VCD: beeld loopt niet gelijk met geluid :S

Pagina: 1
Acties:

• lpetersen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-01-2024
Probleem met VCD!! Ik heb eerst met VirtualDubber het geluid van m'n divx film omgezet naar wave, daarna heb ik met TMPGEnc + de wave file de .avi film naar .mpg omgezet zodat ik 'm als vcd kan branden en op m'n dvd kan afspelen. De framerate van de avi film is 23 frames per second. En ik heb 'm naar mpg omgezet met deze template(? ) VideoCD (NTSCFilm). Dat ligt het dichtst bij de framerate van de avi file. Toen heb ik 'm gewrite. Maar na een tijdje loopt het beeld niet meer gelijk aan het geluid. Hoe kan ik dit oplossen? als ik een andere template gebruik dan krijg ik hetzelfde, bijvoorbeeld PAL. Misschien moet ik iets aan de instellingen veranderen?? Alvast hartelijk bedankt voor de hulp!!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:53

Boss

+1 Overgewaardeerd

Waar speel je 'm af? Op je compu, of op een stand-alone dvd-speler die ook vcd / svcd doet?
Die standalones hebben nl. wel eens problemen met audio sync bij zelf opgenomen vcd-tjes.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.