Ik heb sinds kort een plastic pijp in mijn kast die vanaf de voorkant ongeveer 20 cm de kast in loopt. Aan het eind hiervan zit een 12 cm Papst fan als intake. Nu vroeg ik me af of iemand ideetjes heeft over een manier om ijskoude lucht (in ieder geval zo koud mogelijk) die pijp in te krijgen. Want nu zuigt hij redelijk warme lucht naar binnen (25 graden kamertemperatuur). Alles is welkom, het mag alleen niet meet dan ongeveer 50 euro gaan kosten en het moet zo koud mogelijk zijn.
Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten eh 
Je kan via een lange 'wasmachine' slang koudere lucht van buiten aanzuigen (evt. m.b.v een extra ventilator).
Koop een 2e hands coolbox/vrieskist, zet er een radiatortje ofoz in en laat de lucht daar door lopen.
Wees voorzichtig voor condensvorming.
O&C is creatief zijn...
Je kan via een lange 'wasmachine' slang koudere lucht van buiten aanzuigen (evt. m.b.v een extra ventilator).
Koop een 2e hands coolbox/vrieskist, zet er een radiatortje ofoz in en laat de lucht daar door lopen.
O&C is creatief zijn...
Verwijderd
idd een afzuiger buiten met een afzuigerslang netje onder het behang plakkuh en je hebt kouwe lucht, in de zomer een probleem maar tegen die tijd hebbie vast iets ander bedacht
onthou een ding wat je ook gaat maken, maakt nie uit je bent creatief bezig
suc6
onthou een ding wat je ook gaat maken, maakt nie uit je bent creatief bezig
suc6
Kom op. Ik doe mijn best maar ik verwacht ook wel iets nettere ideetjes dan een oude koelkast kopen,etc.
zou iets met die gaspatronen niet iets zijn ?
( gaspatronen die je ook kunt gebruiken om je fietsband op te kunnen pompen of in een slagroomspuit kunt doen )
dat is alleen tijdelijk .
en zal wel een boel lawaai maken .
ik zal eens verder nadenken .
( gaspatronen die je ook kunt gebruiken om je fietsband op te kunnen pompen of in een slagroomspuit kunt doen )
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Dat zou ik niet doen, omdat de buitenlucht behoorlijk vochtig kan zijn met dit weer. Dan blaas je dus allemaal vocht de pc in, waardoor er condens op het mobo en andere apparaten komt. Op den duur gaat het dus kapot.Op woensdag 23 januari 2002 21:05 schreef Kokkers het volgende:
Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten eh
O&C is creatief zijn...
Laatst was er ook zoiets volgens mij.....
Verwijderd
Iets met een peltier ding?Op donderdag 24 januari 2002 00:16 schreef freakstar het volgende:
Laatst was er ook zoiets volgens mij.....
2 grote koollichamen met daartussen een peltier 1 kant warm 1 kant koud, een blower doet de rest(wel dure Nuon rekeing op de koop toe nemen)
Verwijderd
Moet je eens gaan zoeken op de voorpagina op CEAT (zoiets was het) Is een ouwe "uitvinding cq benaming" van femme, oftewel hetzelfde als wat jij nu doet en dan met een droogtrommelbuis oid. de koude lucht van buiten, naar je comp. sturen etc.Op woensdag 23 januari 2002 20:59 schreef Aerschtuner het volgende:
Ik heb sinds kort een plastic pijp in mijn kast die vanaf de voorkant ongeveer 20 cm de kast in loopt. Aan het eind hiervan zit een 12 cm Papst fan als intake. Nu vroeg ik me af of iemand ideetjes heeft over een manier om ijskoude lucht (in ieder geval zo koud mogelijk) die pijp in te krijgen. Want nu zuigt hij redelijk warme lucht naar binnen (25 graden kamertemperatuur). Alles is welkom, het mag alleen niet meet dan ongeveer 50 euro gaan kosten en het moet zo koud mogelijk zijn.
Die dingen worden niet koud hoor. Ik kan het weten want ik heb tijdens een wat vreemdere periode in mijn leven nogal vaak een de slagroomspuit gehangen en dan zo`n patoon inhaleren (adem lang inhouden en je weet niet wat je meemaaktOp woensdag 23 januari 2002 23:41 schreef talin het volgende:
zou iets met die gaspatronen niet iets zijn ?
Ik denk dat je inderdaad het beste een lange flexibele buis vanaf buiten naar dat gat kunt laten lopen.
