[WC] ok dan toch waterkoeling maar dan

Pagina: 1
Acties:

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56
Ok ik heb dan net een financieel meevallertje gehad en was van plan hardcore luchtkoeling te gaan doen maar denk dat ik toch door ga sparen ( een maand of 2 ) voor vette waterkoeling.

Ik ben van plan het volgende te gaan kopen :

Danger-Den MAZE-2 (latest revison)
Danger-Den The Cooling Cube met een Delta FFB-120HP
SICCE IDRA Waterpump (1300l / hour)
Aquarium als water reservoir ( 45 liter )

Stel ik koop dit en ga mijn athlonnetje koelen ( zie sig )

Op wat voor resultaten moet ik rekenen ??

Ik ben niet van plan tec's te gaan gebruiken ( nog niet )
Want ik ben een beetje bang voor condens enzo, en dan moet ik een andere voeding bla bla.

Dan kan ik dus niet koelen onder mijn kamertemperatuur begrijp ik ??

Dan zou mijn proc ( niet overclocked )

Iets van 30 graden worden ofzo :?

En de pijpjes van de maze zijn geloof ik breder dan die van mijn radiator hoe los ik dit op ivm kabels ??

Als ik die delta op 7 volt zet gaat het dan fout ?? want ik neem het ook omdat ik van die herrie af wil dan wil ik geen 120mm delta op 12 volt !! ;)

Als ik mijn oude aquarium ga gebruiken als reservoir dan moet ik zeker van dat waterwetter spul er in gooien ( er zit wel een kap overheen met licht !! )

De kap is aardig dicht op 4cm² na maar dat kan ik denk ik nog wel dicht maken.

Krijg ik dan geen troep in mijn water ??

Da maku bedankt u bij voorbaat (8>

Verwijderd

Je kunt van die adapters kopen van 3/8" naar 1/2" zoals deze (alleen dan van klein naar groot):

Afbeeldingslocatie: http://www.dangerden.com/images/misc_hardware/adap_examL.gif

En het maakt niet zoveel uit of je je fans nou op 7v of 12v hebt draaien. en als je nou waterkoeling neemt wil je ook dat het stil blijft niet?...

Verwijderd

onder kamertemps kom je nooit..

ik heb ook een maze2 en een coolingcube.. en ik zet er morgen 2x 120mm fans op..

je hebt de mazzel dat je een groot reservoir neemt. Ik wilde alles in mijn kast en heb dus minder water als buffer... zit meestal op zo'n 45 echt stressed.
xp1600+ @ 1800+ of hoger.

• Maku
Op woensdag 23 januari 2002 23:53 schreef Got het volgende:
En het maakt niet zoveel uit of je je fans nou op 7v of 12v hebt draaien. en als je nou waterkoeling neemt wil je ook dat het stil blijft niet?...
Ja dat klopt zo min mogelijk herrie maar dat halveert ongeveer het aantal cfm's wordt mijn water dan niet wat warmpjes ??

• Maku
Op woensdag 23 januari 2002 23:57 schreef Juggernaut het volgende:
onder kamertemps kom je nooit..

ik heb ook een maze2 en een coolingcube.. en ik zet er morgen 2x 120mm fans op..

je hebt de mazzel dat je een groot reservoir neemt. Ik wilde alles in mijn kast en heb dus minder water als buffer... zit meestal op zo'n 45 echt stressed.
xp1600+ @ 1800+ of hoger.
45 graden ( je proc neem ik aan ) en Hoeveel volt ??

Draai je nu zonder fans op je radiator en wat is je kast temp dan :?

Ik mis veel bruikbare info

Verwijderd

onder kamertemp kan je misschien wel komen, maar dan moet je je reservoir en je radiator uiten neerzetten als je de mogelijk hebt. In de winter moet je hem dan wel goed isoleren of antivries erin doen :)

