ECS K7S5A

Pagina: 1
Acties:

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:18
You should NEVER, EVER try to create a boot disk if your BIOS is not 010911 or newer. The earlier BIOS versions caused data corruption under Windows 2K/XP. If you have the required BIOS, you should download a DrDOS 7.x boot image at http://www.bootdisk.com, then execute it to create the boot disk.

Nu heb ik de volgende Bios versie 010920 is deze nu nieuwer of ouder dan die 010911 ?!?! Anders hoef ik hem niet zo moeilijk te flashen.

• scarhand
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06-2021
Op woensdag 23 januari 2002 21:34 schreef Mathizsias het volgende:

Nu heb ik de volgende Bios versie 010920 is deze nu nieuwer of ouder dan die 010911 ?!?! Anders hoef ik hem niet zo moeilijk te flashen.
ik dnek het haast wel, aangezien 20 hoger is dan 11...

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nieuwer, het is een datum, laatste cijfers zijn de dag

• Mathizsias
Owk want ik ben best bang dat het mislukt

• Mathizsias
En hoe flash ik onder WinXP ?!?!?

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Flashen moet je niet doen onder xp !
Neem een win98 bootflop en druk zodra je het menuutje krijgt om op te starten met cdrom speler etc op shift + F5

Nu kom je in een kale dos prompt en ga je naar je hardisk waar je je flash progie + rom file hebt en ga je flashen.

Zet nooit je flash rom op flop want als je dan een bad sector hebt hang je en heb je een probleem.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Download een win98 bootdisk van www.bootdisk.com (of formateer een diskette in XP (kan je kiezen dat ie er een systeemfloppy van maakt :) )

Vervolgens opstarten met die flop :)

Ik zou dan gewoon de bios update vanaf m'n HD runnen :) Doe ik ook altijd :)

webOS all the way!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Op woensdag 23 januari 2002 21:45 schreef Mathizsias het volgende:
En hoe flash ik onder WinXP ?!?!?
niet.

daarvoor pak je een Win98 bootdiskette, daar zet je je flashfiles op, boot van diskette, voert het programma uit, en je hebt je bios geflasht.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Mathizsias
Hmm owk

Thnx all

• Hermanvh

Hermanvh

Op woensdag 23 januari 2002 21:50 schreef joostb het volgende:

[..]

niet.

daarvoor pak je een Win98 bootdiskette, daar zet je je flashfiles op, boot van diskette, voert het programma uit, en je hebt je bios geflasht.
JoostB-> Les 1: FLASH NOOIT VANAF DISKETTE MET DE K7S5A!!!!!

webOS all the way!

• Mathizsias
Maar als je dus een nieuwere bios hebt dan boven, dan kan je gewoon een boot disk maken onder Win XP ?

• Hermanvh

Hermanvh

Op woensdag 23 januari 2002 21:54 schreef Mathizsias het volgende:
Maar als je dus een nieuwere bios hebt dan boven, dan kan je gewoon een boot disk maken onder Win XP ?
Yep, maar je moet je bios update niet op die diskette zetten, maar gewoon op je hd... Dan opstarten met bootflop en dan bios updaten vanaf je hd :)

webOS all the way!

Verwijderd

en even een aanvulling, voor diegene die NTFS schijf indeling hebben, waardoor je dus in DOS niet zomaar op je harde schijf kan komen, zet de nieuwe bios + flahs programma op cd. neem dan bootdisk, start op met cd-rom ondersteuning en dan flashen van de cd af. Doe ik altijd, werkt perfect!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
|:(

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20

:'(

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
oke ook nog even informatief :)

ik zou gewoon een win98 bootdisk pakken, altijd beter als XP bootdisk naar mijn mening. Pleur de bestanden in je root van C en draai vanaf daar de benodigde software. stukken beter, voorkomt problemen met floppy's etc.

Ik heb laatst ook mijn k7s5a met nieuwste bios geflasht en heb het ook zo gedaan, met win98 bootdisk. prima!
Pagina: 1