Toon posts:

eltax symphony's gekocht!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eyz mensen,

ik heb nu vor 180 euro 2 eltax symphony's 8 gekocht, dus nu nog een versterkertje/receivertje erbij. Ik denk dat ik geen relatief dure rotel/denon/marantz/nad ofzo aanschaf dat zijn de boxen niet waard. Maar gewoon een simpel stereo sony of ....? versterker/receiver. De boxen zijn 110w continu ala 90db, nou snap ik ook wel dat watt meestal neit zoveel zegt, amar een sony versterker bv, zeggen jullie 2x60w is genoeg of zeggen jullie van voor een sony versterker zou ik wel meer pakken... of andere opties?

tnx

edit: van 2 tulp naar 1 tulp kabeltje van 10m is veel kwaliteitsveries van het geluid?

En nog iets kan ik beter versterker gewoon op hoofdtelefoon aansluiting op tv aansluiten of beter zo'n scart blokje waar je l/r op kunt aansluiten?

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Wat een nonsense om te stellen dat Rotel het niet waard is. Ik heb hier al een jaar of vijf Symphonies met een Rotel staan, en dat klinkt prima.

Voor het uitzoeken van een versterker geldt hetzelfde als bij boxen. Zelf gaan luisteren is het beste.

Neem eers een budget en verbaas je vervolgens hoe makkelijk je daar overheen gaat...

Verwijderd

Topicstarter
Ja budget das t probleem... :) wat voor rotel heb je eraan hangen? me budget is rond de 200 euro veel meer wou ik er niet voor uitgeven :/

Verwijderd

scart blokkie :)

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:42
Het zijn wel makkelijke speakers maar een beetje vermogen heb je toch wel nodig hoor de symphony`s, vooral het hoog wordt vrij slordig met een licht versterkertje en de het laag word ook ongecontroleerd.

Dus een goeie versterker zijn ze echt wel waard.

* tspawn is nog steeds zeer blij met ze symphony`s :)

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:00

Wok

Dakloos...

Hier hangen mijn Symphony's aan een Sony STR-DE405 (oud beestje, 1997) met 75W (max) per kanaal. Klinkt gewoon lekker.

* Wok is ook nog steeds blij met zijn Symhony's :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Gefeliciteerd ! Hoop dat je er blij mee bent !

Maar of 2x 60 watt genoeg is ?! Ha ! meer dan.. een goede 2x25 watt is al zat. De gevoeligheid van je speakers is 90db/1w/1m ? Dat is gewoon een mooie nette gevoeligheid.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Op donderdag 24 januari 2002 00:54 schreef tbusquet het volgende:
Gefeliciteerd ! Hoop dat je er blij mee bent !

Maar of 2x 60 watt genoeg is ?! Ha ! meer dan.. een goede 2x25 watt is al zat. De gevoeligheid van je speakers is 90db/1w/1m ? Dat is gewoon een mooie nette gevoeligheid.
Als het zou kloppen wel :o.

Verwijderd

Topicstarter
Tnx voor de reacties, vanmiddag maar ff de stad in en dan kan ik eindelijk rustig naar me symphony's gaan luisteren :P

Mjah de specs zijn ook wat wazig ja vanaf 28hz?? |:( tsjah boeie in de winkel klonken ze gewoon netjes dus heb ze meegenomen voor een zacht prijsje..

K vertel jullie nog wel wat voor versterkertje het is geworden.

• tspawn
Op donderdag 24 januari 2002 03:19 schreef Jag het volgende:

[..]

Als het zou kloppen wel :o.
Waarom zou het niet kloppen dan JAG, of zijn ze gewoon te goedkoop om speaker genoemd te worden voor de zogenaamde " audiofiel" ???

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Op donderdag 24 januari 2002 09:26 schreef tspawn het volgende:

[..]

Waarom zou het niet kloppen dan JAG, of zijn ze gewoon te goedkoop om speaker genoemd te worden voor de zogenaamde " audiofiel" ???
Rustig man....hij bedoelt alleen dat 90db lang niet altijd waar is...zoals je zelf al zegt, die 28 hz kan ook niet. Er is gewoon een beetje geknoeid met die specs. Wat niet wil zeggen dat het slechte speakers zijn. Er zijn genoeg peperdure speakers met een gevoeligheid van 86 db en daar is ook niks mis mee.