• Maku
Op donderdag 24 januari 2002 00:02 schreef __Ted__ het volgende:
onder kamertemp kan je misschien wel komen, maar dan moet je je reservoir en je radiator uiten neerzetten als je de mogelijk hebt. In de winter moet je hem dan wel goed isoleren of antivries erin doen :)
Ja maar ik probeer geen condens te krijgen en dan moet ik boven de 10 graden ongeveer blijven.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Als je een stil systeem wil moet je zowieso geen 120mm delta nemen, of een potmetertje gebruiken. Ik heb die fan ook op mijn rad. namelijk en op 7 volt valt daar dus echt niet bij te slapen ofzo. Ik wist dit vantevoren, maar als je stil wil kun je beter een sunon of papst fan nemen, die zijn erg stil op 7 volt.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• AproK
  • Laatst online: 14-03-2024
ik heb ongeveer het zelfde en zit op 46 graden stressed met een delta op 5 volt...
temp is wat hoger bij mij omdat de opstelling niet zo fantasties is. het kan dus makkelijk lager.

edit, mijn reservoir geeft warmte af en staat voor m'n fan, vandaar dat het een slechte opstelling is.

Check mijn knowledge base!

• David
  • Laatst online: 04-05 09:53
Die Delta's zijn eigenlijk pas aan te horen als je ze op 5v of lager laat draaien.

Deze watercooling-setup lijkt mij wat duur voor als je alleen kamertemp wil halen. Ik zou dus op zijn minst TEC's gebruiken of Phase-Change proberen (als je veel tijd&zin hebt om zelf te knustelen)

Dato DUO synth voor twee

• Maku
Op donderdag 24 januari 2002 10:32 schreef DiMension het volgende:
Die Delta's zijn eigenlijk pas aan te horen als je ze op 5v of lager laat draaien.

Deze watercooling-setup lijkt mij wat duur voor als je alleen kamertemp wil halen. Ik zou dus op zijn minst TEC's gebruiken of Phase-Change proberen (als je veel tijd&zin hebt om zelf te knustelen)
Tecs ga ik later doen maar ik wil gewoon een goede start maken, de Delta's zijn dus af te raden hmm

Maken die zoveel herrie dan ??

Ik ben nu 3x 80mm op 12v en 1x92mm op 12v + 2x hd en een aantal kleine fannetjes gewend

kan me niet voorstellen dat het zulke takkeherrie zou maken

• Maku
Op donderdag 24 januari 2002 10:24 schreef TD-DMZ het volgende:
Als je een stil systeem wil moet je zowieso geen 120mm delta nemen, of een potmetertje gebruiken. Ik heb die fan ook op mijn rad. namelijk en op 7 volt valt daar dus echt niet bij te slapen ofzo. Ik wist dit vantevoren, maar als je stil wil kun je beter een sunon of papst fan nemen, die zijn erg stil op 7 volt.
Hoe zit het met het aantal cfm's dan een papst op 7 volt is dat niet gelijk aan een delta op 5 volt ?? anders gewoon een potmetertje er tussen en blazen in de zomer en overdag en stilletjes woeieren in de nacht en in de winter :Z

• salvador4
  • Laatst online: 11-05 22:12
Volgens mij heb je nog nooit een 120mm delta HP in het echt gezien. Die zijn gewoon bruut, ga er maar van uit dat ie veeel meer herrie maakt dan 20 120/92/80/60mm sunon fans of welk merk fans dan ook. Ik heb er ok 1 en op 12v hoor ik mijn hp60 en hp80 gewoon niet meer. En ff een potmeter er tussen? een hp120 trekt wel 3a dat je het ff weet. een normale 80mm trekt ongeveer 0,5a voor de vergelijking.

• Maku
Op donderdag 24 januari 2002 13:45 schreef salvador4 het volgende:
Volgens mij heb je nog nooit een 120mm delta HP in het echt gezien. Die zijn gewoon bruut, ga er maar van uit dat ie veeel meer herrie maakt dan 20 120/92/80/60mm sunon fans of welk merk fans dan ook. Ik heb er ok 1 en op 12v hoor ik mijn hp60 en hp80 gewoon niet meer. En ff een potmeter er tussen? een hp120 trekt wel 3a dat je het ff weet. een normale 80mm trekt ongeveer 0,5a voor de vergelijking.
Hmm zo erg ?? hoeveel db ongeveer en idd ik heb er nog nooit in in mijn handen gehad, ik heb een fob 32 gehad en die vond ik wel irritant geluid maken ( zo hoog )

en 3 ampere hmm op je 12 volt lijn ?? ff kijken wat mijn voeding zegd

• Maku
owkee mijn voedinkie gaat dat denk ik niet trekken ik heb maximaal 10 ampere+ en 0.8- 2x delta hp = 6ampere DAMN !!

en als je ze op 7 volt laat draaien slurpten ze toch zelfs nog meer ofzow omdat die motor meer moeite moest doen om op dat voltage de fan rond te laten draaien ??

