[CM] Herrie! (en dus isoleren)

Pagina: 1
Acties:

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-07 21:37

YKW

mobiliteit ten top

Topicstarter
Wie kan mij helpen.
Ik heb last van herrie in mijn case mod.
(Zie hier voor mijn koffermod)
Nu heb ik dus vier fans, maar die bovenste gaat weg (= minder herrie). De voeding is air intake, alleen maakt een gigantische herrie. Mijn vraag is, hoe isoleer ik mijn kast? (en niet van die platen van de Gammel) en het moet natuurlijk in mijn koffer passen. Bestaat er geen lucht doorlatend en geluidsisolerend spul? Want dan kan je dat voor je fanguard plakken. Of kan ik beter het voltage van mijn fan veranderen (bv 7 Volt).
Heb BTW de search gebruikt...

Automatiseren kan je leren!

Verwijderd

Ik denk dat je het beste het voltage kan veranderen.
Je airflow zal dan waarschijnlijk nog wel goed genoeg zijn.

• MadMod
  • Laatst online: 04-08 11:31
7 volt is de rode en de gele draad bij mekaar! :P

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Ik denk toch dat isoleren met van dat noppenschuim het beste is: het is licht en het laat ook wel lucht door. Maar met fans die veel herrie maken helpt dat niet zo veel. Dat word dus fans op een lager voltage laten lopen of stillere fans kopen. En ik zou die voeding niet naar binnen laten blazen, wordt alles alleen maar warmer van :?

• YKW
  • Laatst online: 19-07 21:37

YKW

mobiliteit ten top

Topicstarter
Ennuh, hoe kom je aan die noppenschuim, wat voor spul is dat en hoeveel kost het? (moet je het spuiten :?)

Automatiseren kan je leren!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Afbeeldingslocatie: http://www.a2zsolutions.com/travel-photo/cases/portercase/foam-m.jpg
hetgeen wat in de deksel zit is noppeschuim :9

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Dat Gamma-noppenschuim is alleen symptoombestrijding. M.a.w. pak het probleem bij de bron aan: de fans. En dat isoleren je airflow zou verbeteren (wat ik al vaker heb gelezen in dit forum), vind ik eerlijk gezegd gezwets. Je case temp gaat alleen maar omhoog. Dat noppenschuim is weliswaar 'luchtig', maar wat denk je met de warmte in je pc gebeurt? Juist, die blijft lekker in dat schuim hangen. En het dempend effect van dat schuim vind ik enorm tegenvallen. :( I rest my case.

Als je de search gebruikt, zul je genoeg info tegenkomen (hint)... :)

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03 12:45

Jan Laros

Aerschtuner

Bij mijn miditower zit er ook van dat noppenschuim in en dat is best goed isolerend hoor. Alleen ik hoor nog best wat herrie door door die zwarte pijp als intake.

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 11:39 schreef Aerschtuner het volgende:
Bij mijn miditower zit er ook van dat noppenschuim in en dat is best goed isolerend hoor. Alleen ik hoor nog best wat herrie door door die zwarte pijp als intake.
Juist! Ook daarom zeg ik ook dat je het probleem bij de bron moet aanpakken. De in- en uitgangen voor je case fans vallen qua geluid bijna niet te isoleren, of je moet gaan klooien met buizen die je tegen die gaten monteert met dat isolatiemateriaal tegen de binnenkant of zo. :)
Pagina: 1