Toon posts:

Wazig probleem met m'n netwerk.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste ik heb in faq gekeken en met search gezocht, maar ik kom niet verder. *D

Mijn probleem is als volgt:

Ik heb 2 PC's met winXP erop. Nu is het probleem dat hij af en toe in "My Network Places" de andere PC niet ziet en de
internet verbinding niet deelt. :?

Met 2x winME werkte alles altijd perfect. Nu heb ik beide op XP draaien. Ik heb de standaard wizard gedraait in xp na een schone install, toen werkte het allemaal perfect. De volgende dag ineens niet meer. Een paar dagen later weer wel een keer, maar de meeste tijd niet. Dit alles zonder dat ik iets veranderd heb. (Specificaties onderaan). :7

Nu heb ik al verschillende dingen geprobeerd, automatisch IP toewijzing op de client en een ook gewoon handmatig een IP geven. Als ik handmatig een IP geef aan de client kan ik wel verbinding maken met internet, maar ik kan geen sites bezoeken etc. maar dan is hij wel verbonden want er gaat data over de netwerkkabel.

Ik heb DNS en WINS op verschillende manieren geprobeerd (misschien niet de goede?). Als ik een IP heb toegewezen dan zie ik in "network places" de andere pc niet.
Maar toen hij het wel deed stond het ook standaard dus ik zou in principe niks hoeven te veranderen.

Firewall van XP heb ik bij beide uit staan, op de "server" heb ik black-ice geinstalleerd maar dat maakt ook niet uit of die aan of uit staat (de netwerkverbinding deed het in het begin toen black-ice gewoon aanstond).

Ik heb ook geprobeerd eerst de ene PC aan te zetten en daarna de andere en ook andersom, dit hielp ook niet. Ik heb ook het programma "remote disconnection utility" draaien waarmee ook verbinding gemaakt moet kunnen worden door de client. Die ziet de client dus ook vaak niet en andersom.

Ik kan wel van de server naar de client pingen als ik handmatig een IP heb toegewezen. Als ik naar het IP ping die hij automatisch krijgt toegewezen, krijg ik een timeout.

Beide hebben hetzelfde domain. En als ik handmatig "\\naamPC" intik dan doet hij het ook niet. Ik heb ook de Gateway ingesteld maar toen hij wel werkte had XP daar niks neergezet.

Specs: ;)
beide PC's winXP final
beide een Realtek RTL8139/810X Family PCI Fast Ethernet NIC
Internet via USB ISDN modem (kpn webvox)

IP "server": 192.168.0.1
IP "client": 192.168.0.2 (als ik die handmatig instel)
Subnet mask beide: 255.255.255.0 (duh)

Client for microsoft networks, File and printer sharing aan.

Wie kan me helpen?? Want ik word er nu onderhand wel een beetje gek van. :? |:(

Als je meer info nodig hebt dan hoor ik het wel, maar ik geloof dat ik de belangrijkste dingen neergezet heb.

• Kolonel_E
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:27
misschien ligt het helemaal niet aan het software gedeelte, misschien 'floept' het netwerkstekkertje er uit (iig fout in kabel ofzo), tenminste als je in die tijd nix hebt gedaan met je instellingen en de verbinding gaat aan en uit..

edit: zie je je eigen pc wel staan in de netwerkomgeving..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 23 januari 2002 23:00 schreef Kolonel_E het volgende:
misschien ligt het helemaal niet aan het software gedeelte, misschien 'floept' het netwerkstekkertje er uit (iig fout in kabel ofzo), tenminste als je in die tijd nix hebt gedaan met je instellingen en de verbinding gaat aan en uit..

edit: zie je je eigen pc wel staan in de netwerkomgeving..
Die kabel heeft het altijd goed gedaan in winME. Ik heb de stekkers gecontroleerd maar die zitten goed en de groene lampjes branden.

De client heeft trouwens geen geaard stopcontact, zou het daaraan kunnen liggen? Het probleem is alleen dat ik geen geaard stopcontact in de buurt heb en ik heb nu ook niet zo'n lange verlengkabel.

EDIT: M'n eigen gedeelde mappen zie ik wel ja, maar als ik op view workgroup computers klik krijg ik de melding "is not accessible". Dit is ook alleen wanneer hij geen verbinding ziet. Dus als ik wel gewoon kan internetten ziet hij wel de workgroup met beide PC's.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:07

St@m

@ Your Service

ik heb ook geen geaarde stopcontacten hoor en bij mij werkt het perfect.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Heb zo'n beetje hetzelfde probleem .....

[topic=389925/1/25]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• 6sense
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03-2025
ZyPhiX,

Jou probleem lijkt verdacht veel op de mijne, thnx voor de reply.

[topic=388789/1]

Laat ff weten of je probleem is opgelost wanneer je het netwerk loskoppeld.
O, ja ik gebruik op beide PC's een geaard stopcontact.

Ik heb zojuist NVIDIA driver 27.20 geinstaleerd, helaas geen verbetering. Nog steeds dat vervelende blauwe scherm.

Btw welke meldingen staan er bij jou in de logfile, soms ook DCOM en IPNATHLP?

System 1: [P3800][AsusCUSL2][384 SDRAM][20 GB WD][AsusV6800 DeLuxe][DVD Toshiba][PLextor 101232A][SbLive!1024][IIyama 17"] System 2:[P2-350][Asus P2b][128 SDRAm][6 GB HD][Matrox G200][3dfx Voodoo2][CDROM36X][SB sound][15" scherm]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist NVIDIA driver 27.20 geinstaleerd, helaas geen verbetering. Nog steeds dat vervelende blauwe scherm.
Is 27.20 een typfout? Waar heb je die dan vandaan, want volgens mij zijn ze pas bij 23.11 (www.nvidia.com). :? :?

• 6sense
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03-2025
Op donderdag 24 januari 2002 21:05 schreef ZyPhiX het volgende:

[..]

Is 27.20 een typfout? Waar heb je die dan vandaan, want volgens mij zijn ze pas bij 23.11 (www.nvidia.com). :? :?
Yep, typfoutje moet 27.10 zijn.

http://www.tweakers.net/meuktracker/1561

System 1: [P3800][AsusCUSL2][384 SDRAM][20 GB WD][AsusV6800 DeLuxe][DVD Toshiba][PLextor 101232A][SbLive!1024][IIyama 17"] System 2:[P2-350][Asus P2b][128 SDRAm][6 GB HD][Matrox G200][3dfx Voodoo2][CDROM36X][SB sound][15" scherm]

Pagina: 1