Maar goed al zou het geen delta120 worden waar haal ik dan een papst 120 mm van daan ??

Verwijderd

Nou weet ik dat ik niet zo slim ben, maar wat is in godsnaam het nut van het aanschaffen van een dure 120HP, en 'm vervolgens op 5V te laten lopen? Dan kun je beter een goedkopere fan kopen die minder CFM's produceert, en dat ding op 7-12V laten lopen. Tenzij het je om het 'ik heb lekker een 120HP, en jij lekker niet' gaat.

• salvador4
Op donderdag 24 januari 2002 14:03 schreef DaBit het volgende:
Nou weet ik dat ik niet zo slim ben, maar wat is in godsnaam het nut van het aanschaffen van een dure 120HP, en 'm vervolgens op 5V te laten lopen? Dan kun je beter een goedkopere fan kopen die minder CFM's produceert, en dat ding op 7-12V laten lopen. Tenzij het je om het 'ik heb lekker een 120HP, en jij lekker niet' gaat.
tis idd een beetje een hebbe ding. tevens leuk om nog wat cfm's achter de hand te hebben. verder vrij nutteloos want ik kan me niet voorstellen dat iemand em altijd op 12v heeft staan. en over de prijs? tjah beetje koopjes jagen, op de hcc van vorig jaar bv maar een geeltje!

• Maku
Op donderdag 24 januari 2002 14:03 schreef DaBit het volgende:
Omdat ik m dan in de zomer harder kan zetten en overdag vind ik het niet zo snel hinderlijk alleen s'nachts.

Maar een papst is toch ook duur !!

ps red ik dat met mijn voeding 2x 120mm fans + nog een paar 80 mm ??

• Maku
Ik wou alles bij ocshop gaan bestellen in een keer

Verwijderd

ps red ik dat met mijn voeding 2x 120mm fans + nog een paar 80 mm ??
Yup, geen probleem.

• salvador4
je hebt alleen wel iets van een 40 watt potmeter nodig en die zijn vrij fors en duur.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 14:08

Rick2001

9950X delidded en direct die

En die 40watt is dan goed voor 1 DELTA fan. Die slurpen al bijna 3ampere aan de 12volt, dus let een beetje op.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:33
Waarom zou je een radiator nemen als je een 45 liter reservoir gebruikt. Ik zou eerst lekker zonder radiator draaien mochten de temperaturen dan toch te hoog zijn naar je zin kan je altijd een radiator aanschaven. En neem dan gewoon lekker een radiator van de sloop ipv z'n duur ding!

• Maku
Op donderdag 24 januari 2002 14:20 schreef KryTech het volgende:
Waarom zou je een radiator nemen als je een 45 liter reservoir gebruikt. Ik zou eerst lekker zonder radiator draaien mochten de temperaturen dan toch te hoog zijn naar je zin kan je altijd een radiator aanschaven. En neem dan gewoon lekker een radiator van de sloop ipv z'n duur ding!
Dan zou mijn water toch heel langzaam opwarmen totdat het de zelfde temp is als mijn proc ?? want dan wordt mijn water niet gekoeld.

• Maku
Op donderdag 24 januari 2002 14:18 schreef Rick2001 het volgende:
En die 40watt is dan goed voor 1 DELTA fan. Die slurpen al bijna 3ampere aan de 12volt, dus let een beetje op.
Ik heb een 300 watt voeding en ik wil er eigenlijk 2 1 voor mijn radiator en 1 voor in mijn kast ( blowhole )

Ik wil maijn radiator zeg maar boven in mijn kast hangen en dan naar buiten laten blazen door de bovenkant.