I'm not as think as you stoned I am
Is er een manier om de van buitenaf gezogen lucht dan vochtvrij te maken? En alvast bedankt voor al jullie suggesties.
Nou, dan moet ik mezelf gaan koelen met zo'n temp!Op woensdag 23 januari 2002 20:59 schreef Aerschtuner het volgende:
Want nu zuigt hij redelijk warme lucht naar binnen (25 graden kamertemperatuur).
Je kunt je kamertemp naar beneden schroeven, maar dat zul je wel niet willen.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
is het niets om een radiator te gebruiken waar je koud water door laat stromen waardoor de lucht doorheen geblazen wordt en dus afkoelt...
¯\_(ツ)_/¯
Doe een trui aan... je verwarming uit... en doe het raam open... Doe ik hier ook en werkt heel goed
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Ik denk dat de vriendin dat niet zo optimaal vindt. 
Maar anders had ik het allang gedaan.
Maar anders had ik het allang gedaan.
Vochtvrij maken van buitenlucht is meestal wel een probleem, maar ik zal je een creatieve oplossing geven 
Je moet een bakje maken dat je vooraan de slang die buiten hangt. Dat bakje moet je tot de nok toe vullen met kattebakkorrels. Die krengen zuigen AL het vocht op dat ze tegenkomen, en dus ook dat van buiten. Maak het wel zo dat je het bakje periodiek kunt legen, mbv een klepje ofzow. Ik weet dat dit systeem werkt, anders zou ik het niet zeggen
Ik zou zeggen, try it.
Ennuh, waarom kattebakkorrels ipv bison vochtvreter-shit... nou, omdat als je een bakje vol kattebakkorrels gooit, er nogsteeds genoeg gaatjes zijn om lucht door aan te zuigen, dit is niet het geval bij die vochtvreterkorrels, die zijn veels te klein, met als gevolg dat je de hele zooi haast luchtdicht afsluit.
Je moet een bakje maken dat je vooraan de slang die buiten hangt. Dat bakje moet je tot de nok toe vullen met kattebakkorrels. Die krengen zuigen AL het vocht op dat ze tegenkomen, en dus ook dat van buiten. Maak het wel zo dat je het bakje periodiek kunt legen, mbv een klepje ofzow. Ik weet dat dit systeem werkt, anders zou ik het niet zeggen
Ennuh, waarom kattebakkorrels ipv bison vochtvreter-shit... nou, omdat als je een bakje vol kattebakkorrels gooit, er nogsteeds genoeg gaatjes zijn om lucht door aan te zuigen, dit is niet het geval bij die vochtvreterkorrels, die zijn veels te klein, met als gevolg dat je de hele zooi haast luchtdicht afsluit.
Skoltns - Advies, Ontwerp, Ontwikkeling
Ik had zelf nu ook een ideetje:
Zijn er zakken die je echt absoluut kunt afsluiten? Deze vul ik dan met ijs en leg deze in de pijp. De zak met ijs zal wel koude lucht afgeven, maar geen vocht als ik het goed heb. De zak koelt de pijp, waardoor de fan aan het uiteinde koude lucht de case in zuigt. Zou dit werken?
Zijn er zakken die je echt absoluut kunt afsluiten? Deze vul ik dan met ijs en leg deze in de pijp. De zak met ijs zal wel koude lucht afgeven, maar geen vocht als ik het goed heb. De zak koelt de pijp, waardoor de fan aan het uiteinde koude lucht de case in zuigt. Zou dit werken?
en dan elk uur het ijs vervangen?Op donderdag 24 januari 2002 11:34 schreef Aerschtuner het volgende:
Ik had zelf nu ook een ideetje:
dan kun je beter mijn idee hierboven uitproberen
dus een radiator uit een fiat panda ofzo waar je water doorheen laat stromen (dat water kun je dan weer koelen door een fan ofzo), en door die radiator lucht de buis in blazen. zo heb je een continu koeling, en zo'n radiator is nie duur...
¯\_(ツ)_/¯
En zet een andere radiator dan buiten in een bak water neer om het water koel te houden
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
jup, als je dan antivries door de radiator laat stromen heb je in de winter wél koude lucht!Op donderdag 24 januari 2002 11:44 schreef SlinkingAnt het volgende:
En zet een andere radiator dan buiten in een bak water neer om het water koel te houden
¯\_(ツ)_/¯
Dus een radiator waar koud water doorstroomt dmv een pom en dan de lucht die daar vanaf komt in de pijp blazen.
