Toon posts:

Ik wil een P3 1333 mhz (133mhz bussnelheid) kopen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een P3 1333 mhz (133mhz bussnelheid) kopen!
Maar waar!????
Ik ben verschillende winkels afgeweest, maar nergens verkopen ze het los(ze verkochten alleen gehele systemen)
En bij HG computers hadden ze alleen 1266 mhz.
Ik heb nu een p3 667 mhz 133bus, ik wil daarvoor in de plaats die 1333 mhz stouwen.
Denken jullie dat ik een nieuwe koeling nodig heb?
Ik klok niet op.....dus....
Ik heb een 133mhzBus mobo, dus denken jullie dat die p3 1333 mhz CPU er wel voor geschikt is?
Maakt cache geheugen en voltage niet veel uit of moet ik ook daarop letten dat die hetzelfde zijn als mijn oude 667mhz processor?(bij aankopp van die 1333 mhz)
Bedankt:)

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Of die nieuwe proc op je bordje kan hangt af of je mobo tualatin cores ondersteund.

Waar je zon proc kan vinden:

http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hierboven stond iets nutteloos.
edit:

Ik herstel hem

Volgens de pricewatch bestaat ie niet. :?

Ik hoop voor je dat iemand misschien iets weet..

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
Aj, damn en hoe weet ik of mijn mobo wel compatible is met die processor, hoe kan ik dat testen(met die tualatin zoals je zegt)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:01

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op donderdag 24 januari 2002 00:53 schreef TheRademaker het volgende:
Aj, damn en hoe weet ik of mijn mobo wel compatible is met die processor, hoe kan ik dat testen(met die tualatin zoals je zegt)
Begin eens te vertellen welk type het is, en kijk eens op de site van de fabricant bij bios updates. Geen bios update met Tualatin erin vermeld? Ws geen ondersteuning, anders wel. Succes!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Anders kan je voor de zekerhied even je fabrikant mailen met de vraag of je plankje die koekjes slikt ;)

Trouwes: de hoogste die ik kan vinden is eigelijk ook een 1266 ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste BIOS update, maar de readme die erbij komt is helaas zeer gebrekkig, er staat alleen install help bij.
Geen tualatin ofzo.
Ik zal ze mailen voor support, maar ik denk niet dat ik antwoord terug zal krijgen.(ik heb nog nooit email terug gekregen van support van hardware bedrijven......hehe)
Keeping my fingers crossed, ben nodig toe aan upgraden, meer ram en nieuwe gfx kaart zijn geen probleem, maar die CPU dat wordt nog hopen, want ik weet namelijk niet tot hoeveel mhz ik kan upgraden ivm me mobo.

Verwijderd

Topicstarter
ps. ik koop volgende keer een amd systeem, dit geouwehoer met Intel bah:P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 24 januari 2002 01:09 schreef TheRademaker het volgende:
ps. ik koop volgende keer een amd systeem, dit geouwehoer met Intel bah:P
Tja, waar slaat dat nou weer op? Met een AMD systeem is het ook behoorlijk nuttig om te weten voor je upgrade of je mobo een CPU aankan. En ook daar kun je grenzen verwachten.

Ik zou er 90% zeker van zijn dat je huidige mobo geen FC-PGA2 support, dus geen Tuluatin trekt. Maar goed, dat doe ik op basis van aannames. Als je nou eens gewoon die info opzoekt...

En trouwens, cache zit al sinds de eerste CuMines op de chip geintegreerd, dus maakt cache geen zak uit voor compatibiliteit (zie verschil Celly2/PIIIE, of liever gebrek eraan). Meer=beter, maar past net zo goed of slecht op een mobo als minder.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 01:07 schreef TheRademaker het volgende:
Ik heb de laatste BIOS update, maar de readme die erbij komt is helaas zeer gebrekkig, er staat alleen install help bij.
Geen tualatin ofzo.
Ik zal ze mailen voor support, maar ik denk niet dat ik antwoord terug zal krijgen.(ik heb nog nooit email terug gekregen van support van hardware bedrijven......hehe)
Keeping my fingers crossed, ben nodig toe aan upgraden, meer ram en nieuwe gfx kaart zijn geen probleem, maar die CPU dat wordt nog hopen, want ik weet namelijk niet tot hoeveel mhz ik kan upgraden ivm me mobo.
O? Ik had laatst een probje met een amd IDE driver en ik had amd tech support een mailtje gestuurd met mijn probleem omschrijving en daar kreeg ik wel degelijk respons op. :)
1 of andere snuiter had zelfs mijn systeempje nagebouwd (dwz mobo, os, proc.). Is Intel dan wat minder zorgzaam voor haar klanten?

