Toon posts:

wel verbinding, geen internet :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb hier op een computer van een vriend net een zonnet verbinding geinstalleerd, een telefoon verbinding dus.

Nu heb ik alle instructies gevolgd van het papiertje wat erbij zat en ook net van de site van Zonnet de instructies uitgeprint, maar dat stond allemaal al zo.

Nu maakt ie wel verbinding, ik krijg ook het venstertje te zien dat er verbinding met de Zon Verbinding is, maar ik kan niet op internet. Ook email werkt niet, hij kan geen verbinding maken met de servers.

Het lijkt mij dat dit iets is in IE en OE, maar het heeft wel gewerkt en heb er net een cleane install op gezet.

Ook bij Internet-opties staat Zonnet als de standaardwaarde enzo, dat is allemaal goed volgens mij. (Outlook neemt de instellingen van IE over)

Het is een PB Multimedia 6500, met W98 en IE5.0

Iemand een id?

Tenx alvast

Verwijderd

zou het effe niet zo snel weten, maar soms als ik dat probleem heb dan log ik gewoon in op een andere isp, omdat dit een probleem is dat vaker aan de isp ligt dan aan je computer

freeler en wanadoo zijn heel goed imo.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Dit soort problemen liggen meestal aan het niet instellen van DNS servers...

DIT IS MIJN WEBSITE

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Of Winsock beschadigd. Zoek ff op: "wel verbinding geen data"
Daarin staat in wat te doen.

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 18:36
Eerst moet je zien te achterhalen waar het probleem zit.
Open een Dos venster. Daar vul je in:
ping www.tweakers.net

Als je vier replies krijgt zonder time outs heb je gewoon verbinding en data. Het probleem dat je dan hebt ligt op applicatieniveau en kan dan inderdaad aan je winsocks liggen bij sommige windows versies. (welke versie heb je)

Als je time outs krijgt dan ligt het aan de verbinding zelf die is dan gewoon slecht, je kan dan misschien je modem drivers updaten. Dit hoeft niet gelijk als je maar 1 time out geeft.

Als je een melding krijgt als doelhost onbereikbaar of zoiets dan kan hij het domein niet vinden.

In dit geval vul je in het dos venster in:
ping 213.239.154.20

Als je hierbij wel replies krijgt en niet op www.tweakers.net is het een DNS probleem en zou ik de DNS servers van je provider handmatig invoeren. Meestal worden deze toegewezen maar dit gaat niet altijd goed.

Verder is het belangrijk om als je een firewall hebt deze te deinstalleren. Uit zetten is vaak niet voldoende. Soms blokken overijverige firewalls alle poorten. Let wel op veel moderne virusscanners hebben vaak ingebouwde firewalls die mensen ongemerkt installeren en windows XP heeft ook een ingeboude firewall.

Deinstalleer al je P2P progjes zoals Kazaa, Morpeus, Grockster eld. Verder moet je al je download accelerators deinstalleren.

Hij zou het dan moeten doen!!!

Verwijderd

Waarschijnlijk zoals eerder gezegd:

De dnssen ffies invullen in de eigenschappen van de dun.

Vermeld ff welke os je gebruikt. Dan kan ik je vertellen waar je die instellingen kan invullen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 13:32 schreef Swat het volgende:
Waarschijnlijk zoals eerder gezegd:

De dnssen ffies invullen in de eigenschappen van de dun.

Vermeld ff welke os je gebruikt. Dan kan ik je vertellen waar je die instellingen kan invullen. ;)
Win 98... maar op de zonnet site stond dat de primaire dns 62.58.50.5 en de sec. dns 62.58.50.6 waren...heb ik dus ingevuld, maar daar mocht helaas ook niet baten.

Dit is de enige cd van een isp die ik heb, dezelfde werkte perfect op een andere computer

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Oke, probeer mijn optie dan eens.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 13:07 schreef mol99 het volgende:
Eerst moet je zien te achterhalen waar het probleem zit.
Open een Dos venster. Daar vul je in:
ping www.tweakers.net

Als je vier replies krijgt zonder time outs heb je gewoon verbinding en data. Het probleem dat je dan hebt ligt op applicatieniveau en kan dan inderdaad aan je winsocks liggen bij sommige windows versies. (welke versie heb je)

Als je time outs krijgt dan ligt het aan de verbinding zelf die is dan gewoon slecht, je kan dan misschien je modem drivers updaten. Dit hoeft niet gelijk als je maar 1 time out geeft.

Als je een melding krijgt als doelhost onbereikbaar of zoiets dan kan hij het domein niet vinden.

In dit geval vul je in het dos venster in:
ping 213.239.154.20

Als je hierbij wel replies krijgt en niet op www.tweakers.net is het een DNS probleem en zou ik de DNS servers van je provider handmatig invoeren. Meestal worden deze toegewezen maar dit gaat niet altijd goed.

