weirde cdrom problemen

Pagina: 1
Acties:

• karrde1980
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09-2023
heb rare cdrom problemen elke keer als ik er een cd(rom)-tje in doe en ook als ik lege slede terugduw loopt win xp professional een seconde of 5 a 10 vast, soms heb ik zelfs dat alles om de zoveel seconden ff blijft hangen, tevens heb ik problemen met me brander dezelfde als hierboven beschreven en cd's branden mislukt compleet doordat nero niet stopt en me systeem laat vastlopen....

systeem specs: amd xp1900+, epox 8kha+ (laatstebios), 2*256mb cas2, lite-on dvdrom 12*40, acer 20*10*40, 40 gig maxtor, winfast geforce3, sb live value,de primary channel zit een udma66 kabel en de secondary oude udma33 kabel

ik zag ook in devicemanager 2 gele uitroeptekens bij de primary en secondary IDE-channel met als comment :

"This device cannot find enough free resources that it can use. (Code 12)If you want to use this device, you will need to disable one of the other devices on this system."

verder was daar alleen nog een "via bus master ide controller" geinstalleerd zonder uitroeptekenje dus goed is.

trouwens weet nie zeker of t hiermee te maken heeft maar kan de via 4in1 4,37 drivers niet installeren in welke modus ook systeem loopt vast

iemand enig idee voor een oplossing...

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:49

Wok

Dakloos...

Dat duidt dus op een IRQ-probleem. Reboot je computer en ga naar je BIOS. Zoek daar naar de optie 'Reset ESCD data' en zet deze op 'enabled'. Weet niet meer precies waar deze optie staat (volgens mij onder PCI-configuration of zoiets).

Je BIOS gaat dan opnieuw IRQ's toewijzen aan de aanwezige hardware. Dit kan het probleem oplossen.

By the way: welk OS draai je?

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• karrde1980
windows xp prof build 2600
zal t eens proberen te veranderen in bios

• Wok

Wok

Dakloos...

Succes!

Ik zie morgen (straks) wel of het gelukt is. Ik gaat zo :Z

• karrde1980
helaas no change problem stays....
toch bedankt

hoop dat er iemand anders is die me kan helpen...

zag trouwens ook dat me HD en me dvdrom en cdrw als scsi staan in device manager :?

ook worden me primary en secondary channel resources geshared met die van de scsi,... :?

hoort dit ???

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

(jarig!)
Op donderdag 24 januari 2002 02:03 schreef jems1980 het volgende:
helaas no change problem stays....
toch bedankt

hoop dat er iemand anders is die me kan helpen...

zag trouwens ook dat me HD en me dvdrom en cdrw als scsi staan in device manager :?

ook worden me primary en secondary channel resources geshared met die van de scsi,... :?

hoort dit ???
Dat zou kunnen, bij mij worden mijn harde schijven die op een ATA66 (onboard) controller hangen ook herkent als aangesloten op een SCSI controller (moet het zo ook in de bios instellen).
Daar zou ik me niet direct druk over maken.

• Wok

Wok

Dakloos...

Op donderdag 24 januari 2002 10:21 schreef terw_dan het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, bij mij worden mijn harde schijven die op een ATA66 (onboard) controller hangen ook herkent als aangesloten op een SCSI controller (moet het zo ook in de bios instellen).
Daar zou ik me niet direct druk over maken.
Dat kan wel kloppen. Mijn ATA/100 controller die ik erin heb gehangen wordt ook aangegeven als "SCSI/Mass Storage Controller".

• karrde1980
probleem is opgelost door schone installatie(format) zonder SB live dan de via 4 in 1 te installeren en DAN pas de SB live
Pagina: 1