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
ik had 300w voeding met :
- delta 120 op 5 volt
- 4 x 80mm fans op 7 volt
- 1 x 30mm fan op 7 volt

na installatie van de delta kreeg de voeding het zwaar, maar heeft toch maandje of 4-5 gedraaid zo.
nu 431w enermax :D

die delta op 5 volt maakt nog wel redelijk herrie, maar als je voor lage temp gaat moet je dat doen.
en dan in de zomer op 7 volt ofzo.
daarom ben ik nu bezig met baybus......

en over de temps,
ik heb swiftech koelblok, radiateur van golf/audi en eheim 600 l/uur
geen reservoir en alles in de kastingebouwd.
idle op 36 stressed op 42 (na hele dag aanstaan en paar uur lannen)

• The Guardian
  • Laatst online: 09-04 13:24

The Guardian

I'll keep an I on you

Wie weet welke fan dit is:
http://1coolpc.com/case120ho.htm

Is dit die delta of komen iig die specs aardig overeen met een zo'n gillende Delta? Want dan moet ik nog ff na denken of ik die 12cm fan wel bij hun wil halen want iets anders hebben ze niet.

• salvador4
Op donderdag 24 januari 2002 16:00 schreef TheGuardian het volgende:
Wie weet welke fan dit is:
http://1coolpc.com/case120ho.htm

Is dit die delta of komen iig die specs aardig overeen met een zo'n gillende Delta? Want dan moet ik nog ff na denken of ik die 12cm fan wel bij hun wil halen want iets anders hebben ze niet.
een delta hp120 doet 4000rpm ipv 2800
en 190cfm ipv 131,5
en 3a dus 36 watt
en maakt meer herrie :)

maar goed dit is ook wel een leuk koelertje voor die prijs.

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

OK bedankt. Weet je toevallig ook nog waarop die delta dan wel niet draait qua db's? Ik vind die 45 al erg hoog die ze daar opgeven.

• salvador4
ergens in de 50db weet het niet precies.
zie www.deltaww.com voor een pdfje.

• Maku
Ik heb het opgezocht :P

120mmx120mmx38mm
12Volt
2.00Ampere
4000RPM
190.00CFM
17.78Lucht druk
59.0 DB !! ( op 12 volt )

• Maku
Als ik een radiator uit mijn set-up haal, dan zou mijn water toch heel langzaam opwarmen totdat het de zelfde temp is als mijn proc ?? want dan wordt mijn water niet gekoeld !!

• KryTech
Op donderdag 24 januari 2002 23:43 schreef 001Michael het volgende:
Als ik een radiator uit mijn set-up haal, dan zou mijn water toch heel langzaam opwarmen totdat het de zelfde temp is als mijn proc ?? want dan wordt mijn water niet gekoeld !!
Nope je water geeft warmte af aan alles wat het tegenkomt dus ook aan de lucht die boven je reservoir hangt aangezien je reservoir zo groot is zal je water echt niet meer dan 5 graden boven de kamer temperatuur uitkomen. 100 Watt aan warmte steld niks voor op 45 liter.

• Maku
Dat betekend dan dat ik imprinciepe zonder radiator goede resultaten moet kunnen halen, maar het is toch ook zo dat de vorm van het reservoir uitmaakt.

Ik bedoel dat een heel groot horizontaak vlak beter koelt dan een heel hoog smal model ??

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Op donderdag 24 januari 2002 23:56 schreef 001Michael het volgende:
Dat betekend dan dat ik imprinciepe zonder radiator goede resultaten moet kunnen halen, maar het is toch ook zo dat de vorm van het reservoir uitmaakt.

Ik bedoel dat een heel groot horizontaak vlak beter koelt dan een heel hoog smal model ??
Nou ja ik denk dat dat geldt als jij een koude vloer en een open bak gebruikt (de wanden houden de warmte wat tegen). Maar als de wanden gewoon hun warmte uit kunnen stralen en misschien blaast er nog wat koude lucht overheen van een open raam kan een hoge smalle volgens mij netzo goed koelen als een lage brede.
De bak met de grootste oppervlak die gekoelt kan worden, koelt beter.

• Maku
ik denk dat ik m gewoon onder mijn bureau prop en het is een aquarium van gewoon glas en hij is enigzins rechthoekig ( horizontaal ).

