Toon posts:

Waar laptop laten repareren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een medewerker van de technische dienst van packard bell.(of iemand die dit ook heeft meegemaakt en weet wat het gaat kosten)
Bij de helpdesk konden ze mij niet echt verder helpen.
Een vriend van mij heeft een easynote+ en daar is waarschijnlijk de processor bijna van overleden.
Soms komt hij niet eens voorbij het bios.
Als je al verder komt en je wilt er windows op installeren, dan gaat dit niet goed, 1 vastloper en het fat is al naar de kl**te. De core van de processor is nog blauwer dan de lucht. Bij de helpdesk konden zij mij niet zeggen wat dit ging kosten en ze konden het niet opsturen(nieuw mobo met processor).Ik wil nu graag weten wat dit gaat kosten, want hij heeft er weing zin in om eerst 93 euro te gaan betalen om daarna te horen van: Meneer u kunt beter een nieuwe kopen want dat is goedkoper. Of iemand anders die per ongeluk nog een kapotte heeft liggen, laat het even weten, er hoeft niks bij te zitten ik zoek alleen het mobo + processor.

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:06
waarom zeg je er zelf niet gewoon een nieuwe in?? Een Intel Celly is veeeel goedkoper dan en zogenaamde "pachard hell" celeron.. :D kijk ff in pricewatch voor de prijs van een Celeron.

2030Wp + 2520Wp PVoutput

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Op woensdag 23 januari 2002 23:06 schreef Geronimoos het volgende:
waarom zeg je er zelf niet gewoon een nieuwe in?? Een Intel Celly is veeeel goedkoper dan en zogenaamde "pachard hell" celeron.. :D kijk ff in pricewatch voor de prijs van een Celeron.
Voor een notebook :?

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:06
[..]

Voor een notebook :?
[/quote]

Uh, ja en nee... daar had ik ff overheen gelezen.. :)

2030Wp + 2520Wp PVoutput

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welk type heb je dan precies?
Misschien heb jij wel een notebook waar gewone cellies ingedaan kunnen worden.

De helpdesk kan zelf niet veel zeggen over de prijs omdat we die gewoonweg niet weten, of niet te zeggen is.
Een Dynafix purr is om die reden niet eens zo'n heel slecht idee vind ik persoonlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 23 januari 2002 23:35 schreef terw_dan het volgende:
Welk type heb je dan precies?
Misschien heb jij wel een notebook waar gewone cellies ingedaan kunnen worden.

De helpdesk kan zelf niet veel zeggen over de prijs omdat we die gewoonweg niet weten, of niet te zeggen is.
Een Dynafix purr is om die reden niet eens zo'n heel slecht idee vind ik persoonlijk.
Nou ik kan je zeggen dat er niet een gewone cellie inzit, want deze is 2 bij 2 cm ofzo en zit volgens mij vast op het mobo

• Sinlath
  • Laatst online: 06-03 18:20
hmm zijn die cores van die procs (celly en p3) niet altijd blauw.. keb er hier een liggen die is hatrstikke blauw.. (ja die werkt ook nog)

wat betreft je mobo plus proc.. dat gaat centjes kosten, en een heleboel ook als je het allebij moet vervangen.

die intel mobile cpu's zijn ruwweg de helft duurder dan een gewone celly (redelijk accuraate schatting)

het mobo van die mobile is een ander verhaal.. zoon bord is meestal niet op voorraad, dus moet besteld worden, dus kost hoop centjes.

wil je het zekere voor het onzekere, en heb je cash liggen.. koop een nieuwe (geen Packard Hell meer :) ).

vind je een nieuwe toch te duur.. neem dan de gok met voor service wegbrengen, ik denk dat de reparatiekosten kunnen oplopen tot snel 800 euro's

Sinlath | Opinions may contain latency

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Op woensdag 23 januari 2002 23:35 schreef terw_dan het volgende:
Dynafix = reparatie bedrijf
PURR = pick up repair return
nee ik werk niet voor de PB helpdesk maar een gang verder.

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 23 januari 2002 23:42 schreef bwt het volgende:

[..]

Dynafix = reparatie bedrijf
PURR = pick up repair return
nee ik werk niet voor de PB helpdesk maar een gang verder.
En weet die gang verder misschien wat dit gaat kosten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 23 januari 2002 23:45 schreef rustenhoven het volgende:

[..]

