Toon posts:

[php] chmod denied

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
chmod toepassen met behulp van php wordt geweigerd

code:

<?php
chmod ("test.php", 0777);
?>

foutmelding:

Warning: chmod failed: Operation not permitted in /web/sites/256/spidowwebmaster/www.spidow.f2s.com/testh.php on line 2

heeft iemand misschien een id?

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 20:35

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Waarschijnlijk is de script-user geen eigenaar van "test.php".

Apache (en je scripts) worden (meestal) uitgevoerd door een speciale user, bijv wwwuser of apache. Probeer een chmod via TelNet, of maak het bestand eerst aan via "touch" van php.

|_____vakje______|

• RdeTuinman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 07:25
Daar heb je waarschijnlijk geen rechten voor :?

Als je het via php doet, ben je als user de user van je webserver. nobody of www-data oid. Die heeft niet zoveel rechten...

Verwijderd

Topicstarter
aha dus het is niet mogelijk via php? want ik heb in php een scriptje gemaakt op online html / php te bewerken. Als je een nieuw bestand aanmaakt moet deze ge-chmod zijn want anders heb je geen schrijfrechten

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 20:35

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Op woensdag 23 januari 2002 23:18 schreef spidow het volgende:
aha dus het is niet mogelijk via php? want ik heb in php een scriptje gemaakt op online html / php te bewerken. Als je een nieuw bestand aanmaakt moet deze ge-chmod zijn want anders heb je geen schrijfrechten
Dan moet je bij het aanmaken al de goede rechten opgeven. Ik weet ook niet of ze bij f2s in SAFE MODE php draaien.

|_____vakje______|

Verwijderd

Topicstarter
eh volgens mij niet daar heb ik niet zo verstand van maar hier heb je de info file:

http://www.spidow.f2s.com/info.php

Verwijderd

Topicstarter
en hoe maak ik dan al die rechten aan?

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
zie ook:
[topic=387298]

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• RdeTuinman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 07:25
Op woensdag 23 januari 2002 23:20 schreef CyberSnooP het volgende:
Dan moet je bij het aanmaken al de goede rechten opgeven. Ik weet ook niet of ze bij f2s in SAFE MODE php draaien.
--enable-safe-mode
ja dus, ik weet alleen niet precies wat het inhoud :)
Op woensdag 23 januari 2002 23:27 schreef spidow het volgende:
en hoe maak ik dan al die rechten aan?
Via (Cute)FTP kun je ook met rechten stoeien. Dat zou je kunnen proberen.

Verwijderd

Topicstarter
nog ffies een extra uitleg:

op school (jah ik zit nog op school) hebben ze ftp compleet geblokt nu is het mij bedoeling dat ik via een eigen gemaakt scriptje gewoon me php files kan bewerken dit lukt ook wel alleen ik kan files bepaalde schrijfrechten niet toekennen

thuis stel ik de chmod in via een ftp client wat stukken beter werkt :)

Verwijderd

Topicstarter
met die shell is te moeilijk voor mij. Dan haal ik die chmod functie er maar uit.

probleem opgelost*D
Pagina: 1