Ik heb wel hoogpolig vloerbedekking

• Maku
waar haal ik slangen van daan ?? en wat voor slangen zijn aan te raden ?? wat voor slangen gebruiken jullie en waar hebben jullie het gehaald ??

PS maakt zo'n waterpomp herrie en ik neem aan dat ik die in mijn reservior kan mikken.

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Glas geeft toch makkelijk warmte af volgens mij? Dus dan zit je wel goed. ALs je hem dan ook nog weg houdt bij een verwarming en misschien bij een raam waardoor de koude lucht langs de bak 'valt' moet het wel lukken. Het enige is met een aquarium dat je misschien eerder last krijgt van algen groei. Ik bedoel er is meer licht aanwezig en er van alles in het water kan komen (het is niet zo dicht als een gesloten water systeem). Ik weet niet wat je voor water samenstelling gaat maken maar je moet wel wat doen tegen algengroei denk.
Tenminste als je het vervelend vindt om steeds je aquarium te moeten verschonen en je waterblok enzo eraf te halen en schoon te maken vanbinnen.

• Maku
Op vrijdag 25 januari 2002 00:26 schreef TheGuardian het volgende:
Glas geeft toch makkelijk warmte af volgens mij? Dus dan zit je wel goed. ALs je hem dan ook nog weg houdt bij een verwarming en misschien bij een raam waardoor de koude lucht langs de bak 'valt' moet het wel lukken. Het enige is met een aquarium dat je misschien eerder last krijgt van algen groei. Ik bedoel er is meer licht aanwezig. Ik weet niet wat je voor water samenstelling gaat maken maar je moet wel wat doen tegen algengroei denk.
Er zal weinig licht bij komen want onder mijn bureau is mja zo goed als geen licht en om m in mijn venster bank te zetten is oo geen oplossing want daar onder staat mijn verwarming.

In de zomer staat hij onder mijn bureau ook lekker in de schaduw, en ik heb eigenlijk nog niet echt een id over wat ik als vloeistof zal gebruiken.

Ik denk gewoon water met iets er in.

Waterwetter ofzow maar das is denk ik &*%@#*&$ duur voor 45 liter :(

Wat gebruiken jullie ??

• KryTech
Water wetter is leuk maar te duur voor wat het je opleverd. Ik gebruik gewoon een scheutje antivries, of zoals al vermeld hier boven beetje anti alg of iets in dien aard.

En je pomp gooi je gewoon in het water idd :) Voordeel van een dompel pomp is dat je hem niet hoort :) (water isoleert geluid goed)

Slangen ach ja. Een tuinslang fucntioneerd al perfect het maakt echt geen drol uit wat voor slangen het zijn. Aan te raden zijn iig wel flexibele slangen :P

Verwijderd

Waarom neem je geen bong koeler? Ik heb een grote bong koeler, die koelt idel tot 17C, en full load tussen de 31 en 35 1GHz @ 1,55GHz 1,85V. HIj is dan wel 1,25cm hoog, maar doet t toch goed. Er zit een EHEIM 1250 pomp aan, en gewone tuinslang :P.

Ik heb er nu geen douchekop op, dat scheelt nog een aantal graden op full load. Het is veel goedkoper an een goede radiator, en er zit alleen een gratis PSU fan op op 9V, maar die hoor je toch niet.

• Maku
WTF is een bong koeler ??

En ik ken mischien iemand die wel een waterblokkie kan maken hij heeft op zijn werk namelijk cnc machines enzo staan alleen waar haal ik dan zo'n plak koper vandaan en wat voor ontwerp moet ik dan nemen ???

Want als ik het zelf mag verzinnen dan kun je natuurlijk vet goede waterjackets bouwen.

Da-bit heeft dat ook gedaan geloof ik ??

Wanneer koelt een waterblok goed waar moet je rekening mee houden ?? zoals dikke wanden dunne wanden geen scherpe bochten wel pinnetjes hoe breed dan dat soort shit daar weet ik echt 0,nada van, of is er een site waar min of meer uitgelegd staat wat zo,n beetje de meest ideale waterjacket Zou zijn ??

