Toon posts:

verschil tussen OEM versie's en RETAIL versies's

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
wat is nu eigelijk het verschiel hier tussen
kijk maar naar video kaarten heb je de oem versie van een kaart en de retail versie
maar die retail versie is wel gelijk 100 tot 150 euro duurder dit is meschien een domme vraag maar wil het graag weten

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

OEM = product en vaak niet meer
Retail = product + doos, handleiding, kabels, drivers, vaak langere garantie.
Soms ook sneller dan het originele product of met extras.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[search=OEM en Retail]

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Hier is de search nou voor.
:Z

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 13:28
Bij de retail versie krijg je een doos met een driver cd, handleiding en vaak ook nog kabels, games (demo's) cd en een hoop lucht.
Bij een oem versie krijg je alleen de bijvoorbeeld videokaart mee in een zakje en ik geloof ook nog een driver cd, verder niks. Soms is het ook zo, dat de oem versie's iets lager geklokt zijn dan de retail versie, maar meestal is dit niet zo...

Verwijderd

Topicstarter
toch bedankt weet ik dat ook weer ik ga wel voor oem
bij sound kaarten dan he krijg morgen mijn nieuwe pc geleverd zelf bouw dan ga ik maar eens een Creative Audigy Player + Firewire OEM 109 euro ja lijkt me wel wat
thanks gasten voor de uitleg

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Kijk volgende keer even in de search voordat je een topic opent. Het is echt verbazingwekkend hoeveel je zelf wel niet kunt achterhalen!

|Specs|

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 17:30 schreef Korn21 het volgende:
Kijk volgende keer even in de search voordat je een topic opent. Het is echt verbazingwekkend hoeveel je zelf wel niet kunt achterhalen!
Nee, niet doen, dat levert niet genoeg topics op. :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:49
Surtsj! :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.