Gaat dat werken met een soort vijverpomp?
Als iemand nog een radiator in de aanbieding heeft, laat me dat aub even weten.
Gaat dat werken met een soort vijverpomp?
Als iemand nog een radiator in de aanbieding heeft, laat me dat aub even weten.
Hoeveel fans zijn er wel niet nodig om dat water in de radiator koel te houden? Want op een gegeven moment neemt dat water ook de kamertemperatuur aan denk ik.
Kan je niet met een lange buis lucht uit je kelder zuigen, daar is het meestal wel erg koud. (Of heb je geen kelder)
Ik woon op een zolder-etage met mijn vriendin. Lekker veel privacy
maar geen kelder of wat dan ook

zoiets d8 ik dus
¯\_(ツ)_/¯
Ziet er zeer cool uit maar ik heb een andere pijp ik zal je die ff laten zien. Ik heb alleen geen webspace om die pic te plaatsen. Dus geef even je mail adres of zoiets.
erik@isbeter.nl
¯\_(ツ)_/¯
Stikstof, of als dat te duur is zo'n propaan achtig middeltje van de apotheker (ca 17.50 Euro)
Maar ze verkopen bij de Gamma lange buizen, extra geruisloze ventilatoren en buiten is het kouder dan binnen....
Maar ze verkopen bij de Gamma lange buizen, extra geruisloze ventilatoren en buiten is het kouder dan binnen....
Pics zijn niet echt duidelijk, maar die pijp die je aan de voorkant ziet loopt 20 cm de kast in met aan het eind een papst in-take.
zon mini coca cola koelkastje strippen
Nee maar ik denk dat het wel de beste oplossing is
Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem
Op donderdag 24 januari 2002 12:18 schreef Aerschtuner het volgende:
Pics zijn niet echt duidelijk, maar die pijp die je aan de voorkant ziet loopt 20 cm de kast in met aan het eind een papst in-take.

ziet er wel lachen uit iig,
maar met zo'n opstelling wordt het hele radiatoridee wel moeilijker jah. ik weet nie hoeveel je plaats je in je kast nog over hebt, maar ik denk dat waterkoeling een betere oplossing is, maarja, voor EUR 50 gaat da nie lukken denk ik...
¯\_(ツ)_/¯
FragFrog het gaat mij er ook een beetje om iets anders dan de rest te hebben. Ik ga binnen nu en 2 maanden een nieuw systeem bouwen, dus ik wil met dit bakkie nog even experimenteren. Waterkoeling is al kant en klaar te kopen.
thnx voor het posten van de pics. Kan ik er eindelijk eens wat bewondering voor oogsten.
Ik moet wel zeggen dat ik zeer veel hulp heb gekregen van mede-tweaker I_Love_Heineken. Zonder hem was het niet gelukt, alleen al omdat hij het complete gereedschaps-arsenaal van zijn tweaker-daddy ter beschikking had.
Dat is dus geen enkel probleem. Je krijgt condens als je warme vochtige lucht kouder maakt. Niet als je koude vochtige lucht warmer maakt. En zodra de lucht je huis binnenkomt wordt het warmer en dus drogerOp donderdag 24 januari 2002 10:45 schreef Climaximizer het volgende:
Vochtvrij maken van buitenlucht is meestal wel een probleem, maar ik zal je een creatieve oplossing geven
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
maar een buis voor je intake en laat die door je raam gaan zet er een fan op die zuigt en een vochtfilter ervoor
Bedankt Flippo, maar opnieuw is de vriendin de beperkende factor: ik denk dat ze het onprettig (gewoon k*t) vind als er een oude droogtrommelslang dwars door onze minivilla loopt. De computer staat namelijk precies tegenover het raam aan de andere kant van de kamer, dus dan zou ik zo'n slang dwars door de kamer over een lengte van ongeveer 6 meter moeten hangen. Moet anders kunnen, of BLING idee: ik zet de computer bij het raam!
koop een mooie peltier cell van 140W en gebruik een oude cpu koeler om de luch koud te maken.
Hoe werkt zo een peltier geval precies? Ik hoor dat wel vaker vallen. Wacht, voor het gezeik begint: ik zal eerst ff de search gebruiken.
