Eindversterker & voorversterker

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 12:21
Ik zag in tbusquet topic over zijn sub dat ie dit zei,
Heb zelf de 830, waarvan ik de eindversterker niet echt mooi vond klinken, dus heb ik er een Rotel eindtrap achter gehangen, vind de voor en de DD/DTS decoders er wel mooi van klinken.
Nou is mijn vraag hoe kan je in godsnaam de decoders en de voortrap onderscheiden van de eindversterker als je naar je versterker luisterd ? :?

Dit omdat ik nu een Yamaha RX-V596 heb nie helemaal tevreden ben (8> en dus misschien een nieuwe amp wil kopen over er dus ook een andere eindversterker op wil zetten.

(set bestaat nu uit, Mission 701 (front), Mission 70c1 (center), Mission 700 (rear), Paradigm PDR10 (sub))

Klinkt dit bekend tbusquet !? :P

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat kan je niet. Maar je kan wel horen dat het anders klinkt, als je er een andere eindversterker op aansluit. Dan vervang je dus de eindversterker en als je het er dan beter vind klinken, dan vind je dus de eindversterker van rotel beter dan die van sony :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Reveal!
mja ok maar waarom kan je dan zeggen dat je de voorversterker en de decoders wel mooi vind ?
moet je er dus ook nog es op die rotel een andere voorversterker gezet hebben ?
pfff dan is ie wel ff bezig geweest :+

• Reveal!
iemand btw enige id wat een aardige eindversterker is voor de voorversterker van de yamaha ? ...
aub niet WEER de opmerking je moet maar gaan luisteren want jij moet zelf beslissen etc blablabalablabalabla daar word ik erg moe van namelijk....

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op woensdag 23 januari 2002 23:53 schreef Reveal! het volgende:
Ik zag in tbusquet topic over zijn sub dat ie dit zei,
[..]

Nou is mijn vraag hoe kan je in godsnaam de decoders en de voortrap onderscheiden van de eindversterker als je naar je versterker luisterd ? :?

Dit omdat ik nu een Yamaha RX-V596 heb nie helemaal tevreden ben (8> en dus misschien een nieuwe amp wil kopen over er dus ook een andere eindversterker op wil zetten.

(set bestaat nu uit, Mission 701 (front), Mission 70c1 (center), Mission 700 (rear), Paradigm PDR10 (sub))

Klinkt dit bekend tbusquet !? :P
Dat kan je idd niet horen in het begin, versterker is versterker. Maar wat ik gewoon merkte is dat de Sony vooral bij wat hogere volumes ontzettend schel wilde worden. Daarom heb ik besloten om hoogwaardige eindversterker te kopen.

Een andere voorversterker helpt natuurlijk ook. En ik ben erachter gekomen door het te proberen. Ik zit nog te denken om een nieuwe voorversterker te kopen, maar het nadeel is dat dit onnodig duur is. Gelukkig heeft de Rotel de mogelijkheid om te bruggen, zo kan je dus 6x60 om toveren in 3x150 (volgens Rotel). Dus dan zou de versterker altijd nog als stereo versterker kunnen dienen.

Of het bij jou gaat helpen ?? Ik weet het niet. Mijn Rotelletje kostte in de aanbieding toch ook weer een 1000 gulden.

Mission 701 heb ik een hele poos gehad, en ze doen het goed samen met Rotel. 70C1 center is een aardige centre imo.. maar ik vond hem wat te zwak in verhouding tot de 701's.

700's ken ik niet, maar ik neem aan dat ze goed dienst doen als rear-surrounds.

Tja, de Paradigm ;) Vond zelf de PS1000 die ik heb gehad niet echt goed voor mijn ruimte. Vriend van me heeft ook de PDR-10 en hij klinkt bij hem goed. Hij is er zelf ook erg tevreden over, hij had alleen wat problemen met doordreunen naar beneden.. i.v.m. ouders enzo.

Heb nu zelf natuurlijk mijne nieuwe Peerlessje :) En een 4-tal B&W 602's. Mordaunt Short center heb ik ook nog steeds.

Ben nu toch behoorlijk tevreden, ik kom een heel eind in de buurt van mijn doel.

Wat voor jou de beste oplossing is, denk ik, is gaan voor een compleet nieuwe versterker. Het is igg de beste, want je bent zeker dat je koopt wat je wilt.

Bovendien is Yamaha nou niet echt een mooie versterker om te mixen met Mission (vind ik). Sony trouwens ook niet.

Deze versterkers (imo) de eindversterkers hebben de neiging om schel te gaan klinken op hogere volumes ...

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Reveal!
Op donderdag 24 januari 2002 00:19 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Bovendien is Yamaha nou niet echt een mooie versterker om te mixen met Mission (vind ik). Sony trouwens ook niet.

Deze versterkers (imo) de eindversterkers hebben de neiging om schel te gaan klinken op hogere volumes ...
ik heb niet echt last dat het schel is ofzo maar vind alleen dat het geluid, ehm.. mja saai is :? weenie of dat het goeie woord is ...
Maar weet bijna zeker dat het beter kan met deze speakers...
Dacht er zelf over om er een denon op te gaan zetten ... maar ja dit moet ik inderdaad zelf ff gaan vergelijken ...

Die Paradigm is een er musicale sub jammer is alleen dat ie niet echt hard gaat in het laag ;( (gaat wel redelijk laag) maar goed ga binnenkort verhuizen naar me studentenkamertje dus zal die nog maar niet vervangen ...
pff je blijft bezig :)

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 23:58 schreef JvS het volgende:
[..]
Maar je kan wel horen dat het anders klinkt, als je er een andere eindversterker op aansluit.
[..]
Ik d8 dat je een aanhanger was van het idee dat het geluid werd bepaald door de speaker.... of was dat die andere modder......

• Reveal!
Op donderdag 24 januari 2002 11:36 schreef NoiZe het volgende:

[..]

Ik d8 dat je een aanhanger was van het idee dat het geluid werd bepaald door de speaker.... of was dat die andere modder......
mwoah ik vind dat het grootste gedeelte bepaald word door de speakers, maar een versterker kan duidelijk een ander geluidsbeeld geven ...
ruimtelijker, minder ruimtelijk, harde bas, zachte bas enz.
Maar ook al zijn deze verschillen er het maakt het geluid van de speaker niet zo anders dat het net een ander model ofzo is ...

Verwijderd

Ik ben het met dit standpunt eens:
http://www.audio.nl/ampned/versterkers.html
en niet met het verkopers standpunt.......