Verwijderd

WTF is een bong koeler ??
Een koeler die water afkoelt door er een gedeelte van te laten verdampen. Een soort klein formaat douchekabine, zeg maar. Gebruik een zoekmachine of www.overclockers.com voor meer info.
alleen waar haal ik dan zo'n plak koper vandaan en wat voor ontwerp moet ik dan nemen ???
Koper haal je bij Staalmarkt in 's-hertogenbosch, Hemimex in Rosmalen, whatever.
Da-bit heeft dat ook gedaan geloof ik ??
Jawel, maar niet met een CNC bank (ik = arme hobbyist)

[quote[
Wanneer koelt een waterblok goed waar moet je rekening mee houden ?? zoals dikke wanden dunne wanden geen scherpe bochten wel pinnetjes hoe breed dan dat soort shit daar weet ik echt 0,nada van,
[/quote]

Rechte 90-graden hoeken moet je zien te voorkomen. Pinnetjes werken wel. De diameter is niet zo belangrijk.
of is er een site waar min of meer uitgelegd staat wat zo,n beetje de meest ideale waterjacket Zou zijn ??
Niet echt. Je kunt eens op mijn webpagina neuzen, en dan bij de constructie van mijn waterblok kijken.

• Maku
Ok ik snuffel ff rond op je pagina :)

• Maku
owkee ik heb al een aantal ideetjes:

Hij wordt dan de bodem 60x50mm met een dikte van 5mm ??

er staat uitgelegd op je site dat omdat jij een tec gebruikt jij een bodem van 5 mm heb gebruikt dus ik zal er een van 6 of 7mm moeten nemen ??

dan maak ik de gangen iets van 10mm breed ( ff rekenen ivm met de tussenwanden en dan compenserend hoog ( ik wil ongeveer de dikte van de gangen gelijk houden aan de dikte van de slangen of iets groter.

Met 3mm dikke pennen en 3 ( of 4/4.5 mm dikke wanden, omdat ik nog geen tec heb en de warmte het koper in moet voordat ik het kan koelen )

De ingang idd bij de processor maar dan de bochten afronden en bij de uitgang had jij dat in het midden van een gang gedaan zodat je een onnodige extra bocht maakt ik heb m dan helemaal door laten lopen en dan aan de zijkant m er recht uit laten lopen.

Tekeningen maak ik nog wel op de pc ( ik heb nu alleen schetsen )

Ik ga alles professioneel doen ( die vriend van mij maakt allerlij profielen en dingen zoals onderdelen voor dieselscheepsmotoren en die mogen maximaal 12 duizendste afwijken van dematen die ie moest worden, dat betekend voor mij ook meteen een SUPER vlak raakvlak met mijn processor en hoef m dus niet te lappen :) )

Phoe mijn vingers worden moe *D

Wat denk je er van :P

• Maku
hoe bevestig jij m ?? en heb je m in de breedte of in de lengte gemonteerd ??

Verwijderd

/Me zit dit nou zo te lezen Met de gedachte " Ik ga ook een waterkoeling aanschaffen , maar mijn Xp1600+ draait nu
39 a 40 graden stressed .
Heb hier al wat hogere temps zien staan waarvan ik dacht toch wel 10 graden zou moeten schelen.

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 23:34 schreef 001Michael het volgende:
Ik heb het opgezocht :P

120mmx120mmx38mm
12Volt
2.00Ampere
4000RPM
190.00CFM
17.78Lucht druk
59.0 DB !! ( op 12 volt )
2 Ampere !! m'n nidec TA450DC trekt maar 0.5 amperen maar levert als het nodig is wel 112 CFM (heb zo'n printje met een LM317 gebouwd :) )

• Maku
owkee das lekker kutje :( die vriend van me zegt dat hij niet mijn blokkie kan maken omdat die cnc machine dat niet kan ofzow en raad aan het toch te kopen omdat het anders moelijk veel gekut is en dat dat nooit in eeen keer goed kan gaan :(

OWKEE !!

Nu dus waarschijnlijk die maze 2 of zijn er nog betere voor een amd athlon ( geld is geen probleem )

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

[b]Op zaterdag 26 januari 2002 18:40 schreef
Nu dus waarschijnlijk die maze 2 of zijn er nog betere voor een amd athlon ( geld is geen probleem )
Je koopt naar mijn idee de beste van dit moment. Ennuh hoe doe je dat met dat 'geld is geen probleem'? Misschien dat je dan meteen een waterblokje voor mijn videokaart wil bestellen :)

• Maku
Owja dat moet dan natuurlijk ook meteen !!