Het wordt 100% extern gedaan, dus we hebben werkelijk geen idee wat het kost. Goedkoop wordt het niet, iig. Kweenie hoe het in NL zit, maar bij UK systemen heb je 3 opties als je het wegstuurt en een reparatieofferte krijgt:

1) Offerte accepteren, betalen en gerepareerde laptop terugkrijgen.
2) Offerte weigeren, €93 te betalen en ding kapot terug te krijgen.
3) Offerte weigeren, afstand doen van laptop (dus de reparatiefima houdt het) en niets betalen.

Die laatste optie is dus behoorlijk gunstig voor als het veel te duur wordt.

Maargoed, weet je wel zeker dat het CPU is? Blauw is voor mobile Cellies normaal; als je iemand anders kent met een notebook kun je door SO-DIMMs uit te wisselen kijken of het niet aan de RAM ligt (alle losse componenten in een PB zijn iig standaard meuk). Verder kunnen losse HDD kabels dit soort euvel veroorzaken, ook bij een mobile.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 00:01 schreef dion_b het volgende:

[..]

Het wordt 100% extern gedaan, dus we hebben werkelijk geen idee wat het kost. Goedkoop wordt het niet, iig. Kweenie hoe het in NL zit, maar bij UK systemen heb je 3 opties als je het wegstuurt en een reparatieofferte krijgt:

1) Offerte accepteren, betalen en gerepareerde laptop terugkrijgen.
2) Offerte weigeren, €93 te betalen en ding kapot terug te krijgen.
3) Offerte weigeren, afstand doen van laptop (dus de reparatiefima houdt het) en niets betalen.

Die laatste optie is dus behoorlijk gunstig voor als het veel te duur wordt.

Maargoed, weet je wel zeker dat het CPU is? Blauw is voor mobile Cellies normaal; als je iemand anders kent met een notebook kun je door SO-DIMMs uit te wisselen kijken of het niet aan de RAM ligt (alle losse componenten in een PB zijn iig standaard meuk). Verder kunnen losse HDD kabels dit soort euvel veroorzaken, ook bij een mobile.
De eerste twee opties die kende ik.
Het ligt niet aan een losse hdd kabel.
Ram is goed die heb ik nog kunnen testen, voor hij nog minder ging doen, met memtest86 en hij had geen 1 fout.

• bwt
  • Laatst online: 05-03-2025

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Op woensdag 23 januari 2002 23:45 schreef rustenhoven het volgende:

[..]

dion_b heeft het, denk ik, heel netjes verwoord.

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op woensdag 23 januari 2002 23:42 schreef Sinlath het volgende:
wil je het zekere voor het onzekere, en heb je cash liggen.. koop een nieuwe (geen Packard Hell meer :) ).
Packard Bell heeft toevallig zelf geen notebooks hoor, die zijn van die meneer een gang verder.

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-03 16:13

Kirpeknots

Wazzup!

Volgens mij worden Packard hell notebooks gebouwd door

NEC (voormalig Texas Instruments)
of Bull

Toch?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 24 januari 2002 15:05 schreef Kirpeknots het volgende:
Volgens mij worden Packard hell notebooks gebouwd door

NEC (voormalig Texas Instruments)
Nippon Electronics Corporation voormalig TI :?

Gewoon erg groot Japans bedrijf dat zich vnl op de zakelijke markt richt. Heeft PB een jaar of 4 terug opgekocht om in Europa een retailaanwezigheid te hebben. Zelfde (goede) hardware als PB, betere garantievoorwaarden en support (maar daar betaal je je dan ook klem voor).
of Bull
Nee, dat waren veel onderdelen van de destkopsystemen van voor de NEC overname. Meestal in licentie geproduceerde Intel OEM designs.

De andere fabrikant van budget PB notebooks (sinds een maand of 4 hooguit) is Medion Mitac.

't Is trouwens wel makkelijk (vooral vanwege de naam >:) ) om PB af te zeiken, maar de door NEC gemaakte notebooks behoren (met uitzondering van de beruchte C2(+) reeks waar de casing steeds van openspleet) echt tot de betere die je kunt krijgen. De EasyNoteSc is gewoon :9~ - en we krijgen er nauwelijks klachten over.