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
cazy hans in Rotterdam hebben ze nog wel, alleen ik vindt dat ze oplichters zijn met hun pijzen..maar als je hem echt moet dan zijn ze daar nog te koop..

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 08:14
Hee TheRadeMAker,

Men heeft nu al diverse malen gevraagd naar het type/merk moederbord wat je hebt, helaas heb je nog steeds geen antwoord gegeven ! Hoe denk je dat mensen je nu kunnen helpen ?

Tegenwoordig ;) heeft elke fabrikant wel een eigen site. Zelfs de grootste NOOB kan daar wel de specificaties van zijn moederbord vinden. Succes !

Oh ja, en dat gelul dat je de volgende keer wel een AMD systeem gaat kopen voor dit soort vragen is natuurlijk weer flauwekul. Ook bij AMD moet je in ieder geval een beetje verstand hebben van hardware in het geval van processor upgrades. Heb je dat niet dan adviseer ik je om je huidige pc te verkopen en een compleet geassembleerde aan te schaffen.

Je bent een tweaker of je bent het niet >:)

-

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:15

Crazy-

Best life ever

Op donderdag 24 januari 2002 07:07 schreef Juicy het volgende:
Hee TheRadeMAker,

Men heeft nu al diverse malen gevraagd naar het type/merk moederbord wat je hebt, helaas heb je nog steeds geen antwoord gegeven ! Hoe denk je dat mensen je nu kunnen helpen ?

Tegenwoordig ;) heeft elke fabrikant wel een eigen site. Zelfs de grootste NOOB kan daar wel de specificaties van zijn moederbord vinden. Succes !

Oh ja, en dat gelul dat je de volgende keer wel een AMD systeem gaat kopen voor dit soort vragen is natuurlijk weer flauwekul. Ook bij AMD moet je in ieder geval een beetje verstand hebben van hardware in het geval van processor upgrades. Heb je dat niet dan adviseer ik je om je huidige pc te verkopen en een compleet geassembleerde aan te schaffen.

Je bent een tweaker of je bent het niet >:)
ben het volkomen met je eens!! hoe noem je zoiets? Erger dan een n00b?? :D:D Pro-n00b oid? >:)

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 24 januari 2002 07:28 schreef CIOMrCrazy het volgende:

[..]

ben het volkomen met je eens!! hoe noem je zoiets? Erger dan een n00b?? :D:D Pro-n00b oid? >:)
Een nul..

Ik geef jullie dan geen ongelijk, maar de topicstarter is weliswaar wat te enthousiast bezig. Meteen op zoek naar een nieuwe processor zonder na te denken of ie past. Je gaat toch ook niet meteen een 6 liter Ferrari V12 motor kopen om de 2 liter 4-in-lijn van je Astra te vervangen :o

TheRademaker, surf es naar de website van je mobofabrikant, kijk rond voor specs van je mobo, check de website van de chipsetfabrikant en kijk of de chipset de processor in theorie ondersteunt of niet, check de website van de processorfabrikant en kijk of er bepaalde eisen aan chipsets zijn, blabla.. Daarna kun je op de prijslijst sites terecht om te kijken waar je ze kunt kopen.. Zo makkelijk gaat dat.. :O :Z

Verwijderd

Topicstarter
Denken jullie dat ik dat al niet gedaan heb?
Sorry hoor, maar die beledigingen waren niet nodig.
Waarom denk je dat ik het eerst hier vraag voordat ik die nieuwe CPU aanschaf.

Hier is de site van die hardware leverancier, www.lifetec.nl (medion mobo's)

Ik heb een medion 2000.