Verder is het belangrijk om als je een firewall hebt deze te deinstalleren. Uit zetten is vaak niet voldoende. Soms blokken overijverige firewalls alle poorten. Let wel op veel moderne virusscanners hebben vaak ingebouwde firewalls die mensen ongemerkt installeren en windows XP heeft ook een ingeboude firewall.

Deinstalleer al je P2P progjes zoals Kazaa, Morpeus, Grockster eld. Verder moet je al je download accelerators deinstalleren.

Hij zou het dan moeten doen!!!
Ik ga het even proberen, Norton staat er wel op, zal die eens ff deinstalleren. Verder heb ik geen firewalls ofzo erop gezet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu Norton gedeinstalleerd en de DNS waarden ingevuld, heb nu wel een reactie, maar nog geen reactie in IE zeg maar.

Zal is ff naar die WinSock kijken

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 14:15 schreef KillerAce_NL het volgende:
Oke, probeer mijn optie dan eens.
Op vrijdag 05 oktober 2001 14:52 schreef KillerAce_NL het volgende:

Verwijder middels REGEDIT alle sleutels waar WINSOCK2 bijstaat. Vervolgens alle adapters en protocollen verwijderen binnen netwerk eigenschappen.

Daarna het systeem opnieuw opstarten. Hierbij wordt de installatie CD van Windows'98 gevraagd. Tijdens herinstallatie van de adapters en de protocollen wordt er een nieuwe sleutel voor WINSOCK2 geïnstalleerd met de juiste waarden.

Deze bedoel je?

Verwijderd

Topicstarter
Helaas dat mocht dus ook niet baten :'(

Iemand nog andere ideeen voordat alles erafgooi en alleen windows erop zet ipv de Packard Bell "alleen Windows" ??

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ehhm, heb je wel de inbelverbinding een keer weggegooid en opnieuw aangemaakt ?
Ik zou zowieze eerst windows eroverheen installeren ipv helemaal weggooien.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:08

bonzz.netninja

Niente baffi

dns servers goed?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 15:09 schreef bonzz.netninja het volgende:
dns servers goed?
Ja, ingesteld op 62.58.50.6 (primaire) en 62.58.50.6 (secundaire)

I'm going slightly mad...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 15:09 schreef KillerAce_NL het volgende:
Ehhm, heb je wel de inbelverbinding een keer weggegooid en opnieuw aangemaakt ?
Ik zou zowieze eerst windows eroverheen installeren ipv helemaal weggooien.
Houd ik dan wel de drivers van de videokaart enzo? Die kon ik niet vinden namelijk op internet

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
http://www.dslreports.com/faq/sbc/6.0+Browser+Issues#1453 (optie 9 -> misschien oplossing?)
Probeer anders gewoon ff een andere inbel verbinding te maken van bv. tmfweb als je die hebt of als je die van iemand ff kan 'lenen' .. om te kijken oftie ut daar wel op doet...
Als daar hetzelfde probleem zich voordoet ligt het dus niet aan je provider maar ergens aan je instellingen of dat je winsock/dns kaput is. Oplossing zie link bovenaan of format c:
Had je niet heel toevallig je beveiliging van je firewall Norton heel hoog staan, zodat ie ook internet pagina's blocked (misschien is die optie niet 'weggehaald' door Norton nadat je um hebt gedeinstalled).
Zorg er tevens voor dat je proxyserver niet aanstaat of niet verwijst naar een rare link in je internet opties, maar dat is naar mijn id het eerste wat elke persoon checked .. dus onnodig om ff te zeggen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik rijd morgen wel ff ergens langs om een cdeetje te fixen (ik had er altijd een heleboel :? )

Ik wilde het proberen met een schone install van alleen W98, maar ondanks dat ik alle stuurprogramma bestanden op cd had gezet, kreeg ik de modem niet geinstalleerd. Ook op internet kon ik de juiste niet vinden. (ze zullen er ongetwijfeld zijn, maar goed)

Ik ben nu (g*dver, het is al weer 03.42) weer ff met die master cd's aan het installeren, dan probeer ik het morgen (=vrijdag) met een andere cd.

Ik laat wel weten wat de vorderingen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal nog even de oplossing vermelden:

Het bleek allemaal een stuk simpeler dan verwacht (zoals altijd).

Zonnet heeft het inbelnummer veranderd in een landelijk (maar wel lokaal) inbelnummer. Dit was echter niet vermeld op de cd die ik afgelopen week heb gehaald en op de oude nummers kan je nog steeds inbellen, maar verder niks.

Weer een probleem opgelost :)
Pagina: 1