Toon posts:

koningshuis

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
[Het witte plein]
* Waarom houden de Oranjes vast aan hun privileges rondom de maatschappelijk omstreden hofjacht?
* Waarom ontvangt het koningshuis (belastingvrij) jaarlijks enkele miljoenen van de staat terwijl men een eigen vermogen heeft van miljarden?
* Waarom gaan voor de naturalisatie van Maxima alle deuren open die voor de duizenden illegalen in dit land gesloten blijven?
* Waarom onderhouden de Oranjes al decennialang banden met regeringsleiders met een slechte reputatie op het gebied van de mensenrechten?
* Waarom denken vele politici dat met het wegblijven van Jorge Zorreguieta bij het huwelijk er geen kou meer aan de lucht is?
* Waarom kan de koningin op basis van erfopvolging invloed uit oefenen op de politiek?
* Waarom accepteren we in onze democratie dat de functie van het staatshoofd nog steeds niet democratisch gelegitimeerd is?

Verwijderd

Mooie copy + paste.

Je zit hier verkeerd, nog even techposts scoren en dan mag je in de HK.

Verwijderd

Topicstarter
okee via gilles maar dan nog goeie vraagstelling? }:O

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 22:01 schreef veraman het volgende:
[Het witte plein]
* Waarom houden de Oranjes vast aan hun privileges rondom de maatschappelijk omstreden hofjacht?
Goed, dat is een beetje onzin, hoeft niet, maar wie heeft er last van?
* Waarom ontvangt het koningshuis (belastingvrij) jaarlijks enkele miljoenen van de staat terwijl men een eigen vermogen heeft van miljarden?
Goede vraag, dat zouden ze wel eens mogen veranderen, ze zijn rijk genoeg
* Waarom gaan voor de naturalisatie van Maxima alle deuren open die voor de duizenden illegalen in dit land gesloten blijven?
Ok, dit zal wel racistisch zijn, maar zij kan niet zoveel kwaad in het land, we moeten niet nog meer armoede en ongeschooldheid importeren
* Waarom onderhouden de Oranjes al decennialang banden met regeringsleiders met een slechte reputatie op het gebied van de mensenrechten?
Het is altijd handig om banden te hebben met iemand die je niet goed ligt, en bovendien wie heeft hier nou last van, jij bent geen vrienden met ze
* Waarom denken vele politici dat met het wegblijven van Jorge Zorreguieta bij het huwelijk er geen kou meer aan de lucht is?
Waarom houdt niemand op te zeiken over haar vader? Kan zij toch ook niks aan doen, zij wilde dat toch ook niet
* Waarom kan de koningin op basis van erfopvolging invloed uit oefenen op de politiek?
Grote invloed is het niet, maar ja dit is natuurlijk weol onzin
* Waarom accepteren we in onze democratie dat de functie van het staatshoofd nog steeds niet democratisch gelegitimeerd is?
Omdat dit ons niet zoveel uitmaakt (mij niet iig) of Beatrix nou een beetje handjes schudt
Dit is wel een beetje simpel gedacht natuurlijk, maar vergeet niet dat het koningshuis een vrij grote maatschappelijke functie heeft, vergoot trots op het land (bij de meeste mensen in ieder geval, mij boeit het niet zo). Bovendien is een president ook niet alles, ook al is ie dan "democratisch gekozen" (kijk naar USA :o ). Daarmee heb je ook zat schandalen en fraudes, dus of dat nou beter is.

Dus: van mij mogen ze wel iets minder macht & geld krijgen, maar het is zeker geen ideaal bestaan, liever zij dan ik als koning :D
Ik hoop dat WA snel koning wordt en koningdag op 27 april wordt (mijn verjaardag, heb ik lekker vrij >:) )

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dit hoort hier niet :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Dit topic is gesloten.