En hier zijn de specificaties uit mijn manual.(die ik erbij kreeg).

http://www.vi2.com/maxForumFiles/0_24_2002/gegevens1.jpg

Dit heb ik allemaal al wel 10x doorgekeken, maar dat zegt nog steeds niet veel over welke processor ik maximaal erop kan doen.
Dus rustig aan, geen reden om te gaan schelden of beledigen.
Alvast bedankt.

Verwijderd

Socket 370 --> p3 1 Ghz meen ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ah hartelijk bedankt!:)
Dat moest ik nou precies weten, dus dat betekent dat ik maximaal een p3 1000 mhz op mijn moederbord kan zetten?
Weet ik het ook meteen van die sockets, let ik daar de volgende keer meteen op.
:)

Verwijderd

Topicstarter
Btw, nog 1 vraagje, ik zie daar bij tweakers pricewatch, af en toe het woordje "Boxed" staan achter de naam van bepaalde processoren.
Ik weet wel wat de letterlijke betekenis is van het woord, maar ik ben er niet zeker van of dat er wel mee bedoeld wordt.(boxed;Bedoost, in een doos gestopt)
Betekent het dat die processoren dan nog in de originele doos zitten ofzo?
Of zit ik helemaal bij het verkeerde eind?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 25 januari 2002 02:03 schreef TheRademaker het volgende:
Btw, nog 1 vraagje, ik zie daar bij tweakers pricewatch, af en toe het woordje "Boxed" staan achter de naam van bepaalde processoren.
Ik weet wel wat de letterlijke betekenis is van het woord, maar ik ben er niet zeker van of dat er wel mee bedoeld wordt.(boxed;Bedoost, in een doos gestopt)
Betekent het dat die processoren dan nog in de originele doos zitten ofzo?
Yup, en in het geval van Intel zit er ook een (best redelijke) koeler in die doos, die je als het niet boxed is, niet bij krijgt. Bovendien zit er een leuke 3-jaar garantiecertificaat in.
Dit heb ik allemaal al wel 10x doorgekeken, maar dat zegt nog steeds niet veel over welke processor ik maximaal erop kan doen.
Dus rustig aan, geen reden om te gaan schelden of beledigen.
Tja, JIJ hebt het misschien al 10x doorgekeken, maar WIJ hebben die info nodig om jouw vraag zinnig te beantwoorden, en als je die niet geeft, zelfs na herhaaldelijke verzoeken, kunnen we als we moe zijn sarcastisch worden.

Wij willen jou (en alle anderen die we kunnen) echt helpen (nou ik iig wel), en stellen dat soort vragen niet voor onze lol. Als je iets in PMG vraagt, is het 99.99% zeker dat je type mobo relevant is. Zo ook hier- zodra je de info gaf had janjansen binnen 11 minuten een bondige maar grotendeels correct antwoord voor je.

Trouwens, voor de volledigheid, iets boven de GHz lukt wel, maxima zijn als volgt:
PIIIEB: 1GHz (maar door de 133MHz FSB wel de snelste optie)
PIIIE: 1.1GHz (E betekent 100MHz FSB- niet nemen als de EB lukt)
Celeron: 1.1GHz (lekker goedkoop en niet al te veel slomer dan de twee hier vermelde)
MITS er een BIOS upgrade is voor je mobo die de nieuwste steppings ondersteunt! Anders zou ik alleen de 1GHz P3-EB nemen.

En wat OCen betreft, vergeet het- de Coppermine core trekt echt niet noemenswaardig boven de 1.1GHz

Als je per se een Tuluatin CPU wil (die allicht wel op 1333 te krijgen is), heb je ofwel een nieuwe mobo nodig, danwel een FC-PGA->FC-PGA2 convertor nodig- maar die kost bijna evenveel als een nieuw mobo.
Mijn advies: neem de 1GHz als je hem redelijk goedkoop op de kop kan tikken, zo niet, ga gewoon voor geheel nieuw systeem met Duron 1GHz naar 1333 geOCd. Sowieso kost die CPU+mobo combo je minder dan een Tuluatin CPU met convertor of nieuwe mobo.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!
Dat was waardevolle info :)
Ik zal volgende keer maar meteen de specificaties inscannen als ik weer zo'n soort vraag heb :)
Maar ik was toen moe, dus deed ik het niet meteen.
Nogmaals bedankt :)
Pagina: 1