• tbusquet
Op donderdag 24 januari 2002 10:24 schreef Reveal! het volgende:

[..]

ik heb niet echt last dat het schel is ofzo maar vind alleen dat het geluid, ehm.. mja saai is :? weenie of dat het goeie woord is ...
Maar weet bijna zeker dat het beter kan met deze speakers...
Dacht er zelf over om er een denon op te gaan zetten ... maar ja dit moet ik inderdaad zelf ff gaan vergelijken ...
Denon en Mission is niet de ideaale combo, omdat Missions al vrij warm is, en Denon de speaker waarschijnlijk te wollig zal maken.

Maar, verwacht zeker verschil, maar het verschil zal absoluut niet zo groot zijn als dat je je luidsprekers vervangt.
Die Paradigm is een er musicale sub jammer is alleen dat ie niet echt hard gaat in het laag ;( (gaat wel redelijk laag) maar goed ga binnenkort verhuizen naar me studentenkamertje dus zal die nog maar niet vervangen ...
pff je blijft bezig :)
De PDR-10 muzikaal ?? Dat vind ik juist helemaal niet, voor films doet hij het juist goed.
Op donderdag 24 januari 2002 12:01 schreef NoiZe het volgende:
Ik ben het met dit standpunt eens:
http://www.audio.nl/ampned/versterkers.html
en niet met het verkopers standpunt.......
Ben ik het niet mee eens, zij claimen dat je kunt horen als je een goede versterker op slechte luidsprekers gebruikt, dat je een goede versterker hebt.

Ik ben van mening dat je een beter resultaat krijgt met een goedkopere versterker en betere luidsprekers, dan met een dure versterker en goedkope luidsprekers.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 12:02 schreef tbusquet het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens, zij claimen dat je kunt horen als je een goede versterker op slechte luidsprekers gebruikt, dat je een goede versterker hebt.

Ik ben van mening dat je een beter resultaat krijgt met een goedkopere versterker en betere luidsprekers, dan met een dure versterker en goedkope luidsprekers.
Ok.... wat jij wilt...... Probeer jij maar Elac 515's aan te sturen met een Sony (muv ES lijn) dan.......

Sony speakers zullen goed klinken op Mark Levison eindblokken geloof me......

Je kan het vergelijken met een Opel kadett die een volgeladen aanhang wagen probeert te trekken, en een Volvo die een lege kar probeert te trekken.......

Je moet goede combinatie's zoeken...... daar draait het eigenlijk om.....

• tbusquet
Op donderdag 24 januari 2002 12:20 schreef NoiZe het volgende:

[..]

Ok.... wat jij wilt...... Probeer jij maar Elac 515's aan te sturen met een Sony (muv ES lijn) dan.......
Ik ken iemand die B&W 801 Matrix aanstuurt met een Sony versterker van 400 gulden, dit klinkt prima.
Sony speakers zullen goed klinken op Mark Levison eindblokken geloof me......
Sony speakers worden er niet mooier van omdat je ze met een zware versterker aanstuurt.
Je kan het vergelijken met een Opel kadett die een volgeladen aanhang wagen probeert te trekken, en een Volvo die een lege kar probeert te trekken.......
Dit is appels met peren vergelijken |:(
Je moet goede combinatie's zoeken...... daar draait het eigenlijk om.....
Ja duhh, dat zeg ik toch steeds.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Welke gek stuurt die matrix 801 met die sony dan? :P

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar die speaker :)

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 12:28 schreef tbusquet het volgende:
[..]
Ik ken iemand die B&W 801 Matrix aanstuurt met een Sony versterker van 400 gulden, dit klinkt prima.
Als het al waar is, durf ik te wedden dat als ie er een dikkere versterker aanhangt, dat het veel beter gaat klinken, die goedkope Sony versterkers vervormen ook als de tering....
Sony speakers worden er niet mooier van omdat je ze met een zware versterker aanstuurt.
Het heeft nu nix met watts te maken, maar met detail keluring vervroming enz..
Dit is appels met peren vergelijken |:(
Mag dat niet dan?....
Een versterker zorgt er toch voor dat je units heen en terug bewegen (indirect dan)....
De auto zorgt ervoor dat het karretje gaat rijden (indirect)....
Ja duhh, dat zeg ik toch steeds.
Ja en?

• tbusquet
Op donderdag 24 januari 2002 12:47 schreef hervaz het volgende:
Welke gek stuurt die matrix 801 met die sony dan? :P

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar die speaker :)
Mijn "schoonpappa" :)

Zijn echt hele mooie speakers, alleen zo ONTIEGELIJK groot... OMG.

Had ze bijna nog een keer gekregen van hem :D

• tbusquet
Op donderdag 24 januari 2002 12:53 schreef NoiZe het volgende:

[..]

Als het al waar is, durf ik te wedden dat als ie er een dikkere versterker aanhangt, dat het veel beter gaat klinken, die goedkope Sony versterkers vervormen ook als de tering....
[..]

Het heeft nu nix met watts te maken, maar met detail keluring vervroming enz..
[..]

Mag dat niet dan?....
Een versterker zorgt er toch voor dat je units heen en terug bewegen (indirect dan)....
De auto zorgt ervoor dat het karretje gaat rijden (indirect)....
[..]

Ja en?
Ik praat niet meer met jou.. Je snapt het toch niet..

* tbusquet plaatst noize op ignore

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 00:02 schreef Reveal! het volgende:
mja ok maar waarom kan je dan zeggen dat je de voorversterker en de decoders wel mooi vind ?
moet je er dus ook nog es op die rotel een andere voorversterker gezet hebben ?
pfff dan is ie wel ff bezig geweest :+
Stel,je zit zamen op de tandem.
jij achter op.
de persoon voor op heeft 1 handrem in geknepen.
jij vraagt hem de voorrem los te laten.
gaat het fietsen dan lekkerder,dan was het de voorrem.
gaat het dan net zo kl*te dan moet dus de achterrem losgelaten worden.;)

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 13:14 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Ik praat niet meer met jou.. Je snapt het toch niet..

* tbusquet plaatst noize op ignore
Ik onderbouw m'n stellingen.... jij geeft een stelling zonder enige onderbouwing of wat dan ook.....
En eindigt een discussie op zo'n manier....
Volwassen opgelost........ NOT! |:(

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 13:21 schreef pc-smurf het volgende:

[..]
Stel,je zit zamen op de tandem.
jij achter op.
de persoon voor op heeft 1 handrem in geknepen.
jij vraagt hem de voorrem los te laten.
gaat het fietsen dan lekkerder,dan was het de voorrem.
gaat het dan net zo kl*te dan moet dus de achterrem losgelaten worden.;)
Goede vergelijking.....

