Windows XP <-> 2000 browsing gaat TRAAG

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• whazza
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-04 20:13

whazza

-= blaat =-

Topicstarter
Ik heb al in de search gezocht, maar kon er niets over vinden.

De situatie:

Ik heb op mn server (p3, 750mhz, 256mb) win xp adv serv geinstalleerd. Ik had op mn eigen pc (athlon 750, 512) xp pro geinstallerd, maar netwerk browsing ging echt rete traag. Nu heb ik op mn eigen pc weer win2k geinstalleerd en alles werkt perfect. Alleen dat netwerk browsen (dus ook in folders op de server) ontzetten traag gaat :Z:Z:Z:Z
Ook de folders mappen als netwerkdrive werkt zwaar vertragend (ook voor mn eigen systeem :().

Iemand een ideetje?

Definition of an update: take old bugs out, put new ones in

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-04 14:57
Ik heb hetzelfde probleem:

PC1:
OS Windows XP
IP 192.168.0.1
Subnet mask 255.255.255.0
Nic 3Com 10Mbit

PC2:
OS Windows 2000
IP 192.168.0.2
Subnet mask 255.255.255.0
Nic noname 100Mbit

Dit allemaal op een Unex 8prt Switch, we kunnen elkaar wel goed pingen, en redelijk vlot ook (<5ms). Maar wat betreft het browsen van het netwerk via "My Network places" gaat het allemaal bijzonder traag, moet erg lang wachten (halve minuut ofzo) voordat ik weer door kan klikken :/ Normaal gesproken zou ik het nooit gebruiken dat filesharing, maar soms komt het gewoon handig uit om snel backups te maken aangezien het standaard in windows zit. (Hoef je niet met ftp servers/clients aan de gang)

Verwijderd

Hehe, een bekend probleem.

Ik geloof alleen dat M$ dat nog niet wil bekennen.
Maar zover ik weet is dat een BUG en ik heb er nog geen patch voor gevonden :(.

Win98 en winnt 4.0 had/heeft er minder problemen mee.

Verwijderd

Ik heb er ook last van. Ik heb ooit iets verandert in het register, maar dat werkt ook niet...

Verwijderd

Jeroenbeekman bedoelt denk ik hetzelfde maar goed:
Op tweakxp staat het volgende:

Speeding Up Share Viewing:

When you connect to another computer with Windows XP, it checks for any Scheduled tasks on that computer - a fairly useless task, but one that can add up to 30 seconds of waiting on the other end - not good! Fortunately, its fairly easy to disable this process.

First, navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/Current Version/Explorer/RemoteComputer/NameSpace
in the Registry. Below that, there should be a key called {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}. Just delete this, and after a restart, Windows will no longer check for scheduled tasks - major performance improvement!

Suc6

• Aphax
Op dinsdag 26 februari 2002 13:34 schreef Neutron het volgende:
Jeroenbeekman bedoelt denk ik hetzelfde maar goed:
Op tweakxp staat het volgende:

Speeding Up Share Viewing:

When you connect to another computer with Windows XP, it checks for any Scheduled tasks on that computer - a fairly useless task, but one that can add up to 30 seconds of waiting on the other end - not good! Fortunately, its fairly easy to disable this process.

First, navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/Current Version/Explorer/RemoteComputer/NameSpace
in the Registry. Below that, there should be a key called {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}. Just delete this, and after a restart, Windows will no longer check for scheduled tasks - major performance improvement!

Suc6
Helaas had bovenstaand geen effect bij mij. Inmiddels ben ik er achter wat het was, ik had namelijk ook een VPN connectie, en als ik dan ging browsen zocht hij ook door die vpn connectie ofzo blijkbaar. Door Filesharing en Microsoft Networking Client uit te vinken bij die VPN connectie ging het weer helemaal soepel. :)

• Aphax
Hmmm, ik weet niet precies hoe, maar het werkt nu prima allemaal, ik heb gewoon overal op elke computer alleen dit geinstalled:

"Client for MS NEtworks"
"TCP\IP Protocol"
"File and Printer sharing"

Alles computers hebben een ip in de 192.168.0.* reeks. En subnet is overal 255.255.255.0. Alle computers in dezelfde werkgroep gedaan. Ben nog steeds een beetje verward waarom het nu wle perfect werkt omdat i kzou zweren dat ik mijn netwerk vaker op deze manier heb geconfigged... Maargoed klagen zal ik niet :)
Pagina: 1