* dion_b kan het weten- hij moet al die klachten lopen beantwoorden :z

edit:
shit was Mitac, niet Medion- ik zit nog met die microATX plank aan m'n hoofd |:(

Oslik blyat! Oslik!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op donderdag 24 januari 2002 15:38 schreef dion_b het volgende:

De andere fabrikant van budget PB notebooks (sinds een maand of 4 hooguit) is Medion (al begin ik m'n twijfels te krijgen- zit niet nu op m'n werk).
|:(

Niet medion, Mitac (dat duitse merk, waar standaard cellies en PIIIs in gedaan worden)
Medion wordt gebruikt door de ALDI

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Als NEC voormalig TI is dan vreet ik inderdaad mijn trui op. |:(

CPU lijkt me zelf niet geheel waarschijnlijk - die doen het OF wel of NIET. Doorgaans dan. Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat een CPU het 'dan wel' en 'dan niet' deed. (Ik heb lange tijd gewerkt op de TD van Vobis en Dynabyte).

Het zou gewoon het mainboard kunnen zijn. Vast lopen, corrupte FAT? Kapotte IDE controller lijkt me mogelijk. Het *zou* een defecte 2,5" HD kunnen zijn - voordat je Win9x/2K/XP ging installeren - heb je die partities allemaal wel weggegooid? (Hoe onwaarschijnlijk ook, ik zou eerst eens kijken of het geen software probleem is, voordat we de boel afschrijven).

2,5" HDs hangen ook niet aan de bomen maar die zijn, samen met het geheugen, het enige wat je makkelijk kan uitwisselen bij een laptop. Ik heb zelf mijn eigen Compaq Armada 1700 eens helemaal uitelkaar moeten halen en dat was ook geen pretje.

Een los mainboard + CPU in een laptop schroeven is heel pieterpeuterig werk.. je moet het EXACTE type mainboard zien te krijgen dat in je notebook zit.. dat is heel moeilijk en ze zijn ook nog eens duur. Pas je wel op voor die hele dunne flatcable die tussen je TFT scherm en je VGA aansluiting zit - scheur je die iets in dan kan je de boel definitief in de vuilnisbak gooien.

Hoe oud is dat ding eigenlijk? Zit er geen garantie meer op? (Je weet maar nooit - veel laptops die we verkochten hadden 3 jaar garantie).

Het lijkt me idd niet de CPU maar mogelijk het mainboard .. in mindere mate het geheugen of de harddisk. Tja, ik ben bang dat ik nu al kan zeggen dat het een bijzonder pittige rekening gaat worden als daar het mainboard van vervangen moet worden. :(

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

http://www.neccomp.com/about/corporate.html

En NEC zelf bestaat al 102 jaar en is volgens mij geen onderdeel van TI oid.

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-03 16:13

Kirpeknots

Wazzup!

Beetje late reaktie

Bedoelde de notbook tak.

Was foutje. TI is overgegaan naar ACER.

Verwijderd

hij heeft zijn geheugen getest voor dat hij slechter werd

wel ik denk dat het je geheugen gewoon is.
ik weet niet of je vlak bij rotterdam woont want dan test ik die geheugen even voor je .

het kan ook zijn dat je koeler van de cpu niet meer goed is waardoor de celleron gewoon vast loopt op zijn hitte.

MAAR IK DENK DAT HET JE GEHEUGEN IS .

koop een nieuwe 64mb sodims voor die 35euro als ze dat kosten?

en test de laptop gewoon uit.

ik heb het zelfde geval ook mee gemaakt met een pc
wat blijkt bij die pc dat gewoon de geheugen brak waren terwijl ze nieuwe uit de winkel kwamen .
Terwijl de geheugen test gewoon goed was.
anderen geheugen ingedaan weg probleem?

verder zeg ik altijd :

pc zijn net vrouwen ze weten niet wat ze willen

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik haal nog even een oude topic van mij omhoog, omdat hij het nog steeds niet doet.
Hij wil nu helemaal niks meer vinden geen hd en geen cdrom.
Kan het zijn dat de bios chip gaar is of toch nog iets anders.
Ik heb hier precies hetzelfde moederbord liggen maar die kan ik niet gebruiken,want daar is de socket van gesloopt. Waar zit het ide gedeelte op zit dat op het grote moederbord of op de kleinere gedeeltes die er op aan gesloten zijn. Die kleinere gedeeltes heb ik al omgewisselt maar geen resultaat.
Wie weet eventueel een bedrijf die de laptops van packard bell maakt, zodat ik aan hun kan vragen of ze nog zo`n moederbord hebben liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Kan de topictitel misschien veranderd worden in iets meer passenders?
Iets van laptop reparatie bedrijf gezocht ofzo.

• Abbadon
  • Laatst online: 16:32
Topic title aangepast en een move van PMG naar OH :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1