Ohnee vergeten, volgens tbusquet is dit appels met peren vergelijken.... :Z

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
ik ben het met noize eens, versterker maakt redelijk veel uit. ik heb hier speakers die op een set van vele duizenden guldens prachtig klinken en op een versterkertje van 400/500 gulden nieuw klinken ze nergens naar

• hervaz
Op donderdag 24 januari 2002 13:12 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Mijn "schoonpappa" :)

Zijn echt hele mooie speakers, alleen zo ONTIEGELIJK groot... OMG.

Had ze bijna nog een keer gekregen van hem :D
Sjeez, die speaker moet 2dehands nog 3000/3500 piek opleveren...

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:49
De 801 is dan ook geen moeilijke speaker om aan te sturen. Een 801 op een 400 piek versterker klinkt vast wel mooi, maar niet bijzonder ofzo. Veel dure speakers zijn echter moeilijk aan te sturen (denk electrostaten enzo). Dan klinkt dezelfde speaker die het heel mooi doet op een 5000+ versterker op een Sony van 400 echt helemaal nergens naar.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Probeer NOOIT om Magnat Vintage 710's met een 10 jaar oud sony midisetje aan te sturen van 600 piek |:( :P Ik merk dat ik onzettend veel vermoge tekort kom. Wil ik m'n kamer een beetje goed vullen, dan begint die ingebouwde versterker ontzettend te klippen... :)

* Thefirstikke heeft ff geen geld voor een nieuwe amp :P

• hervaz
801 makkelijk te sturen? 2x30 cm cobex woofer is niet makkelijk, er komt wel geluid uit maar met een betere amp is het resultaat ook veel beter.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 24 januari 2002 11:36 schreef NoiZe het volgende:

[..]

Die mening delen we samen wel behoorlijk. Maar de vraag was 'hoe kan je horen of het aan je eindversterker ligt en niet aan een ander onderdeel' beantwoorde ik gewoon. Er kwam niet eens een klein stukje mening bij, puur logisch nadenken. Want als je alles hetzelfde laat en alleen de eindversterkers verandert, dan is het verschil wat je hoort het verschil wat komt doordat je een andere eindversterker gebruikt.

Het valt me wel erg op dat je (met name naar mij en Jag) EXTREEM mieperig doet over wat we denken en vinden. Ik wil je erop wijzen dat ik hier ook gewoon maar een user ben met een mening (en die is bijvoorbeeld inderdaad dat speakers veeeeel belangrijker zijn dan versterkers enzo). Je mag best kritisch zijn, maar om nou elke post van mij tot in detail te analyzeren en er kritiek op te leveren wordt soms vermoeiend. (ik herinner je aan de ongelooflijk flauwe "5.1output is niet 3xstereo, maar zijn gewoon 6 mono uitgangen", waarmee je me laatst probeerde te verbeteren (of: me verbeterde). Maak je daar een soort sport van ofzo? :?

Ik vraag me af of ik me vereerd of belaagd moet voelen :o.

En tbusquet en noize moeten elkaar maar in vrede negeren, dat zal wel het beste werken (even ICQ'en kan vaak ook even helpen (is bewezen!!)). :)
Op donderdag 24 januari 2002 17:53 schreef hervaz het volgende:
801 makkelijk te sturen? 2x30 cm cobex woofer is niet makkelijk, er komt wel geluid uit maar met een betere amp is het resultaat ook veel beter.
Ik blijf dat spannend vinden, zolang er toch geen rare impendantiedippen zijn en de gevoeligheid iets van >89db/watt/1m is, is er toch niet echt een probleem? Ik geef toe dat een betere versterker erg veel beter gaat klinken, maar een sony Ta-F720 van 600 piek moet het ook gewoon kunnen hoor :).

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Er zijn volgens mij drie manieren waarop een speaker moeilijk kan zijn voor een versterker. En dat zijn:
- lage gevoeligheid
- lage impedantie
- fase draaingen

Het eerste omdat je dan meer vermogen nodig hebt voor hetzelfde geluidsniveau. De tweede omdat er een grotere stroom gaat lopen bij dezelfde spanning, en niet elke versterker heeft een voeding die ervoor kan zorgen dat die stroom ook bij hele hoge spanningen geleverd kan worden. En de derde omdat niet elke versterker even goed met fasedraaingen om kan gaan. Geen idee waarom, maar veel versterkers kunnen dan ineens een stuk minder vermogen leveren. Misschien dat iemand met wat meer electrotechnische kennis (killalot?) dit kan toelichten.

Verder ben ik redelijk sceptisch over de invloed van een versterker. Tuurlijk zijn er verschillen, zelfs ook wel hoorbaar enzo :). Alleen zijn ze echt wel subtiel. Dat de ene versterker een stuk meer laag geeft dan de andere lijkt me zeer onwaarschijnlijk bijvoorbeeld.

• hervaz
De gevoeligheid is 87 zie ik in de manual, dus lijkt me niet heel makkelijk te sturen, die sony van 600 piek zal het zeker kunnen, zit te denken zo'n stel op te sprokkelen, maar ze zijn nogal zelden 2dehands te vinden.

• Jag

Jag

Op donderdag 24 januari 2002 21:25 schreef hervaz het volgende:
De gevoeligheid is 87 zie ik in de manual, dus lijkt me niet heel makkelijk te sturen, die sony van 600 piek zal het zeker kunnen, zit te denken zo'n stel op te sprokkelen, maar ze zijn nogal zelden 2dehands te vinden.
Ik ken iemand die ze voor 125,- heeft gekocht :). Matrix serie uit '82. Kreeg er nog een prof Yammie amp bij ook.

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 20:42 schreef JvS het volgende:

[..]
Ik geef toe dat een betere versterker erg veel beter gaat klinken, maar een sony Ta-F720 van 600 piek moet het ook gewoon kunnen hoor :).
Dat is alles wat ik zeg, en ook mijn bedoeling met de vergelijking van de Volvo/Opel.....
het zal wel gaan..... maar het rijdt niet lekker.....

Verder probeer ik helemaal niet mensen af te zeiken, of wat dan ook, maar als ik vindt dat iemand het bij het verkeerde eind heeft verbeter ik em daar ook op, wat volgens mij de bedoeling is van een forum.... En dat je terug komt op die tulp aansluiting, ik geef hier gewoon feiten, niet eens een mening..... Van mijn part noem je een een mono blok een loempia, maar je wordt niet begrepen.....

