Ik ben op zoek naar 'n nieuwe HD van ca. 20GB maar ik kom er niet helemaal uit
Heeft iemand een aanrader? Of anders tips ofzow waar ik het beste naar kan kijken voor ik 'm koop?
Verwijderd
Misschien even de search gebruiken, daar staan een paar hele nuttige topics
En hier staan de tests:
http://www.storagereview.com/
En hier staan de tests:
http://www.storagereview.com/
Seagate Barracuda IV 20GB schijf..
Goedkoop, rap en heeeerlijk stil.
There is a fine line between hobby and mentaldisorder
Ik zou voor een iets grotere gaan, het prijsverschil is maar klein.
Maxtor R6L040J2 D740X
GB : 40,0
Acces : 8,0 ms
RPM : 7.200
Cache : 2048 KB
UDMA : 133
Prijs : €121,50 ( bij Gistron IIG )
Lekker schijfje
GB : 40,0
Acces : 8,0 ms
RPM : 7.200
Cache : 2048 KB
UDMA : 133
Prijs : €121,50 ( bij Gistron IIG )
Lekker schijfje
Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.
Persoonlijk zou ik gaan voor de Seagate
* TERW_DAN is Seagate freak.
Verwijderd
Seagate is een goede schijf, maar maakt een tering-herrie, elke harde schijf is zo ongeveer wel stiller dan een seagate, aan de andere kant is ie natuurlijk wel relatief goedkoopOp woensdag 23 januari 2002 23:47 schreef terw_dan het volgende:
Persoonlijk zou ik gaan voor de Seagate
Western Digital
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren
Op woensdag 23 januari 2002 23:52 schreef carnman het volgende:
[..]
Seagate is een goede schijf, maar maakt een tering-herrie, elke harde schijf is zo ongeveer wel stiller dan een seagate, aan de andere kant is ie natuurlijk wel relatief goedkoop
Onder welke steen heb jij gezeten
Zoek eens naar Barracuda IV dat zijn bijna de stilste en snelste IDE schijven die te koop zijn....
Alle proemn in n drek
Dat ben ik helemaal met je eens, ik heb hier een 540 MB schijf liggen en dat maakt inderdaad een leuk spin--up geluid.Op woensdag 23 januari 2002 23:52 schreef carnman het volgende:
[..]
Seagate is een goede schijf, maar maakt een tering-herrie, elke harde schijf is zo ongeveer wel stiller dan een seagate, aan de andere kant is ie natuurlijk wel relatief goedkoop
MAAR alle Seagates die ik daarna heb gehad doen dit niet meer.
Een Barracuda IV draait muisstil (fluid bearing) en is zeker snel.
Maar bij die oude schijven heb jij idd gelijk.
Ik zou een Maxtor 40 GB 7200 rpm UDMA133 kopen idd, over een tijdje koop ik die ook denk ik 
Geen IBM!
Geen IBM!
Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)
Verwijderd
Neem inderdaad gewoon (Ja, ik vind dat gewoon) die Barracuda IV. Kun je daarna meteen ook lachen om al die tweakers die zich suf zoeken naar die vloeistofgelagerde Maxtors. 
De Barracuda IV heeft standaard vloeistoflagers
De Barracuda IV heeft standaard vloeistoflagers
Verwijderd
.... en standaard een afkeer van RAID0Op donderdag 24 januari 2002 08:43 schreef Dirk_Hendrik het volgende:
Neem inderdaad gewoon (Ja, ik vind dat gewoon) die Barracuda IV. Kun je daarna meteen ook lachen om al die tweakers die zich suf zoeken naar die vloeistofgelagerde Maxtors.
De Barracuda IV heeft standaard vloeistoflagers![]()
Oftewel: Denk je niet aan een RAID0 configuratie, dan is deze barracuda IV een prachtkeuze, wil je RAID0 (of denk je dat ooit te gaan willen) dan ZEKER geen barracuda IV's nemen!
Het prijsverschil is idd niet zo groot, maar ik heb ook niet zoveel ruimte nodig. En voor mp3s e.d. heb ik ruimte genoeg in m'n server...Op woensdag 23 januari 2002 22:36 schreef Wierdo_NL het volgende:
Seagate Barracuda IV 20GB schijf..
Eeuh, ik zal wel achterlijk zijn, maar wat is RAID0 en waar gebruik je het voor?Op donderdag 24 januari 2002 09:19 schreef --EasY-- het volgende:
[..]
.... en standaard een afkeer van RAID0
Oftewel: Denk je niet aan een RAID0 configuratie, dan is deze barracuda IV een prachtkeuze, wil je RAID0 (of denk je dat ooit te gaan willen) dan ZEKER geen barracuda IV's nemen!
Ik heb goede ervaringen met IBM GXP 40 en 60 GB
Deze zijn erg snel en best stil, de prijs is ook niet hoog.
Wat ik begreep zijn deze vaak als beste getest.
Western Digital heeft ook een aantal leuke schijven waar ik ook erg goede ervaringen mee heb, nl de 1000BB en 1000BB SE (Special Edition).
De 1000BB met 2 mb cache en de BB SE met 8 MB cache.
Erg stil-snel vooral die SE..
Maxtor en Seagate zijn ook goede merken, oftewel er is keus genoeg.
Benchmarks zijn te vinden ergens op Tweakers...
Edit: En toen kwam ik erachter dat je naar een 20 GB zocht
Naja, aanvullende informatie .
Ga voor de goedkoopste-stilste maxtor-5400 rpm of 7200..
Deze zijn erg snel en best stil, de prijs is ook niet hoog.
Wat ik begreep zijn deze vaak als beste getest.
Western Digital heeft ook een aantal leuke schijven waar ik ook erg goede ervaringen mee heb, nl de 1000BB en 1000BB SE (Special Edition).
De 1000BB met 2 mb cache en de BB SE met 8 MB cache.
Erg stil-snel vooral die SE..
Maxtor en Seagate zijn ook goede merken, oftewel er is keus genoeg.
Benchmarks zijn te vinden ergens op Tweakers...
Edit: En toen kwam ik erachter dat je naar een 20 GB zocht
Naja, aanvullende informatie .
Ga voor de goedkoopste-stilste maxtor-5400 rpm of 7200..
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
Pagina: 1