Okay dat klinkt wel goed zo'n peltier. Alleen dan moet ik nog steeds aan de waterkoeling als ik het goed begrijp.
Als ik de peltier nu voor of in de pijp plaats op een heatsink of wat dan ook.Met de warme kant naar buiten en de koude kant voor mn papst intake. Die zuigt dan lucht naar binnen die rond de 5 a 10 graden is. Zou dit wel werken denken jullie?
Als ik de peltier nu voor of in de pijp plaats op een heatsink of wat dan ook.Met de warme kant naar buiten en de koude kant voor mn papst intake. Die zuigt dan lucht naar binnen die rond de 5 a 10 graden is. Zou dit wel werken denken jullie?
Hier wat plaatjes zodat jullie enig idee hebben hoe die pijp nou precies in mekaar steekt.
Met veel dank aan beschuitfluiter voor het uppen.

[img][url="http://www.chello.nl/~h.vanseggelen/pics/pic04.jpg"]http://www.chello.nl/~h.vanseggelen/pics/pic04.jpg[/url][/img]
Meer ideetjes zijn van harte welkom.
Met veel dank aan beschuitfluiter voor het uppen.

[img][url="http://www.chello.nl/~h.vanseggelen/pics/pic04.jpg"]http://www.chello.nl/~h.vanseggelen/pics/pic04.jpg[/url][/img]
Meer ideetjes zijn van harte welkom.
Mooie rooie kruisjes Jantje, lukt het nog niet helemaal om de goede code uit de FAQ te halen ? 
BTW Jan ik ben al aan een eenvoudige site begonnen, zodat we alle tweakers kunnen laten genieten van deze wrede mod.
offtopic:
Ik ben dus de mede Tweaker die deze mod bij Aerschtuner heeft gerealiseerd.
Ik ben dus de mede Tweaker die deze mod bij Aerschtuner heeft gerealiseerd.
BTW Jan ik ben al aan een eenvoudige site begonnen, zodat we alle tweakers kunnen laten genieten van deze wrede mod.
"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
Nee. komt ook nog bij dat alleen een voeding voor een 140 watt pelt al meer kost dan 50 euro. en de pelt zelf ook.Op donderdag 24 januari 2002 14:06 schreef Aerschtuner het volgende:
Okay dat klinkt wel goed zo'n peltier. Alleen dan moet ik nog steeds aan de waterkoeling als ik het goed begrijp.
shit zeg wat is chello lelijk aan het doen zeg
¯\_(ツ)_/¯
Off topic
Aersch moet jij geen auto's gaan bijtanken of zo?
Die plaatjes zijn toch goed gelukt?
Off topic
Aersch moet jij geen auto's gaan bijtanken of zo?
Die plaatjes zijn toch goed gelukt?
Off topic
Verwijderd
ik ben ook al een tijdje aan het worstelen met een soortgelijk idee. Ik had het volgende bedacht. Monteer een slang in de buis (die een paar keer heen en weer loopt) die gevult is met een vloeistof die van zichzelf koud is zoals vloeibare stikstof of vloeibare helium (misschien zijn deze stoffen iets te koud en moet je een alternatief zoeken)
Verwijderd
Daar probeer ik nou ook nog achter te komen voordat ik aan die pijp ga beginnen. Ook is condensatie volgens mij een probleem als je stikstof gaat gebruiken.
Ik zou ook gewoon gaan voor waterkoeling. Je kan wel creatief gaan liggen doen met koelkasten en buizen/slangen maar het moet ook een beetje handelbaar blijven lijkt mij
Misschien is waterkoeling ook wel creatief. Ik denk er nog eens over na, maar suggesties voor mod en/of cooling blijven welkom.
Heeft iemand een idee waar ik gewoon iets kan vinden wat heel koud is, een zak met stikstof of zoiets (wat in ieder geval koud is en niet lekt)? Het moet ook geen vochtigheid afgeven. Dan leg ik dat gewoon in de pijp. Dan zuigt de koeler vanzelf koude lucht naar binnen. En het moet natuurlijk in de pijp passen.
Verwijderd
Doe amoniak, dat gebruiken ze ook om koelkasten mee te koelen voor professionele bedrijven zoal restaurants
Weet je wat je moet doen, is een waanzinnig goedkope oplossing. In je woonkamer hangt ergens een kastje aan de muur, daarmee kan je de temperatuur terugbrengen naar 20-21 graden. Scheelt al gauw 5 graden en een paar honderd gulden per jaar.Op woensdag 23 januari 2002 20:59 schreef Aerschtuner het volgende:
Want nu zuigt hij redelijk warme lucht naar binnen (25 graden kamertemperatuur).
