarvan is dat je voedingsspanning heel erg stabiel moet zijn, anders gaat het beeld trillen. Ze raden een zelfs 12V accu aan.

Maarja, het belangrijkste van het display is welk soort het is. Die van mij schijnt een DSTN display te zijn.

Iemand die aan een datasheet kan komen voor die LM64C142 ga ik heel erg aardig vinden :)

A good landing is one from which you can walk away. A great landing is one after which you can still use your airplane

Verwijderd

okeej, als iemand idd aan datasheets voor aanturing kan komen....
ik heb nl 2 van dat soort schermpjes >:) (1 met en 1 zonder inverter)
/me gaat vannacht, altie thuis is }:O gelijk ff serienummers posten

Verwijderd

Heb toen een zooi van die sheets gedownload... nu zijn ze nergens meer te vinden... ik moet thuis ff terug zoeken...
Had ook nog een site die ze misschien ook had...

Verwijderd

Veel mensen met zo'n scherm :) het is toch een monogroom scherm? staat er wel op bij mij!

Zal vanavond wel ff wat foto's maken en wat info plaatsen en ben al druk aan het zoeken op internet voor informatie over dat scherm

• Boxed
  • Laatst online: 19-08 18:58

Boxed

Is een vliegtuig...

De enige informatie dat ik heb kunnen vinden over het schermpje dat ik heb liggen staat hier: http://www.allelec.com/LCD003.htm

Ut is nog kleur ook....!

A good landing is one from which you can walk away. A great landing is one after which you can still use your airplane

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 07:43 schreef Wellerpv het volgende:
Veel mensen met zo'n scherm :) het is toch een monogroom scherm? staat er wel op bij mij!

Zal vanavond wel ff wat foto's maken en wat info plaatsen en ben al druk aan het zoeken op internet voor informatie over dat scherm
Monochroom???
Nee hoor... heb zelf een kleuren tft

Verwijderd

Ik heb pas ook een oude laptop opengebroken en daar een Sharp LM64183P uitgehaald. Ik heb wat op internet rondgezocht om meer informatie ervan te krijgen, maar heb alleen wat specificaties gevonden. Ik wil juist weten welke functies alle draden hebben.
Nu zitten aan de ene kant van de LCD scherm 15 draden met alle kleuren van de regenboog :D, en aan de andere kant 2 draden met de kleur lichtblauw en roze.
Weet iemand welke functies deze draden hebben, of een link naar een site???

Verwijderd

Die roze en blauwe draad zijn waarschijnlijk voor het circuit van de backlight, er zou hier dus nog een PCB aan moeten zitten. Die gekleurde draadjes is je interface.

Bij mijn weten is het met het meerendeel van de schermen uit laptops zo dat je ze niet zo kan aansluiten als een LCD gebaseerd op een HD44780 controller. Je schrijft geen commando's naar het display maar je maakt gebruik van een klok-, stuur- en datasignalen naar het scherm te sturen, very low level. Wordt nog leuker als je met grijstinten of kleur wil werken :'(

Voor de signalen vereist dat dan ook nog eens een beetje bandbreedte, denk dat de parallele poort dat niet kan bijbenen. Moet dit ook nog verder uitzoeken want ik heb nog 3 a vier van die schermen liggen. Keertje iets voor bouwen. Via internet is het mij tot nu toe niet gelukt om meer boven water te krijgen, er is wel een site van sharp maar daar kom je niet makkelijk bij via een search. URL niet bij de hand helaas.
Pagina: 1