Toon posts:

Subwoofer van PC op stereo installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag m'n subwoofer van de PC op m'n stereo (pro logic) setje zetten, alleen als ik hem op de speciale aansluiting doe krijg ik geen geluid uit m'n sub.

specs:
2 tulp input
2 tulp output
1 ac in
50 HZ

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Wat is het voor sub ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 00:28 schreef tbusquet het volgende:
Wat is het voor sub ?
Ja..het is al een best wel oude sub. Het is een vikings...
Ik had hem bij m'n p233mmx gekocht dus...

• tbusquet
Op donderdag 24 januari 2002 11:36 schreef d_v_pelt het volgende:

[..]

Ja..het is al een best wel oude sub. Het is een vikings...
Ik had hem bij m'n p233mmx gekocht dus...
Probeer het volgende..
Pak een tape-out van je versterker en sluit deze op de links en recht input van je sub aan.

Of anders pak je de sub uit van je versterker. split de kabel en prop dus 2x hetzelfde signaal in de links en rechts input van je sub.

Ik weet niet watvoor prologic versterker je hebt, maar de wat betere kan je instellen of je een sub hebt of niet.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op donderdag 24 januari 2002 00:06 schreef d_v_pelt het volgende:
Hallo,

Ik wil graag m'n subwoofer van de PC op m'n stereo (pro logic) setje zetten, alleen als ik hem op de speciale aansluiting doe krijg ik geen geluid uit m'n sub.

specs:
2 tulp input
2 tulp output
1 ac in
50 HZ
Zo te zien is het wel een actieve sub.
En je hebt hem op de sub-uitgang van je Dolby setje, maar komt er wel een signaal uit je sub-out? Meestal bij die ProLogic setjes moet er van bijvoorbeeld je DVD een speciaal subwoofer signaal komen, welke je versterker weer doorstuurd naar je sub.

Wat je misschien ook nog kan proberen is de sub aansluiten op de L+R frontspeaker aansluitingen, en de speakers zelf weer vanaf de sub bevestigigen, zoals het waarschijnlijk ook het geval was bij je computerspeakertjes.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Topicstarter
Dit systeem heb ik maar dan met dolby prologic:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011873645
Exceptional quality compact mini system with MD and 5 CD Changer

Scale factor edit
Remote Commander
4 x CD-MD high speed dubbing
Long Play Recording
CD synchro record
VACS anti-distortion
Power save
S-Surround
Optical digital Out for MD
CD Text
15 EQ presets & 5 personal files
5 CD changer with ex-change system
2-way front speakers with ŽHOPŽ woofer
2 x 100W RMS @ 10% THD
FM/AM RDS Tuner
Double cassette deck
ik kan niet instellen of ik een sub heb

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 12:57 schreef Esger het volgende:

[..]

Zo te zien is het wel een actieve sub.
En je hebt hem op de sub-uitgang van je Dolby setje, maar komt er wel een signaal uit je sub-out? Meestal bij die ProLogic setjes moet er van bijvoorbeeld je DVD een speciaal subwoofer signaal komen, welke je versterker weer doorstuurd naar je sub.

Wat je misschien ook nog kan proberen is de sub aansluiten op de L+R frontspeaker aansluitingen, en de speakers zelf weer vanaf de sub bevestigigen, zoals het waarschijnlijk ook het geval was bij je computerspeakertjes.
Ja zo was het ook bij m'n compspeakers. Ik heb het al geprobeerd met een dvd signaal alleen komt er nog geen zware bas uit m'n sub wat wel het geval was bij m'n comp...

En als ik de sub harder zet hoor ik ook het geluid via m'n linker en rechter box en dat wil ik niet.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Je moet dus idd je sub parallel aansluiten.
Eeuh, ik neem aan dat je sub uitgang op je versterker een tulp stekkertje is, en wat voor ingang heb je op je sub?

Je kan proberen om een kabeltje te maken van tulp -> 4 "losse" draadjes, dus 2 mono signalen.
Als je deze in de input van je sub doet moet het lukken denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 13:19 schreef Esger het volgende:
Je moet dus idd je sub parallel aansluiten.
Eeuh, ik neem aan dat je sub uitgang op je versterker een tulp stekkertje is, en wat voor ingang heb je op je sub?

Je kan proberen om een kabeltje te maken van tulp -> 4 "losse" draadjes, dus 2 mono signalen.
Als je deze in de input van je sub doet moet het lukken denk ik.
waarom kan ik er niet gewoon eentje op de input zetten? bv op de witte?? of geeft ie het signaal dan niet door?

• tbusquet
Op vrijdag 25 januari 2002 12:54 schreef d_v_pelt het volgende:

[..]

waarom kan ik er niet gewoon eentje op de input zetten? bv op de witte?? of geeft ie het signaal dan niet door?
Jawel, maar waarschijnlijk te zacht.
En wat jij zegt dat je het geluid van de speakers door de sub hoort, komt omdat de cutt-of van je comp. sub zo staat dat hij overloopt naar je satelietjes. Ik zou het gewoon vergeten, die computer subjes zijn gewoon niet erg goed.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 13:01 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Jawel, maar waarschijnlijk te zacht.
En wat jij zegt dat je het geluid van de speakers door de sub hoort, komt omdat de cutt-of van je comp. sub zo staat dat hij overloopt naar je satelietjes. Ik zou het gewoon vergeten, die computer subjes zijn gewoon niet erg goed.
Ok dan wil ik zelf een sub gaan bouwen van MDF materiaal.

Wat is de goedkoopste manier om een sub in elkaar te flansen??? (welke onderdelen heb ik hiervoor nodig)

welke bestaande onderdelen van de comp sub kan ik overzetten naar de zelfgemaakte sub??

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op vrijdag 25 januari 2002 13:10 schreef d_v_pelt het volgende:

[..]

Ok dan wil ik zelf een sub gaan bouwen van MDF materiaal.

Wat is de goedkoopste manier om een sub in elkaar te flansen??? (welke onderdelen heb ik hiervoor nodig)

welke bestaande onderdelen van de comp sub kan ik overzetten naar de zelfgemaakte sub??
Wat je zou kunnen doen is een sub maken van MDF gewoon met je bestaande onderdelen, een klankkast van MDF zal altijd beter klinken dan zo'n plastic ding.
Je kan dus gewoon je sub-amp en driver gebruiken.
Op www.diysubwoofers.org kun je wel info vinden.

[link veranderd]

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem net weer ff aangesloten om te kijken ok ik wel signaal grijg, maar ik krijg geen geluid te horen ook niet heel zacht...
Pagina: 1