Toon posts:

SD-Ram vertraagt DDR?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om een heeeeel lang verhaal kort te maken.

Als ik SDR en DDR in een mobo duw (zo eentje met slots allebei). Zorgt de SDR niet voor vertraging? En is het dan wel handig om zo'n mobo te kopen met 2 soorten geheugenslots?

Wak

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 13:52

Cansu

Cirus the Virus

als het goed is kun je maar een van die banken gebruiken. Het is het een of het andere geloof ik.

Viva la Netherlands!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Dat gaat denk ik niet echt werken, je gebruikt de een of de ander niet tegelijk.
tis handig als je nog wat sdram hebt liggen en je nog niet meteen ddr wilt kopen.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
als je een mobo met DDR+SDR ondersteuning hebt, kun je maar 1 van de 2 gebruiken. Dus niet 2 tegelijk. Het is het 1 of het ander.

Verwijderd

Topicstarter
Best wel gek dan dat ze dit soorten mobo's maken :?
Heb ik die 128 mb bijna voor nix gekocht |:(

Majah is nie anders...

Bedankt!

Wèk

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 00:00
Op woensdag 23 januari 2002 20:39 schreef Waque het volgende:
Best wel gek dan dat ze dit soorten mobo's maken :?
Nee hoor, t was (is) handig voor mensen die willen upgraden, maar niet gelijk DDR willen kopen.
Bovendien was DDR in t begin een stuk duurder dan SDRam.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
wat voor mobo ga je halen dan? asus a7a266 ofzo? (niet het snelste ddr chipset maar geen verkeerd bordje als je het mij vraagt)

misschien kan je trouwens gezien het geringe prijsverschil tussen ddr en sdr wegens grote stijging van de prijs van sdr geheugen beter nu meteen al ddr geheugen halen.

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 12:12
Allebij kan wel, moet je alleen wat harder duwen >:)

[off-topic]
er is hier een coole site van, maar ik ben het URL kwijt |:(
[/off-topic]

Verwijderd

heb zelf ook een a7a266 en had dus ook eerst sdram en 850 mhz en nu ben ik overgestapt op een 1,2 ghz en ddr ram. ja kan maar 1 van de 2 gebruiken omdat de geheugen modules op verschillende snelheden werken ( sd=133mhz ddr=266mhz ) ook is het wel verstandig als je ddr geheugen neemt om een cpu te hebben die ook een fsb heeft van 266 mhz anders heb je er dus nog nix aan !!

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Ik vind het persoonlijk wel makkelijk, omdat je dan een soort overgang hebt. Voor mensen die wel een pc met SDRAM hadden maar niet meteen naar DDR ram willen gaan!

|Specs|

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 21:44 schreef markwolfswinkel het volgende:
ook is het wel verstandig als je ddr geheugen neemt om een cpu te hebben die ook een fsb heeft van 266 mhz anders heb je er dus nog nix aan !!
Lang leve Funprice, die laten een vriend van mij een compleet nieuw systeem aanschaffen, totaal bedrag hfl 3500,- hebben hem alleen niet verteld dat als je een Athlon XP1700+ aanschaft het ook wel handig is om DDR in je systeem te verwerken. Zit die jongen met een pracht van een proc met sdram. :(
Sorry off-topic ik weet het. moest t ff kwijt

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op woensdag 23 januari 2002 21:57 schreef Hboontje het volgende:

[..]

Lang leve Funprice, die laten een vriend van mij een compleet nieuw systeem aanschaffen, totaal bedrag hfl 3500,- hebben hem alleen niet verteld dat als je een Athlon XP1700+ aanschaft het ook wel handig is om DDR in je systeem te verwerken. Zit die jongen met een pracht van een proc met sdram. :(
Sorry off-topic ik weet het. moest t ff kwijt
Het verschil tussen een athlon xp + sdram en een Athlon XP + ddr ram is heel erg klein !

Kep een athlon XP 1700+ en had er eerst 256MB PC133 ram in. Kep later DDR erin gezet en het verschil was 100 punten in 3dmark. Je merkt het dus niet echt.

Kep een ECS K7S5A en dat bordje roeleerd !

Verwijderd

kan ook liggen aan mobo. Dat SD-ram en DDR ram verschil. DDR is wel sneller maar dan alleen met nieuwe chipset.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:33
:o

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 23 januari 2002 22:06 schreef GameKA het volgende:
kan ook liggen aan mobo. Dat SD-ram en DDR ram verschil. DDR is wel sneller maar dan alleen met nieuwe chipset.
Niet schelden in de kerk :z

SiS735 heeft nog altijd de op 1 na snelste mem controller voor SoA mobo's. Die haalt er echt wel uit wat eruit te halen valt- alleen de KT266A is sneller, en dan minder dan 3%.

Bovendien is DDR ook SDRAM. Het is DDR(-SDRAM) vs. SDR(-SDRAM), niet DDR vs SDRAM.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1