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 21:07 schreef Jag het volgende:
[..]
Verder ben ik redelijk sceptisch over de invloed van een versterker. Tuurlijk zijn er verschillen, zelfs ook wel hoorbaar enzo :). Alleen zijn ze echt wel subtiel. Dat de ene versterker een stuk meer laag geeft dan de andere lijkt me zeer onwaarschijnlijk bijvoorbeeld.
Waarom denk je dat er duizenden versterkers worden gemaakt in alle soorten en maten van 2 tientjes tot 10 duizenden guldens, allemaal vanwege die kleine details?...
Maar goed.....
Een versterker heeft een bepaald frequentie bereik, en zal afbuigen bij een bepaalde frequentie, als dit bij 40 hz al is, zal deze een stuk minder laag geven dan een die tot de 10 gaat bijv... Simpel voorbeeld lijkt me....
Je hebt bepaalde frequentie curves bij versterkers, en soms zie je die bij het laag omhoog gaan, deze zal dus meer laag geven daan een waar deze omlaag gaat of stabiel blijft....
Denon geeft bijvoorbeeld over het algemeen een wollig en een minder strak laag dan bijv. een h/k...

Praktijk blijkt uit dat niet alle versterkers en speakers bij elkaar passen.... B&W past bijv helemaal niet goed bij een Denno amp.... Het gaat nou eenmaal om combinaties maken van sets.....

Verder de webiste die ik al doorgaf is van John v/d Sluis, deze man zit al behoorlijk lang in het audio gebeuren en heeft zelfs een tijdschrift gehad, die onder audiofielen redelijk goed scoorde, je denkt toch niet dat jullie (20 jarige (me too btw)) het allemaal beter weten ofwel dan...
Ik vertelde hem ook een keer dat iemand had gezegd dat 80% door de speaker wordt bepaald.... Oh gut het is er weer zo een zei die. En ik sluit me er volledig bij aan..
Anders ga je toch een discussie aan met hem en post je dat hier....

• tbusquet
Op donderdag 24 januari 2002 15:39 schreef hervaz het volgende:

[..]

Sjeez, die speaker moet 2dehands nog 3000/3500 piek opleveren...
Waren ooit in 1983 10.000 per stuk :D

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 25 januari 2002 00:53 schreef NoiZe het volgende:

[..]

Waarom denk je dat er duizenden versterkers worden gemaakt in alle soorten en maten van 2 tientjes tot 10 duizenden guldens, allemaal vanwege die kleine details?...
Maar goed.....
Er zijn ook mensen die 1000en guldens aan kabels uitgeven. Het spijt me heel erg, maar ik ben een kritisch luisteraar en ik hoor graag muziek mooi klinken, maar het verschil tussen kabels vind ik wel ZOOO klein. Dat mensen het wel horen (of willen horen?) moeten ze zelf weten... Ik geef er geen 1000en guldens aan uit..
Praktijk blijkt uit dat niet alle versterkers en speakers bij elkaar passen.... B&W past bijv helemaal niet goed bij een Denno amp.... Het gaat nou eenmaal om combinaties maken van sets.....
Nou generaliseer je merken, dat kan niet. Je zegt nu dat alle B&W's hetzelfde karakter hebben? ga dan even een DM303 en een DM603s1 naast elkaar beluisteren. Neem gelijk een 805 mee en een DM305... Dan heb je 4 totaal verschillende speakers... (waarvan 2 erg lelijk >:)).
Verder de webiste die ik al doorgaf is van John v/d Sluis, deze man zit al behoorlijk lang in het audio gebeuren en heeft zelfs een tijdschrift gehad, die onder audiofielen redelijk goed scoorde, je denkt toch niet dat jullie (20 jarige (me too btw)) het allemaal beter weten ofwel dan...
Nee, ik wil niet zeggen dat we het beter weten. Ik zeg eerder dat we proberen er met een neutrale frisse blik tegenaan te kijken. Sceptisch naar zaken die helemaal niet bewezen zijn. Iedereen beweert wel hetzelfde (net als met MP3, waarbij niemand toen het puntje bij het paaltje kwam goed de verschillen hoorde), maar niemand test het ook echt blind...
Ik vertelde hem ook een keer dat iemand had gezegd dat 80% door de speaker wordt bepaald.... Oh gut het is er weer zo een zei die. En ik sluit me er volledig bij aan..
Anders ga je toch een discussie aan met hem en post je dat hier....
Nou, ik zeg niet dat 80% van het geluid door speakers wordt gemaakt, want 100% ervan komt uit een cd speler, gaat door een versterker en wordt weergegeven door een speaker. Wat ik alleen WEL zeg, is dat een CD speler een bijna perfect apparaat is, een versterker net zo. Een speaker daarintegen is een zwaar imperfect apparaat. Het omzetten van een electrisch signaal naar een echte trilling gaat zwaar ten koste van het signaal... Omzetten van Digitaal naar analoog niet, van analoog naar analoog versterkt ook niet...

Doe desnoods metingen.. Meet de verschillen in signaal
Digitaal >> analoog >> digitaal
Digitaal >> analoog >> versterkt >> verzwakt >> digitaal
Digitaal >> analoog >> versterkt >> speaker >> microfoon >> analoog >> digitaal

Wedden dat die laatste stap ineens EXTREEM veel meer verschil in het signaal oplevert, als je allemaal apparaten van rond de 500 piek gebruikt? (microfoon daargelaten). Dat is dus het verlies dat je krijgt door de speakers en de mic...

Dat is extreem veel groter. Als je nu van die laatste 'serie' een van de componten gaat verbeteren naar een component van 2000 gulden per stuk (en je mag kiezen), dan gaat die bij speakers verre verreweg de meeste verbetering meten.

En ook waarnemen, IMO.. Ik zeg er wel bij dat meten en 'mooier vinden' twee hele verschillende zaken zijn, maar speakers zijn zeker weten van wel de zwakste schakels van een set. Mij zou je ook nooit een versterker van 8000 gulden zien kombineren met een set speakers van 1500 gulden per stuk, omdat ik vind dat je met de keuzevrijheid die je met 4500.-/stuk hebt je toch wel betere speakers kan krijgen dan dat je met 1000 /stuk hebt. (en dan met een versterker van 2000 piek).

En daarmee bedoel ik niet dat een duurdere speaker perse beter vind klinken dan een goedkope (voordat je me daarop pakt :o).

• tbusquet
Op vrijdag 25 januari 2002 01:37 schreef JvS een oneindig lang verhaal :P :

[..]
En daar ben ik het nou helemaal mee eens !

