[Zipdrive] Led vervangen

Pagina: 1
Acties:

• Keizer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Omdat ik sinds kort een rode knightrider hdd led heb (zie dit topic), ben ik bezig de rest van mn ledjes door rode te vervangen. Mijn powerLed, std hddLed en cdLed zijn al rood, nu is mijn zipdrive aan de beurt. Ik heb het frontje eraf gehaald, blijkt dat het ledje ergens ver weg zit.
Nu mijn vraag: Zijn er mensen die ervaring hebben met het vervangen van de zip Led? Of misschien mensen met een kapotte ide zipdrive die het binnenste ff willen fotograferen? Ik heb zelf nl. weinig behoefte het hele ding te demonteren en dan tot de conclusie te komen dat het onbegonnen werk is.

Bij voorbaat dank!

Ps. Ik heb de search gebruikt, er zijn geen zipdrive topics in ocm.

Always outnumbered, never outgunned!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:25

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik heb geen zip drive, dus ik zou niet weten hoe dat ding er vanbinnen uitziet. Kan je iomega niet meelen of die je wat meer kunnen vertellen?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Ik heb hem vervangen met een 5mm!!! LED 8-) . Ik had geen andere meer en zeker geen zin om weer een 3mm te kopen. Op het bord zit een vierkant model. Jij moet gewoon een 3mm LED kopen en deze plaatsen waar dat vierkant model nu zit. De staaf die het geheel verlicht, die kort je in door er een mm of 4 af te knippen. Helemaal geen probleem.

ZIP uit elkaar halen is helemaal nix. Kap er af, de veer die je voor ziet ook even loshalen en dan kun je zo heel het mechanisme naar achteren (hij llopt ook een beetje omhoog) duwen en er uit tillen. Vervolgens maak je de printplaat los met een kleine inbus of schroevendraaier (is maar 1 schroef). LED vervangen, in elkaar zetten en voila. Geloof me, dit is echt de simpelste LED-vervanging die ik heb mogen uitvoeren. Nou ja, ik heb aardig wat moeite moeten doen om een 5mm LED er in te bouwen, maar dat ligt aan het formaat. Het past gewoon niet.

• Keizer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Thnx, ik ga vanmiddag meteen aan de slag!

Always outnumbered, never outgunned!