Insanus sum
Abu je wilt toch niet dat ik een koutje vat he?
Nee, serieus: Ik wil echt iets kouds in die pijp stoppen zodat de fan hele koude lucht naar binnen zuigt. Bestaat er zoiets als een "pakje" vloeibare stikstof?
Let me know!
Nee, serieus: Ik wil echt iets kouds in die pijp stoppen zodat de fan hele koude lucht naar binnen zuigt. Bestaat er zoiets als een "pakje" vloeibare stikstof?
Let me know!
Een pakje vloeibare stikstof zal niet gaan werken denk.
A) Er is niet aan te komen.
Warmt net zo snel weer op.
C) Condensvorming.
A) Er is niet aan te komen.
C) Condensvorming.
Verwijderd
Wat dacht je van het volgende 
Koop van die blokken die je in de vriezer gooit
om een koelbox koud te houden , kosten bijna nix volgen mij
en berg zeg 20 stuks ofzow,
Oke neem een doos leg daar een stapel van 10 van die ijsblokken in goed af dekken met isover ofzow ,
en daar je lucht door heen zuigen
Deie blokken blijven wel een tijdje koud en je hebt alvast die andere 10 in de vriezer liggen dus regelmatig een paar nieuwe erin en het is weer koud
Zomaar een idee
Koop van die blokken die je in de vriezer gooit
om een koelbox koud te houden , kosten bijna nix volgen mij
en berg zeg 20 stuks ofzow,
Oke neem een doos leg daar een stapel van 10 van die ijsblokken in goed af dekken met isover ofzow ,
en daar je lucht door heen zuigen
Deie blokken blijven wel een tijdje koud en je hebt alvast die andere 10 in de vriezer liggen dus regelmatig een paar nieuwe erin en het is weer koud
Zomaar een idee
Verwijderd
koelblokken die je vroeger in een koelboks deed, nu ook nog trouwens|:( ?? Je weet wel die blauwe. Die blijven lang koud en wedden dat het koel blijft in je pctje.
Verwijderd
Ehmm ja daar had ik het 10 min eerder overOp vrijdag 25 januari 2002 02:12 schreef gaffer het volgende:
koelblokken die je vroeger in een koelboks deed, nu ook nog trouwens|:( ?? Je weet wel die blauwe. Die blijven lang koud en wedden dat het koel blijft in je pctje.
Stikstof geeft volgens mij geen condens als je het in een totaal afgesloten ruimte stopt. Dus bijvoorbeeld in luchtdicht pakje van koper ofzo. Stikstof geeft kou af aan het koper en dat koper geeft weer kou af aan lucht. Maar vocht krijg je er volgens mij niet van.
Suggesties zijn nog steeds welkom. Heeft iemand nog een idee om het eerdergenoemde planmet de peltier verder uit te werken?
tis altijd leuk als mensen zo creatief bezig zijn, maar je kan overdrijven. je gaat toch geen blokken ijs in een zakje doen (of termoblokke) om vervolgens een fannetje koude lucht je pc in te laten blazen? das leuk misschien om 1 keer te testen maar ik weet zeker dat je er heel snel op afknapt en dat het voor geen meter werkt. Komt ook nog eens bij dat die blokken zo ontdooit zijn.
Peltier is leuk maar dan wel icm met waterkoeling. als je het te link vind om em tussen je cpu te leggen zou je een waterchiller kunnen maken maar dan heb je wel 2 blokken nodig en een paar hele dikke pelts. je moet dan ook alles gaan isoleren en je hebt een paar zware voedingen/pompjes nodig.
maar een pelt gaan koelen met luchtkoeling om dan vervolgens een beetje koude lucht in je case te blazen? das waanzin. je hebt voor een klein 50/80 peltje al een vrij forse sink nodig met een luidruchtige (delta) fan en dan kom je net onder 't vriespunt. dan gaat de zaak dus goed condenseren. en nee een pelt stop je niet in een zakkie.
tis volgens mij al eerder gezegd maar voor een duppie zit je niet op de 1e rang. als je onder kamertemperatuur wil gaan zitten kost je dat gewoon *veel* geld.
als je onlangs toch gaat expirimenteren met 1 van bovenstaande middelen wens ik je veel succes.