En mjah...aan 2x30-40 watt zou je al genoeg moeten hebben.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• tspawn
:p het is vroeg, ietsie overdreven, maar ik wordt er gewoon een beetje moe van dat mensen die speakers al afbranden omdat ze zo goedkoop zijn.

BTW de Symphony`s kunnen echt laag ...

Verwijderd

waar heb je ze gekocht als ik vragen mag? ik vind de prijs wel interessant :)

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Ga vooral ook eens luisteren naar de Marantz PM4000 of PM4200, zeker niet duur en een prima versterker. Ik ben er zeer over te spreken.

(Fl. 349,- heb ik hem voor gezien)

https://www.strava.com/athletes/10490675

• tbusquet
Op donderdag 24 januari 2002 09:33 schreef JT het volgende:

[..]

...al zegt, die 28 hz kan ook niet. Er is gewoon een beetje geknoeid met die specs. ...
Waarom kan dat niet ?

Mijn 602's zijn geen grote speakers, en lopen ook door tot zo'n 28hz@ -6db.. dus dat vermelden ze er nog gewoon bij.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op woensdag 23 januari 2002 22:54 schreef CraneDoggie het volgende:
Ja budget das t probleem... :) wat voor rotel heb je eraan hangen? me budget is rond de 200 euro veel meer wou ik er niet voor uitgeven :/
D'r zit een Rotel RA 980 BX aan... Die koop je niet voor 200 € ben ik bang. Of je moet een mazzel occasie vinden.

• tbusquet
Ga ff bij RAF langs.. is nog uitverkoop.

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
De specs zijn overdreven natuurlijk, die 90 db halen ze niet en strak tot 28 hz komen ze ook niet, voor de rest zijn dit leuke speakers voor het geld.

• JT
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Op donderdag 24 januari 2002 09:38 schreef tspawn het volgende:
:p het is vroeg, ietsie overdreven, maar ik wordt er gewoon een beetje moe van dat mensen die speakers al afbranden omdat ze zo goedkoop zijn.

BTW de Symphony`s kunnen echt laag ...
Waar worden ze dan afgekraakt :? En ze komen niet tot de 28 hz. Maar dat is helemaal niet nodig daar de meeste muziek al ongeveer op z'n laagst bij de 35 hz komt wat ie waarschijnlijk wel weer makkelijk trekt en wat al heeeeel diep is :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:49
Of een speaker 27 Hz of 35 Hz haalt zegt niets tot je erbij vermeld op welk niveau dat is. Een heel goede speaker zal 27 Hz halen op -3 dB. Er is echter geen enkele goedkope speaker die een strakke 35 Hz op -3 dB haalt. Meesten zitten ergens rond de 60 Hz -3 dB.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 10:57 schreef ReffiE het volgende:
waar heb je ze gekocht als ik vragen mag? ik vind de prijs wel interessant :)
Ja 180 euro is zeker niet veel voor die dingetjes... actie is bij de megapool (2 voor 1) maar bij veel megapool winkels hebben ze em niet meer dus dat word zoeken.

K zou vandaag versterker gaan halen maar me moeder heeft pijn in de rug ofzoiets en ze wil neit rijden naar de stad :(

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 22:56

Interstice

Hallo?

In de megapool in ZUTPHEN staan ze nog :P

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

Topicstarter
Whoei ik heb me amp.. morgen ff alles opstellen en dna lekker luisteren :P

Wat ik heb gekocht: een ROTEL RA921 ala 2*25watt :) lief he ;)

edit: hehe jullie zullen me wel uberstom vinden maar ik ben dan ook noob... hoe sluit ik kabeltjes aan op versterker heb natuurlijk wel een vermoeden amar wil het zeker weten... t zijn gewoon van die soort knoppen die je omhoog kunt draaien (/me voelt zich n00b ;))

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Mooie keuze!

Kan je het iets beter uitleggen, snap er niet zo veel van wat je bedoelt :)

Contact me anders ff op icq
Pagina: 1