ok tlbuis werkt en nu...

Pagina: 1
Acties:

• JTW
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 22:47
...moet ik hem nog zover krijgen dat als ik m`n pc aanzet de tl ook aangaat

weet iemand hoe dat moet?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Dat wordt dus klooien met een relais ofzo.....

Ik weet niet hoe je het gedaan hebt maar die uitgang voor de monitor staat altijd spanning op (als de stekker van de voeding in het stopkontact zit)

Volgens mij ben jij echt zwaar onverstandig bezig........

Laat eens even ZIEN wat je tot nu toe hebt....

Want doet die TL het wel eens als je hem aan de voeding hebt hangen :?

• JTW
hij zit op de uitgang van de voeding met een snoer naarbinnen en daar staat de buis in
is dat erg onverstandig
hoezo?
edit
ja misschien heb je gelijk
ik heb net al 3 keer een schok gehad maar verder weet ik niet waarom het gevaarlijk zou kunnen zijn
ik kan wel tegen een paar schokjes hoor
/edit

Verwijderd

ligt eraan, als je er een hebt van oc.nl dan kun je gewoon een voeding split eraan hangen, dan knip je geen en zwart erlangs door. Dan draai je die aan elkaar en het werkt, zorg wel dat deze niet tegen het ijzer van de kast komt. draai erna er dan ook tape omheen

• JTW
ik heb er een uit zo`n 230v looplamp van de aldi gesloopt
>:)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 23 januari 2002 21:22 schreef JeeThee het volgende:
hij zit op de uitgang van de voeding met een snoer naarbinnen en daar staat de buis in
is dat erg onverstandig
hoezo?
edit
ja misschien heb je gelijk
ik heb net al 3 keer een schok gehad maar verder weet ik niet waarom het gevaarlijk zou kunnen zijn
/edit
No offence maar nu ik die 2 topics van je gelezen heb, ontkom ik absoluut niet aan de indruk dat je geen zak verstand hebt van elektronica.
Dat hoeft op zich niet zo'n probleem te zijn maar omdat je hier zit te klooien met 230 Volt, is het toch minder raadzaam om ermee te experimenteren.

Maar als het goed is dan brandt de lamp gewoon continu als je die lamp hebt aangesloten op de 230V-uitgang-van-de-voeding (aangenomen dat je geen schakelaar aan de TL hebt zitten of de schakelaar op 'on/I/aan' hebt staan, de voeding aangesloten op het stopkontact en ook de eventuele schakelaar van de voeding op 'on/I/aan' hebt staan.

Wil je de pc je 230V lampie laten aan- en uitschakelen dan zal je met een relais aan de gang moeten gaan die je bijvoorbeeld aan een molex-stekker hebt gehangen
Alleen heb je volgens mij totaal niets aan dit laatste... Snap je wat ik zeg? :?

Verwijderd

Die dingen worden warm, wil je dat wel in je kast hebben?
Nee man is het ook niet, ik steek elke ochtend m'n vingers even 5 minuten in het stopcontact, wordt je goed wakker.
ik weet niet wat voor 'schokjes' jij het hier over hebt, indien 240v dan raad ik je aan daar heel snel mee te stoppen (overigens raad ik je dat zowieso aan :) )

Het lichtnet (220v-240v) is niet iets om mee te spotten, en al helemaal niet om een veel te warme tl-balk in je compu te monteren.

240v kan je om zeep helpen, dat is gewoon een feit, of je nou 'tegen een paar schokjes' kunt of niet.

Spaar gewoon even door en bestel een leuke buis welke makkelijker/veiliger aan te sluiten is. Wil je dit perse doorzetten; zeker het zaakje en aardt je kast. Check ook of je verzekerd bent ;)

• JTW
nou ja aan jullie reacties te horen haal ik de tl er maar uit en koop ik een ccfl
ik ben binnenkort jarig dus dan heb ik daar weer geld voor
maar dan moet ik ook gelijk een nieuwe voeding
ik heb namelijk geen stekkertjes meer
:(
ik ga hem er gelijk uithalen!!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 23 januari 2002 21:40 schreef JeeThee het volgende:
nou ja aan jullie reacties te horen haal ik de tl er maar uit en koop ik een ccfl
ik ben binnenkort jarig dus dan heb ik daar weer geld voor
maar dan moet ik ook gelijk een nieuwe voeding
ik heb namelijk geen stekkertjes meer
:(
ik ga hem er gelijk uithalen!!
Graag :)

Dan heb je in ieder geval meer kans je verjaardag daadwerkelijk te halen EN te genieten van een mooi verlichte kast :)

• JTW
hij is eruit en ik leef nog
:)
bedankt voor de reacties want misschien had ik m`n verjaardag anders niet gehaald

offtopic
ik heb niet veel verstand van elektronica maar ik heb wel een baybus zo uit m`n kop zonder schema in elkaar geknutseld
/offtopic

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 21:41 schreef wfvn het volgende:

[..]

Graag :)

Dan heb je in ieder geval meer kans je verjaardag daadwerkelijk te halen EN te genieten van een mooi verlichte kast :)
hoezo dom? ik heb echt geen verstand van elektronica en heb een TL in mijn computer zitten (eigenlijk bedoeld was voor de keuken) die gelijk aangaat met mijn pc.. was erg simpel... en nee is geen kwesit evan geluk, meer kwestie van logisch nadenken,,,

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 23 januari 2002 21:46 schreef JeeThee het volgende:
hij is eruit en ik leef nog
:)
bedankt voor de reacties want misschien had ik m`n verjaardag anders niet gehaald
Zo drastisch hoeft het natuurlijk niet af te lopen. Wat je zei... een beetje schok kan je wel tegen. Klopt ook wel... ben je jong en gezond, dan kan je een tik van 230V toch meestal wel verdragen (afhankelijk van hoe je hem krijgt). Pijnlijk is het in ieder geval.
Wanneer het in ieder geval foute boel is, is als je een stuk waar 230V op staat gewoon beetpakt. Loslaten kan je dan wel vergeten want je handen verkrampen dan helemaal... nja.. you get the picture...
offtopic
ik heb niet veel verstand van elektronica maar ik heb wel een baybus zo uit m`n kop zonder schema in elkaar geknutseld
/offtopic
Naiz :)

Met 12 volt kan je lekker flink experimenteren zonder gevaar... dus wacht inderdaad op je verjaardag en ga dan met zo'n 12 volt lampie aan het spelen... Die zijn bovendien ook nog eens in meerdere kleuren te krijgen ;)

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
ccfl's zijn iets makkelijker aan te sluiten..

men pakke een molex en sluite de zwarte draad van de ccfl aan op de zwarte van de molex en de rode van de cclf op de gele van de molex.. (na natuurlijk eerst de ccfl op het bijgeleverde printplaatje aan te sluiten en de twee draadjes waar ik het over oook anders heb je twee loshangende draadjes :)

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1