• hervaz
Dat de speakers de belangrijkste schakel zijn ben ik het zeker mee eens, maar de versterker en de bron zijn net iets minder belangrijk vind ik, als ik de monoblokken van mn pa (marantz ma500) aan mn speakers knoop is het geluid duidelijk anders (een een stuk slechter).

Over die 801, uit 1982 is wel de oer-801 :), ik zoek een set matrix 801 en dan de s2 of s3, die hebben 5999,- per stuk gekost en zijn van 1995 tot 1998 gebouwd (geloof ik), in belgie en duitsland staan ze veel vaker te koop dan in nederland helaas, en ze vragen hier vaak ook nog belachelijke prijzen ervoor.

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 01:37 schreef JvS het volgende:

[..]
Doe desnoods metingen.. Meet de verschillen in signaal
Digitaal >> analoog >> digitaal
Digitaal >> analoog >> versterkt >> verzwakt >> digitaal
Digitaal >> analoog >> versterkt >> speaker >> microfoon >> analoog >> digitaal

Wedden dat die laatste stap ineens EXTREEM veel meer verschil in het signaal oplevert, als je allemaal apparaten van rond de 500 piek gebruikt? (microfoon daargelaten). Dat is dus het verlies dat je krijgt door de speakers en de mic....
De microfoon zal hier de zwakste schakel zijn, omdat je te maken krijgt met kamer akoustiek, weerkaatsende trillingen, hier zal je dus een kamer voor moeten gebruiken, die helemaal geïsoleerd is en geen geluiden zal weerkaatsen. Tevens heb je twee (of meer) full range microfonen voor nodig en deze moeten dichtbij de speakers staan.
(Eigenlijk zouden ze op luister afstand van de speakers moeten staan, maar hier krijg je problemen... Lucht verplaatsing... Oren zijn veel gevoeliger voor trillingen dan een microfoon.)
Het is wel mogelijk, maar hier zul je heel wat kennis van zaken moeten hebben, en je hebt hier goed spul voor nodig om de opname weer te krijgen zoals die was...

Maar daar is een speaker eigenlijk niet voor bedoeld, deze is bedoeld om een eind resultaat te geven, en door vanaf de bron tot de speaker zo goed mogelijk materiaal en techniek te gebruiken, zul je het beste resultaat krijgen....
Logisch toch?

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

:? Die begrijp ik niet... [miereneukmode] Als ik nou vindt dat dat wel past wie ben jij dan om te zeggen dat dat niet past :? [/mierenneukmode]

Ik begrijp de discussie niet helemaal hier. Mischien vindt ik een Opel Kadet met volle aanhanger wel veel lekkerder rijden dan een Volvo met lege kar :? Hoezo onderbouwen.. wat valt er te onderbouwen iemands mening... :? lekker belangrijk... Al frot ik een Frontech op mijn nieuwe Sudio Monitor speakers van K & H... als dat nou goed klinkt... :?

AL met al.. het gaat hier om meningen enzo :P

[liefdoenmode] ..... [/liefdoenmode]

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 10:46 schreef Baklap het volgende:
[..]
:? Die begrijp ik niet... [miereneukmode] Als ik nou vindt dat dat wel past wie ben jij dan om te zeggen dat dat niet past :?
Van mijn part knoop je pc speakers van 2 tientjes op je mono blokken van 50.000 piek, maakt mij niet uit, ik geef een opmerking uit eigen ervaring (ook van anderen qua combi B&W & Denon)
Mischien vindt ik een Opel Kadet met volle aanhanger wel veel lekkerder rijden dan een Volvo met lege kar
Ik heb het hier niet over comfort of wat dan ook (al kan ik niet voorstellen dat je liever in die Opel rijdt)
want dat gaat id over meningen, maar ik heb het hier over de trekkracht van de auto......

• Baklap

Baklap

Op vrijdag 25 januari 2002 11:02 schreef NoiZe het volgende:

[..]

Ik heb het hier niet over comfort of wat dan ook (al kan ik niet voorstellen dat je liever in die Opel rijdt)
want dat gaat id over meningen, maar ik heb het hier over de trekkracht van de auto......
Ja boeie ... als mijn vorige auto een eend was is die Kadet een hele vooruitgang... Nogmaals dat geneuzel over dit...brrrr Geluid is geen theorie alleen het is theorie, smaak, design, omgeving blah blah blah...

Het zijn topics als deze die mij zo moe maken.. :'( Dit is net zo erg als het topic [topic=389947/1/50] .

* Baklap last een GoT AVH cebatical week in...

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 11:09 schreef Baklap het volgende:
[..]
Het zijn topics als deze die mij zo moe maken..
Reageer dan gewoon niet....

• tbusquet
Op vrijdag 25 januari 2002 11:19 schreef NoiZe het volgende:

[..]

Ik had beloofd niet meer te reageren, maar dit ga ik voor 1 keer breken..

Hou eens op met Flamen jij !! Iedereen wordt er doodziek van !!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op donderdag 24 januari 2002 12:28 schreef tbusquet het volgende:

[..]

[..]
Just curius, is die f400 de nieuwwaarde of als tweede hands. Sony maakte 10 jaar geleden of zo best goede versterkertjes van rond de f 1500 (die later als 2e hands best rond de f 400 kunnen kosten). Als het beide nieuw gekocht zijn moet je toch toegegeven dat het een opmerkelijke combinatie is.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 25 januari 2002 11:51 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

Just curius, is die f400 de nieuwwaarde of als tweede hands. Sony maakte 10 jaar geleden of zo best goede versterkertjes van rond de f 1500 (die later als 2e hands best rond de f 400 kunnen kosten). Als het beide nieuw gekocht zijn moet je toch toegegeven dat het een opmerkelijke combinatie is.
Het is een combi van krijgertje en een ander krijgertje volgens mij :)

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op vrijdag 25 januari 2002 01:37 schreef JvS het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die 1000en guldens aan kabels uitgeven. Het spijt me heel erg, maar ik ben een kritisch luisteraar en ik hoor graag muziek mooi klinken, maar het verschil tussen kabels vind ik wel ZOOO klein. Dat mensen het wel horen (of willen horen?) moeten ze zelf weten... Ik geef er geen 1000en guldens aan uit..
[..]
Hetgeen mij noopt te vragen:
Hebben jullie dit nog uitgevoerd en wat waren de ervaringen??

Verder heeft Jag gelijk er zijn speakers die moeilijk zijn aan te sturen (bv door lage impedantie en wilde fase sprongen), daar moet je dus een goede versterker voor zetten om ze behoorlijk te laten klinken. Er zijn ook makkelijke speakers die minder eisen stellen aan de versterker.