ps edit je post eens ipv 5 keer achter elkaar te posten
Peltier is leuk maar dan wel icm met waterkoeling. als je het te link vind om em tussen je cpu te leggen zou je een waterchiller kunnen maken maar dan heb je wel 2 blokken nodig en een paar hele dikke pelts. je moet dan ook alles gaan isoleren en je hebt een paar zware voedingen/pompjes nodig.
maar een pelt gaan koelen met luchtkoeling om dan vervolgens een beetje koude lucht in je case te blazen? das waanzin. je hebt voor een klein 50/80 peltje al een vrij forse sink nodig met een luidruchtige (delta) fan en dan kom je net onder 't vriespunt. dan gaat de zaak dus goed condenseren. en nee een pelt stop je niet in een zakkie.
tis volgens mij al eerder gezegd maar voor een duppie zit je niet op de 1e rang. als je onder kamertemperatuur wil gaan zitten kost je dat gewoon *veel* geld.
als je onlangs toch gaat expirimenteren met 1 van bovenstaande middelen wens ik je veel succes.
ps edit je post eens ipv 5 keer achter elkaar te posten
Allemaal leuke ideeën hiero, maar volgens mij heeft het meer zin om direct je proc te koelen dan de lucht in je kast.
[Was trouwens al gezegd d8 ik]
[Was trouwens al gezegd d8 ik]
Ik heb zelf een vrij makkelijke oplossing gemaakt. Ik heb mn kast onder mijn buro staan, met daarnaast wat "lose" ruimte, waarna mijn bed begint.
Ik heb een extra "kast/omhulsel" gebouwd naast de plek waar mijn computer staat, en daar gewoon een 40cm ventilator ingezet, dus rechtstreeks gericht op de zijkant van mijn computer. Daarna de linker zijpaneel eraf gehaald, dus ventilator geeft volle lucht naar binnen.
Kastje dicht (plaat gewoon ervoor) en vrijwel geen herrie (beetje goed merk ventilator geeft niet veel herrie, ook nie op volle toeren).
Naar mijn inzien werkt dit behoorlijk goed, en heb et al voor zo'n 2 tientjes (mijne was 24,95 ()).
Deze week komt mn watercooling, maarja, het heeft goed gewerkt, bijna 1,5 jaar.
Ik heb een extra "kast/omhulsel" gebouwd naast de plek waar mijn computer staat, en daar gewoon een 40cm ventilator ingezet, dus rechtstreeks gericht op de zijkant van mijn computer. Daarna de linker zijpaneel eraf gehaald, dus ventilator geeft volle lucht naar binnen.
Kastje dicht (plaat gewoon ervoor) en vrijwel geen herrie (beetje goed merk ventilator geeft niet veel herrie, ook nie op volle toeren).
Naar mijn inzien werkt dit behoorlijk goed, en heb et al voor zo'n 2 tientjes (mijne was 24,95 ()).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat idee van Karreman is ook niet zo slecht, alleen ben ik bang dat je dan een berg stof je kastje in blaast. Als ik bij mij zie wat een 8 cm en 6 cm casefan al niet naar binne trekken......
I_Love_Heineken, volgens mij trekken jouw casefans helemaal niks naar binnen. Jouw outtake blaast alleen maar naar buiten (duh) en je intake zit achter de voorklep verborgen, dus veel zal die niet naar binnen trekken. Niet de bedoeling om je af te zeiken hoor. En nog mijn excuses voor het niet-editen-maar-posten, ik raakte iets te enthousiast denk ik.
Jah hoe koud wil je het hebbe... je krijgt hem denk ik niet lager dan 5 tot 10 graden onder kamer temp... dus....... en hoe je dat doet? Nou gewoon een goeie airflow maken in je case..Op woensdag 23 januari 2002 20:59 schreef Aerschtuner het volgende:
Ik heb sinds kort een plastic pijp in mijn kast die vanaf de voorkant ongeveer 20 cm de kast in loopt. ...het moet zo koud mogelijk zijn.
Deze advertentieplaats is te huur!
Met een goede airflow krijg je de temp echt niet onder de kamertemperatuur volgens mij.
Ik zou maar erg goed oppassen met die ventilator, die geeft namelijk electro-magnetische velden (tochOp vrijdag 25 januari 2002 18:09 schreef Karreman het volgende:
Ik heb zelf een vrij makkelijke oplossing gemaakt. Ik heb mn kast onder mijn buro staan, met daarnaast wat "lose" ruimte, waarna mijn bed begint.
