Toon posts:

HDD, CD-rom en CD-RW aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een oude computer opnieuw aan het opbouwen. Hoe kan ik het beste de HDD, CD-rom en CD-rw aansluiten? Welke op welke IDE kabel? De HDD op 1 en de CD-rom en CD-rw op de ander? Welke kan ik het beste instellen als slave?

Ik dacht zelf:
HDD op een
CD-ROM master en CD-RW slave

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-01 15:26

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Ga 'ns door de search heen

Used to be Down Under... Foto gallery

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:25

St@m

@ Your Service

zo heb ik het ook, en waarom niet zo, wil je later nog een keer een xtra HD erbij dan gaat dat heel makkelijk. Zo doen dus.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

Verwijderd

Topicstarter
Maar nu gaat Nero klagen dat de CD-rom en CD-rw op dezelfde kabel zitten en meer van dat geblaat. Wat te doen met dat bericht? Gewoon negeren?

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:25

St@m

@ Your Service

en wat zegt nero dan als je de cd writer op slave zet aan de 1e ide kabel? anders moet je dat proberen

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan, Nero geeft geen geblaat meer. Maar voor snelheid maakt het niets uit...

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 08:48

WiD

Op woensdag 23 januari 2002 23:30 schreef Timer het volgende:
Maar nu gaat Nero klagen dat de CD-rom en CD-rw op dezelfde kabel zitten en meer van dat geblaat. Wat te doen met dat bericht? Gewoon negeren?
Dat betekent gewoon dat je waarschijnlijk niet on-the-fly zal moeten copietjes nemen. Maar op een ouder systeem is dat toch al niet aan te raden. Negeren dus.

Verwijderd

Topicstarter
Dan doe ik alles er gewoon in zoals ik het zelf al dacht.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:18

Phydomir

Dennis

Op woensdag 23 januari 2002 23:30 schreef Timer het volgende:
vaag, ik heb ze ook op de 2e kabel zitten (cd-rom 40x en een 16x brander) en dat gata prima zo.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-01 15:26

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Maar goed, om niet helemaal flauw te zijn:

Zelf zou ik de hdd op prim master zetten, cdrom op sec. slave en cd-r op sec. master ivm snellere overdracht via de ide-kabels van cdrom naar hdd en hdd naar cd-r.

offtopic:
No flame intended met bovenstaande opmerking van mij, maar het is al veel vaker langs gekomen....

Used to be Down Under... Foto gallery

Verwijderd

Ja ik zou de harddisk ook in z'n uppie zetten. Je hebt het over een ouder systeem, wat denk ik betekent dat je CDROM en CDRW geen UDMA ondersteunen. Dan werken ze in de oudere en tragere PIO mode. Zet je nu een harddisk erbij op dezelfde kabel (dikke kans dat die wel UDMA ondersteunt), dan schakelt deze ook naar PIO mode --> harddisk wordt trager (niet alleen bij branden!)

Die Nero waarschuwing is zeker bij een trage writer niet van belang. Bij een zeer snelle CDROM/CDRW combi zou het on-the-fly kopieren de mist in kunnen gaan.

Verwijderd

Ik heb gewoon 4 keer alles op master :9~

Je wint er écht snelheid mee! CUBX heeft standaard 2 ATA66
en 2 IDE aansluitingen... Beide ATA's voor de HDD's, en de
IDE's voor de CD-XX gevallen... Lekker vlot! :)
Pagina: 1