Wat het belangrijkste is vind ik een te generalistische (is dit nog Nederlands?) vraag. Ik gun iedereen zijn eigen mening/ervaring. Op mijn eigen zelfbouw speakers klinken mijn 2 eindversterkers tamelijk hetzelfde (maar ze zijn wel van een vergelijkbare klasse). Maar mijn stereo versterkers klinken wel aanmerkelijk beter ("verfijnder/levendiger") dan mijn Yamaha 620 DTS receiver (in stereo). Maar die laatste heb ik nog nooit op mijn zelfbouw speakers aangesloten (dus is dit nog weinigzeggend) :)

• Baklap

Baklap

Op vrijdag 25 januari 2002 11:19 schreef NoiZe het volgende:

[..]

:Z

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op vrijdag 25 januari 2002 11:54 schreef JvS het volgende:

[..]

Het is een combi van krijgertje en een ander krijgertje volgens mij :)
Dan is het inderdaad een opmerkelijke combinatie en dat is het (vrij naar Dik Trom)

btw waar kan je 801's krijgen :o

• tbusquet
Op vrijdag 25 januari 2002 11:51 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

De 801's samen met een Quad 303 heeft hij gekregen een aantal jaar terug. Meer een erfenis van een zwaar audiofiele oom van hem die overleden is.

De Quad 303 was gewoon op.. ding was totaal rot.

Toen heeft hij een Sony versterker gekocht dus. Een nieuwe wel te verstaan.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ok, mensen laat elkaar gewoon in de waarde! Op deze manier wordt het hele topic verpest :(. Kleine steekjes onder water zijn niet nodig, en als je iemand wil verbeteren met argumenten is dat prima, maar doet dat alsjeblieft niet zo denigrerend.. :'(. Ga eventuele conflicten maar even via ICQ uitvechten.

Duck: Nee, ik wilde eigenlijk zowiezo niet meedoen met die kabeltesten, maar was wel benieuwd naar de uitslag. Maar het is 'tot nader orde' uitgesteld :/

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op vrijdag 25 januari 2002 12:11 schreef tbusquet het volgende:

[..]

De 801's samen met een Quad 303 heeft hij gekregen een aantal jaar terug. Meer een erfenis van een zwaar audiofiele oom van hem die overleden is.
Tja dat is heel wat anders. Hoop niet dat je (of je schoonpa) gekwetst is. In dat geval, sorry.

• tbusquet
Op vrijdag 25 januari 2002 12:16 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

Tja dat is heel wat anders. Hoop niet dat je (of je schoonpa) gekwetst is. In dat geval, sorry.
Nee man ! Hoef je je echt niet voor te verontschuldigen :D

• Johannes Verelst
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Ben ik niet met je eens. Ik heb een tijdje geleden (toen ik besloot om flink in de buidel te gaan tasten voor een mooi luistersysteem) in een HiFi zaak 4 verschillende versterkers, twee verschillende sets boxen, en twee verschillende cdspelers geluisterd (allemaal combinaties gemaakt).

Versterkers waren: NAD, AMC, Rotel (2 types).

Je merkt dus echt verschil tussen versterkers. Ik had al snel door dat een set boxen overduidelijk het mooist was (en nog in een aanbieding ook), dus dan ga je een versterker zoeken die ze goed aan kan sturen. De NAD en AMC produceerden heel mooi geluid, totdat je het met de rotel gaat vergelijken. Deze kon ook hele lage (contrabas in een mooi stukje jazz :)) tonen uit de boxen krijgen, de NAD en AMC waren heus niet 'licht', maar ze trokken het gewoon niet. Uiteindelijk was de rotel 980 (de zwaarste van de twee) degene die optimaal met de boxen samen kon werken.

Als je niet geloofd dat een versterker een groot effect heeft op je uiteindelijke geluidsbeeld, dan daag ik je uit om een keer 4 uur in een luisterruimte door te brengen met 4 verschillende versterkers ... :P

There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.

• Baklap

Baklap

Op vrijdag 25 januari 2002 11:02 schreef NoiZe het volgende:

[..]

Van mijn part knoop je pc speakers van 2 tientjes op je mono blokken van 50.000 piek, maakt mij niet uit, ik geef een opmerking uit eigen ervaring (ook van anderen qua combi B&W & Denon)
[..]
[flame stops here mode] * Baklap is serieus erg benieuwd wat NoiZe zelf heeft staan [/flame stops here mode]

En dat meen ik serieus. Wat ik (en vele anderen) heb is hier te zien. :)

* Baklap verontschuldigd zich voor zijn iets te heftige reactie en start zijn week "verlof" morgen :+

Verwijderd

Alleen omdat je serieus bent dan....

¬Denon AVC-A10SE
¬Hawkaudio AMT's Links+Rechts (Erg tevreden mee, over een tijdje misschien RMT's)
¬Centre Tannoy Revolution C. (Niet tevreden mee ook niet aangesloten komt andere voor in plaats)
¬Achter simple sony boxjes (Ben meer een stereo man)...
¬Subwoofer Energy ES-12XL (wordt niet meer gemaakt)
¬TV JVC 72 CM Bredbeeld (Geen 100Hz)..
¬Speakerkabels: v/d Hul Goldwater
¬Interconnects, v/d Hul Triaxial, v/d Hul optocoupler,
Monster Digital Interconnect, Lexios Subwoofer kabel,
verder simpele S-VHS kabels...

Bijna vergeten, muziek ed komt als ik lig te slapen uit een simpel Philips CD spelertje (wel digitaal uiteraard)...
Heb ook nog een ouwe Technics platenspeler staan,
DVD's speel ik af met m'n Hollywood+
Overig geluid komt uit m'n Terratec 24/96.... (Primitieve drivers, maar je leert er mee werken, daar staat tegen over dat het geluid erg goed is).

• Baklap

Baklap

Dat is een mooie set, wel grappig is (NO FLAME !!!!!) dat die Denon op eenzame hoogte staat qua DD maar in het stereo iets (let op IETS= WEINIG= een BEETJE= oppassen met wat ik zeg ;) ) minder in stereo is ten opzichte van zijn DD kwaliteiten.

Deze wijheid heb ik niet helemaaal van mijzelf maar is ondersteund door een aantal "testen" hoe subjectief die ook zijn ;) .

Maar nogmaals het is een mooie set spullen hoop dat het produceerd wat je graag hoort :) .