<Offtopic>
Officieel heb je toch de originele dvd schijven in huis en dan maken die divX back ups toch niet zo veel uit?

</Offtopic>
Officieel heb je toch de originele dvd schijven in huis en dan maken die divX back ups toch niet zo veel uit?
</Offtopic>
Dat de front fan niet zoveel lucht naar binnen zuigt maakt geen verschil, stof komt er in ieder geval wel veel in.Op zaterdag 26 januari 2002 14:06 schreef Aerschtuner het volgende:
I_Love_Heineken, volgens mij trekken jouw casefans helemaal niks naar binnen. Jouw outtake blaast alleen maar naar buiten (duh) en je intake zit achter de voorklep verborgen, dus veel zal die niet naar binnen trekken. Niet de bedoeling om je af te zeiken hoor. En nog mijn excuses voor het niet-editen-maar-posten, ik raakte iets te enthousiast denk ik.
Okee, het wordt onder je front doorgetrokken denk. Tegen mijn ruitje zit in ieder geval ook al een laag dubieus materiaal.
Misschien kan je ergens een oude airco vandaan trekken, en die op een of andere manier zo monteren dat de koude lucht rechtstreeks op je proc blaast.
Koel, iemand een oude airco in de aanbieding?
Verwijderd
Het is al een keer voorbij gekomen denk ik, maar is dit geen oplossing?:
Neem idd die buis en zet zo'n 10 aan het begin van de buis het volgende: een groot koellichaam (zo groot mogelijk, maar het moet wel in de buis passen). Zet hem met de vinnen in de "flow"-richting. Bevestig aan de onderkant van het lichaam een peltier-element. Hoeft niet zogroot te zijn, maar moet het koellichaam wel lekker koel houden (+- 5`C). De lucht krijgt dan een beetje de kans koeler te worden.
Succes, we willen natuurlijk wel de oplossing zien
Neem idd die buis en zet zo'n 10 aan het begin van de buis het volgende: een groot koellichaam (zo groot mogelijk, maar het moet wel in de buis passen). Zet hem met de vinnen in de "flow"-richting. Bevestig aan de onderkant van het lichaam een peltier-element. Hoeft niet zogroot te zijn, maar moet het koellichaam wel lekker koel houden (+- 5`C). De lucht krijgt dan een beetje de kans koeler te worden.
Succes, we willen natuurlijk wel de oplossing zien
Wat voor peltier zal ik dan nemen? En heb ik om zo'n koellichaam op 5 graden te krijgen met de peltier ook een extra voeding nodig? Ik vind het idee wel erg stoer hoor.
What Is a Vortex Tube?
A low cost, reliable, maintenance-free solution to a variety of industrial spot cooling problems. Using an ordinary supply of compressed air as a power source, vortex tubes create two streams of air, one hot and one cold, with no moving parts. Vortex tubes can produce:
Temperatures from -50° to +260°F (-46° to +127°C)
Flow rates from 1 to 150 SCFM (28 to 4248 SLPM)
Refrigeration up to 10,200 Btu/hr. (2571 Kcal/hr.)
Hmmm, dan krijg ik dus iets wat een luchtstroompje mn kamer injaagt/genereert van 127 graden? Op zich wel een bruikbaar iets, maar dan moet die warme lucht naar buiten gejast worden.
Edit:
Ik lees nu dat de goedkoopste versie 214 dollar kost en waarschijnlijk alleen voor bedrijven is weggelegd....Damn
A low cost, reliable, maintenance-free solution to a variety of industrial spot cooling problems. Using an ordinary supply of compressed air as a power source, vortex tubes create two streams of air, one hot and one cold, with no moving parts. Vortex tubes can produce:
Temperatures from -50° to +260°F (-46° to +127°C)
Flow rates from 1 to 150 SCFM (28 to 4248 SLPM)
Refrigeration up to 10,200 Btu/hr. (2571 Kcal/hr.)
Hmmm, dan krijg ik dus iets wat een luchtstroompje mn kamer injaagt/genereert van 127 graden? Op zich wel een bruikbaar iets, maar dan moet die warme lucht naar buiten gejast worden.
Edit:
Ik lees nu dat de goedkoopste versie 214 dollar kost en waarschijnlijk alleen voor bedrijven is weggelegd....Damn
Pagina: 1