proc te warm, terug naar winkel?

Pagina: 1
Acties:

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 11:30

Thyzz

-=leeg=-

Topicstarter
Kennissen van mij hebben een pc gekocht bij een winkel hier in de buurt. Nou hadden ze aan mij gevraagt om hem bij hun thuis te installeren, alles uit de doos, windows activeren enz.
Nou dacht ik laten we eens effe in de bios kijken en daar zach ik dat de temp van de amd xp 1700+ al 58 graden idle was wat dus inhoud dat als ie flink gaat stressen hij dicht in de buurt van de 70 komt. helemaal als het straks weer wat warmer gaat worden buiten.
Kunnen ze nou gewoon terug naar de winkel en vragen of die een andere koeler op de proc willen zetten?

het is trouwens zo een pc die ze zelf bij die winkel samen stellen, niet van een of ander merk.

5325wp

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:52
jij hebt dus alleen de software geinstalleerd??
De PCzaak dus de hardware (dus de koeler op de CPU)??
ZO ja

ga maar terug dat is echt veels te warm
vanaf 55 graden stressed moet je zorgen maken en normaal is die dat al, dus dat is echt NIET goed

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

terug naar die winkel.... weer een paar domme figuurtjes die niet eerst ff kijken naar de temp |:(

4015Wp west (Dordrecht)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:23
Niks aan de hand, zolang het systeem normaal stabiel draait zou ik me geen zorgen maken.

Verwijderd

dat zou ik maar wel ff doen, dan zit er toch iets nie goed... vergeten de stroomkabel van de proc koeler aan te sluiten misschien (ik heb alles al meegemaakt en kijk nergems meer van op) je hebt gelijk als het buiten warmer wordt dan wordt pctje echt al snel een stuk warmer, zelfs mijn duron 800 gaat dan richting 50 graden terwijl dat normaal rond de 34 ligt.....

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Als die pc niet crashed dan zal die zaak helemaal niets hier tegen doen en hoef je je ook nergens druk over te maken.
De temperatuur is namelijk niet jouw zorg. Raakt de pc defect, dan kun je altijd terug naar de winkel waar hij gekocht is. Dus gegarandeerd kun je nu nergens aanspraak op maken. De winkelier zal gewoon zeggen dat dit binnen de specificaties van AMD ligt en gewoon werkt. Pas als de pc vaker vastloopt heb je pas reden om te reclameren.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:23
Yepz, limiet van AMD is geloof ik op 90C gesteld. Dus nogmaals, draait het systeem goed dan niet aankomen....

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Het is niet de bedoeling van omhoog te schoppen, maar ik wou even reageren.

In de bios wordt mijn cpu (65 graden warm !!!) en als ik in windows de pc-probe gebruik staat hij op 39 graden :?
Hoe kan dit nu ??? :?

Check dus zeker is met zo'n windows programma om te kijken welk temp. je cpu heeft.

Zie ook Sig. welke pc ik heb.

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:38

mvds

Totally awesome!

Asus borden zuigen als het gaat om de sensors. Als ik probe gebruik krijg ik elke 30 seconden een melding dat er 0 Volt op mijn -5, 5 of 12 Volt lijn staat. |:(

Verwijderd

Deze temperatuur is redelijk normaal eigenlijk voor het mooie te hoog maar geen uitzondering heb je soms een standaard coolermaster cooler doe er dan pasta tussen in plaats van die standaard coolshit.;)

Verwijderd

Mijn AMD heeft al een hele tijd op 58 graden idle gedraaid, met 65 graden stressed. Dat vond ik wel een beetje hot, dus heb ik laatst 2 80mm fans gehaalt. Hij draaide wel goed met die hoge temps, maar ik wil dat ie nog ff meegaat.
ik praat overigens over een 1ghz.

dus extreem hoog? nee. Wou ik niet zegge.

• Thyzz

Thyzz

-=leeg=-

Topicstarter
Ben net terug geweest. Had de latere posts over niet gaan, niet meer gelezen.
Maar ze hebben er een andere koeler op gezet het scheelt wel 8 graden >:) , maarja het is in iedergeval weer een stukje koeler. Ze vonden toch ook wel dat ie een beetje warm werd :)

5325wp

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
goeie zet, 70 graden stressed is echt nie goed hoor.
misschien dat je er nu geen last van krijgt, maar het beinvloed wel de levensduur van je processor.

mijn AMD Athlon Thunderbird werd eerst tegen de 63 graden. Toen heb ik hem in een wat grotere kast gezet en dat scheelde alweer 10 graden.

zo tussen de 40 en 55 graden is de ideale temperatuur voor een athlon, zowel classic, thunderbird, als XP

Verwijderd

Waarom wordt er hier nou nooit rekening mee gehouden dat veel temperatuurmeters compleet onbetrouwbaar zijn(K7T-Turbo, Asus A7V266-E en nog enkele andere).
Het beste wat je kan doen is af en toe je fikken even op de heatsink leggen om te kijken hoe warm het zaakje wordt.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb een athlon 1000 en msi k7t turbo en mn cpu is idle 62 graden en stressed 70.. mn pc is verder super stabiel maar die temperatuur bevalt me niet bepaald.. ligt dit nou echt aan de brakke sensor van mn k7t-turbo of is het wel echt te hoog??

• Thyzz

Thyzz

-=leeg=-

Topicstarter
eh ten eerste was het een Gigabyte mobo. En ten tweede was de heatsink idd heel warm. Vergeleken dan met mijn eigen heatsink

5325wp

Pagina: 1