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik ben heb met eigen oren het verschil gehoord van versterkers, en het is duidelijk hoorbaar welke verschillen er zijn in de opbouw van de versterker of controle van de speakers.

Het rare van het verhaal is dat je bijvoorbeeld bij de ene versterker een mooier en dieper laag krijgt terwijl je bij de andere een veel heldere middentone gebied krijgt en het laag een beetje achter blijft.

Dit zijn duidelijk hoorbare verschillen.

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 13:15 schreef Baklap het volgende:
Dat is een mooie set, wel grappig is (NO FLAME !!!!!) dat die Denon op eenzame hoogte staat qua DD maar in het stereo iets (let op IETS= WEINIG= een BEETJE= oppassen met wat ik zeg ;) ) minder in stereo is ten opzichte van zijn DD kwaliteiten.
Ja dat weet ik ook.... de A1D klinkt een stuk beter in stereo, en de opvolger de A11SR al helemaal.. en om over de A1SE nog maar te zwijgen (hehe).. Maar ja het kost allemaal wat meer centjes. Als ik het trouwens had geweten had ik die A1D gehaald. Volgende versterker zal de A1SE zijn, deze zal nl een stuk goedkoper zijn volg. jaar, vanwege een opvolger (A1SR) die binnenkort uitkomt...
Maar nogmaals het is een mooie set spullen hoop dat het produceerd wat je graag hoort :) .
Zeker dat ik tevreden ben, alleen de ruimte waar het in staat is iets te klein, en iets te hol (qua klank) ik heb m'n set een keer bij iemand anders geplaatst, en het klonk meteen stukken beter... Maar ja, je kan niet alles hebben...
=]

• Baklap

Baklap

Maar ja, je kan niet alles hebben...
Daar kan me 110% bij aansluiten :P

Verwijderd

Kabels, verterkers het geeft allemaal een ander geluid, alleen door van speaker te veranderen, veranderd het geluid enorm.

Het verschil tussen de buizenversterker van me Pa (el34 buizen) en mijn receiver hoor je goed. Echter het verscil tussen mijn speakers en die van me broer hoor je nog veel meer. Ik wil hiermee alleen zeggen dat alle elementen in de schakel invloed heeft, maar zoals JVS al heeft gezegd het moet wel in verhouding zijn met de rest van je set. Je koopt geen pre-amp van burmester (60.000 duitse marken) en dan een stel speakers van je oude audiosonic set.

• tbusquet
Maar Reveal!,

Weet je nou al wat je gaat doen ?

• Reveal!
hehe wist ik et maar ....
Moet is kijken of ik iemand ken waarvan ik een versterker kan lenen om het uit te proberen thuis ...
Ik moet trouwens zeggen, ben nu dus verhuist naar me studentenkamer... ennuh me sub ...

uhm die gaat dus eigenlijk wel HARD :)
Hij stond denk ik nie goed geplaatst thuis (terwijl ik alle hoeken had geprobeerd magoe) hij doet het dus nu heel aardig ..

maar dat met die versterkers moet ik nog maar es gaan proberen ...

• twopack
  • Laatst online: 03-07 10:31
[...]

Maar waarom geef je dan € ??? uit aan die Crest eindtrappen enzo.
Is een gewone voor/eind combi van 1500 € ofzo dan niet zat??

specs

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Omdat die crest eindtrappen minder dan 1500 euro waren? :P.

Verschil in kwaliteit is er wel hoor, alleen vind ik het niet zo dramatisch als sommige anderen. Ik heb ook geen allersimpelste prologic versterker gekocht, en heb niet voor niets drie versterkers gehad.

Alleen de verschillen waren lang niet zo dramatisch groot als toen ik van een bose301 naar een B&W 602 ging. (ok, toen ik van miniset versterker naar denon receiver ging, de eerste hifi stap van me, was er wel een behoorlijk effect, maar dat lag eerder aan de extreme gaarheid van die minisetversterker :o)

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
Op vrijdag 25 januari 2002 10:02 schreef NoiZe het volgende:

Maar daar is een speaker eigenlijk niet voor bedoeld, deze is bedoeld om een eind resultaat te geven, en door vanaf de bron tot de speaker zo goed mogelijk materiaal en techniek te gebruiken, zul je het beste resultaat krijgen....
Logisch toch?
Tuurlijk is dat zo, maar je bent *altijd* budgetgebonden op het totaal. Of dat nou 1000, 10.000, of 100.000 is maakt op zich niet zo heel veel uit (en meer dan 100k uitgeven is tricky omdat er in die range nauwelijks spullen worden gemaakt :) ), maar er is een limiet. En als je dan je budget voor de helft aan je versterker, voor een kwart aan je CD speler, en voor een kwart aan speakers uitgeeft, dan heb je een minder systeem dan als je de helft uitgeeft aan speakers, een kwart aan je versterker, en een kwart aan je CD speler.

Gaat natuurlijk niet 100% op omdat prijs en kwaliteit niet 100% gebonden zijn, maar er is wel duidelijk een stijgende trend van kwaliteit naarmate de prijs hoger wordt. Het aardige is dat die trend voor speakers een stuk steiler is en langer doorgaat voordat ie plateau-t dan bij versterkers en CD spelers het geval is.

• twopack
Op zaterdag 09 februari 2002 16:06 schreef JvS het volgende:
Omdat die crest eindtrappen minder dan 1500 euro waren? :P.
hehe oke :)
Verschil in kwaliteit is er wel hoor, alleen vind ik het niet zo dramatisch als sommige anderen. Ik heb ook geen allersimpelste prologic versterker gekocht, en heb niet voor niets drie versterkers gehad.

Alleen de verschillen waren lang niet zo dramatisch groot als toen ik van een bose301 naar een B&W 602 ging. (ok, toen ik van miniset versterker naar denon receiver ging, de eerste hifi stap van me, was er wel een behoorlijk effect, maar dat lag eerder aan de extreme gaarheid van die minisetversterker :o)
ja dat klopt wel, ben agelopen half jaar van Sony minisetje naar Denon cd-speler en av-receiver gegaan, maar ik gebruikte nog mijn sony miniset-speakers :(
Nu sinds een paar dagen Mission 700 (niet echt Hi-Fi misschien, maar ben ook maar student, en ik heb een hele kleine kamer :( ) En dat verschil hoor je erg goed. :)

specs

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mission 700 is mooi hoor :). Ik ga ze van de week ook halen denk ik, als PC speakers :). (schijnen bij richersounds maar 80euro voor een stel te zijn ofzo :o).