Zijn hier nog waterblokkies om aan te raden ?? voor mijn vid, northbridge en vid mem ??

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 16:01 schreef 001Michael het volgende:
Owja dat moet dan natuurlijk ook meteen !!

Zijn hier nog waterblokkies om aan te raden ?? voor mijn vid, northbridge en vid mem ??
Danger-Den is wederom da name!! Als je dan toch met DD aan de slag gaat, zou ik gewoon bij een merk blijven, is het in ieder geval compatible.

• Maku
OWKEE maar waar haal ik dan DD spullen voor mijn Videokaart en NB ?? Bij oc shop hebben ze het niet :(

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 18:31 schreef 001Michael het volgende:
OWKEE maar waar haal ik dan DD spullen voor mijn Videokaart en NB ?? Bij oc shop hebben ze het niet :(
Zekers wel!!! Alleen een memorykoeler voor je videokaart is nog niet standaard in de handel, mensen die dat hebben maken het zelf, of hebben een handige kennis. Gewoon goed kijken bij de afdeling waterjackets.

• Maku
WAAAAAAAAAT

Danger-Den Slot videocard waterjacket
3/8" Side Fittings
40mm x 40mm x5/8"

€ 57.00

IS dit niet een beetje ziekelijk duur ??
En hoe bevestig ik dit ding dan ??

Ps ik zie dat ze al die coolance spullen er bij gaan doen

Ik denk dat ik nog maar ff w8 met het kopen daar van want ik ga geen 57 euro's neertellen voor een leuk videokaart grapje :(

Verwijderd

Ach, prijs is vergelijkbaar met maze-2. Bevestiging met Arctic Silver Thermal Adhesive, wil je dat losneembaar houden, 50 % mengen met Arctic Silver III. En inderdaad, als je de Koolance kast koopt, die nu nog trouwens niet leverbaar is, zitten daar een aantal dingen standaard bij, maar ook een aantal dingen niet, het maakt in prijs iig niet gek veel uit.

• Maku
nee niet de hele kast alleen een aantal onderdelen

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 19:05 schreef 001Michael het volgende:
WAAAAAAAAAT

Danger-Den Slot videocard waterjacket
3/8" Side Fittings
40mm x 40mm x5/8"

€ 57.00

IS dit niet een beetje ziekelijk duur ??
En hoe bevestig ik dit ding dan ??

Ps ik zie dat ze al die coolance spullen er bij gaan doen

Ik denk dat ik nog maar ff w8 met het kopen daar van want ik ga geen 57 euro's neertellen voor een leuk videokaart grapje :(
[hint]
ik heb hem met m'n inkoopactie voor €48 incl alles bij dangerden.com :7
[/hint]

• Maku
Op zondag 27 januari 2002 23:18 schreef Got het volgende:

[..]

[hint]
ik heb hem met m'n inkoopactie voor €48 incl alles bij dangerden.com :7
[/hint]
JOH waar paas me een link naar je topic ennne ALLEZ ????

Damn dat scheelt wel veel !!

PS slapen jullie ofzow een echte tweaker heeft geen slaap nodig :P !!!

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 04:52 schreef 001Michael het volgende:
PS slapen jullie ofzow een echte tweaker heeft geen slaap nodig :P !!!
Slaap :? Dat kon je toch eten of zo? >:)

• David
  • Laatst online: 04-05 09:53
Op donderdag 24 januari 2002 14:08 schreef salvador4 het volgende:

[..]

tis idd een beetje een hebbe ding. tevens leuk om nog wat cfm's achter de hand te hebben. verder vrij nutteloos want ik kan me niet voorstellen dat iemand em altijd op 12v heeft staan. en over de prijs? tjah beetje koopjes jagen, op de hcc van vorig jaar bv maar een geeltje!
Of gratis op Campzone (1)!!
Waterkoeling neem je meestal voor een wat stillere pc. Neem dus ipv. een Delta een Papst 120mm. Op 12v redelijk wat CFM's, op 7v muisstil.

Dato DUO synth voor twee

Pagina: 1