S3 Virge DX als 2de kaart op Win2k

Pagina: 1
Acties:

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Ik heb volgende kaarten :

GF2 met IIyama VMP 451
S3 Virge DX/GX met LG 775N
Sis 6263 met pruts 15"

(Trial monitor dus).

Onder ME kan ik netjes met default drivers de 3 monitors werkend krijgen, echter Windows 2000 heeft wel drivers voor die S3 kaart, maar kan het apparaat niet starten (dwz dat die driver geen multi monitor ondersteunen).

Op T.net een aantal threads gevonden, maar no result, diverse drivers gevonden voor NT 4, 98 enz maar niet voor 2000.

Ik *kan* het misschien forceren , door die Sis en S3 van plaats te wisselen en te booten van de PCI kaart ipv de AGP, maar dan kan ik het in linux wel schudden.

Heeft iemand hier een elegantere oplossing voor ?

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

JWO

is er niet een s3 wil alleen als primairy starten in w2k

that's it..

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:24

Wallie

Herr

Zoals willem al zegt, kan niet...

Zoek een Voodoo 3 pci, of tnt2 (m64) pci, die doen het wel.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Wil je die S3 Virge kaar onder Win2K aan de praat krijgen, zul
je toch écht moeten booten vanaf pci... Als je dan naar linux
wil booten, zet je hem gewoon om tijdens de boot naar agp ;)

De S3 Virge gaat dus wel werken, maar daar moet je dus mee
booten (pci device dus...)

/me out

edit:
Damn wat een vage tekst had ik er staan :)[quote]
Op donderdag 24 januari 2002 07:35 schreef Tweaker-Willem het volgende:
is er niet een s3 wil alleen als primairy starten in w2k

that's it..
[/quote]

[quote]
Op donderdag 24 januari 2002 09:18 schreef Wallie het volgende:
Zoals willem al zegt, kan niet...

Zoek een Voodoo 3 pci, of tnt2 (m64) pci, die doen het wel.
[/quote]

De wijzen spraken voor mij...

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Heeft iemand arvaring met het ding in WinXP dan, bij OS switch een BIOS setting veranderen is HOOGST irritant...

Verwijderd

ik heb er ooit een bios tooltje voor die S3 set voor gebruikt, en toen werkte het opeens. Helaas kan ik het tooltje niet meer vinden.

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

JWO

Op donderdag 24 januari 2002 16:41 schreef XTerm89D het volgende:
Heeft iemand arvaring met het ding in WinXP dan, bij OS switch een BIOS setting veranderen is HOOGST irritant...
XP is ook gebaseerd op NT kernel net zoals 2000 en dat draait dus precies hetzelfde.. dus alleen als primairy ik spreek uit ervaring want had eerst w2k en nu dus XP nadeel aan xp is dat je bij spellen je 2e monitor uitmoetschakelen :(

Verwijderd

Sorry dat ik deze thread omhoog schop, maar ik zit nu met hetzelfde probleem

Bij m'n vorige Win2k install werkte het allemaal perfect, S3 Virge als primary kaart en een GeForce 2 MX als secondary (ze in Win2k wel omgewisselt zodat alle vensters beginnen op de GeForce 2)

Alleen nu bij een nieuwe install gaat het niet helemaal goed. Als ik de S3 kies als primary kaart kies, en ik uit het bootmenu Win2k kies, loopt m'n hele bak vast... iemand een idee wat het kan zijn?

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Op maandag 13 mei 2002 18:54 schreef Terr het volgende:
...
Alleen nu bij een nieuwe install gaat het niet helemaal goed. Als ik de S3 kies als primary kaart kies, en ik uit het bootmenu Win2k kies, loopt m'n hele bak vast... iemand een idee wat het kan zijn?
Weet je zeker dat ie vastloopt of blijft het bootscherm van je primary (S3) gewoon hangen? Dat is namelijk normaal, totdat je natuurlijk alles goed geconfigureerd hebt in je display settings. Kijk eens of je op het beeld van je GF2MX niks ziet, zou toch wel moeten.

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 19:58 schreef VinnieM het volgende:

[..]

Weet je zeker dat ie vastloopt of blijft het bootscherm van je primary (S3) gewoon hangen? Dat is namelijk normaal, totdat je natuurlijk alles goed geconfigureerd hebt in je display settings. Kijk eens of je op het beeld van je GF2MX niks ziet, zou toch wel moeten.
Met de GF2MX gaat alles goed, maar hij hangt al zodra ik 'enter' ram, ik krijg verder geen bootscherm meer te zien
Pagina: 1