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
Richersounds in ierland? die heeft ze niet meer, en toen ze ze wel hadden waren ze EUR 190 :)

De nederlandse site is niet up en volgens google cache hadden ze al geen online catalog toen ze dat nog wel waren, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat een arm van een concern dingen voor 2.5 keer zoveel verkoopt als een andere arm...

Niet 80 euro per stuk toevallig?

• Jag

Jag

Op zaterdag 09 februari 2002 16:02 schreef twopack het volgende:

[..]

Maar waarom geef je dan € ??? uit aan die Crest eindtrappen enzo.
Is een gewone voor/eind combi van 1500 € ofzo dan niet zat??
Die drie Crest eindversterkers hebben mij bij elkaar iets van 1750 € gekost. Dat komt omdat ik ze alledrie 2e hands heb gekocht (eentje uit een theater, eentje van production partners en de laatste van een klein geluidsbedrijfje). De reden dat ik er drie heb gekocht is omdat ik wil triampen.
Op zaterdag 09 februari 2002 16:20 schreef Jasper Janssen het volgende:

[..]

Tuurlijk is dat zo, maar je bent *altijd* budgetgebonden op het totaal. Of dat nou 1000, 10.000, of 100.000 is maakt op zich niet zo heel veel uit (en meer dan 100k uitgeven is tricky omdat er in die range nauwelijks spullen worden gemaakt :) ), maar er is een limiet. En als je dan je budget voor de helft aan je versterker, voor een kwart aan je CD speler, en voor een kwart aan speakers uitgeeft, dan heb je een minder systeem dan als je de helft uitgeeft aan speakers, een kwart aan je versterker, en een kwart aan je CD speler.

Gaat natuurlijk niet 100% op omdat prijs en kwaliteit niet 100% gebonden zijn, maar er is wel duidelijk een stijgende trend van kwaliteit naarmate de prijs hoger wordt. Het aardige is dat die trend voor speakers een stuk steiler is en langer doorgaat voordat ie plateau-t dan bij versterkers en CD spelers het geval is.
Mooie analyze.

• twopack
Op zaterdag 09 februari 2002 18:39 schreef JvS het volgende:
Mission 700 is mooi hoor :). Ik ga ze van de week ook halen denk ik, als PC speakers :). (schijnen bij richersounds maar 80euro voor een stel te zijn ofzo :o).
Jep, dat was mijn post :)
idd zijn ze €40.38 per stuk, ik zou wel ff bellen want toen ik ging hadden ze ze bijvoorbeeld in Amsterdam niet meer op voorraad.
En er staan nog wel meer onwijze aanbiendingen in die folder.

specs

• Reveal!
Op zaterdag 09 februari 2002 19:23 schreef twopack het volgende:

[..]

Jep, dat was mijn post :)
idd zijn ze €40.38 per stuk, ik zou wel ff bellen want toen ik ging hadden ze ze bijvoorbeeld in Amsterdam niet meer op voorraad.
En er staan nog wel meer onwijze aanbiendingen in die folder.
fuck a duck dat is goedkoop !!!
Ik had ze gekocht voor ehm het dubbele ... |:( naja bijna jaar geleden dan wel ...
Hebben ze ook nog de 701's ????

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 10 februari 2002 13:40 schreef Reveal! het volgende:

[..]

Ik had ze gekocht voor ehm het dubbele ... |:( naja bijna jaar geleden dan wel ...
Hebben ze ook nog de 701's ????
Mjah, dat heb je altijd, ik heb 5 jaar geleden 1000 piek voor 602's neergeteld en nog geen 4 maanden later werkte ik bij die zaak, en waren ze een klein poosje later in de aanbieding voor 350/stuk (En voor mij 200 |:( (inkoopsprijs).

• Reveal!
Op zondag 10 februari 2002 15:08 schreef JvS het volgende:

[..]

Mjah, dat heb je altijd, ik heb 5 jaar geleden 1000 piek voor 602's neergeteld en nog geen 4 maanden later werkte ik bij die zaak, en waren ze een klein poosje later in de aanbieding voor 350/stuk (En voor mij 200 |:( (inkoopsprijs).
tering 200,- voor 602's ???
hmm doe er mij maar 4 dan :)

• hervaz
Om weer over versterkers te praten, ik heb vanmiddag ff een paar foto's van het binnenleven van mn rotel rb-1070 eindbak gemaakt :)

Te bekijken (copy link en paste in een nieuw venster) op:

http://balrogkont.tripod.com/rotel-nude1.jpg
http://balrogkont.tripod.com/rotel-nude2.jpg
http://balrogkont.tripod.com/rotel-nude3.jpg
http://balrogkont.tripod.com/rotel-nude4.jpg

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zondag 10 februari 2002 13:40 schreef Reveal! het volgende:

[..]

Hé!!! :(

• tbusquet
Op zondag 10 februari 2002 22:15 schreef hervaz het volgende:
Om weer over versterkers te praten, ik heb vanmiddag ff een paar foto's van het binnenleven van mn rotel rb-1070 eindbak gemaakt :)

Te bekijken (copy link en paste in een nieuw venster) op:

http://balrogkont.tripod.com/rotel-nude1.jpg
http://balrogkont.tripod.com/rotel-nude2.jpg
http://balrogkont.tripod.com/rotel-nude3.jpg
http://balrogkont.tripod.com/rotel-nude4.jpg
Wat heb je voor die bak betaald als ik vragen mag ? Wil d'r nog een eindtrapje bij hebben.

• hervaz
Heb ik nog met guldens gekocht enkele maanden geleden, adviesprijs is 1799,- ik had hem voor 1599,-

EindtrapJE? :)

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zondag 10 februari 2002 22:52 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Wat heb je voor die bak betaald als ik vragen mag ? Wil d'r nog een eindtrapje bij hebben.
Haha, rammelen je ramen nog niet genoeg ;)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Op zondag 10 februari 2002 15:08 schreef JvS het volgende:

[..]

Mag ik deze in de toekomst aanhalen als een argumentje VOOR zelfbouw? :)

• tbusquet
Op zondag 10 februari 2002 23:00 schreef hervaz het volgende:
Heb ik nog met guldens gekocht enkele maanden geleden, adviesprijs is 1799,- ik had hem voor 1599,-

EindtrapJE? :)
Ja, eindtrapje.. de 1070 toch..

De 1090 mag je pas een eindTRAP noemen :D :P

En voor dat geld ga ik wel voor nog een 976 MK2 die kosten maar 1000 piek, lekker bruggen... 6x 150 watt :) Hmmm... krijg ik 1x 150 watt te veel :( Dat wordt bi-ampen :D :P

Pagina: 1