S3 Virge antiek

Pagina: 1
Acties:

• Borkdude
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 00:14
Hoe weet ik hoeveel geheugen er op dit kaartje zit? Het is een S3 Virge/DX "On Board" Q5A4BB

Voor de liefhebbers:

86C375
9734 B6R79
KOREA ;)

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Maakt ie dan geen gebruik van het ram-geheugen? Vaak is dat wel zo met ob video.. :'(

Je kunt het trouwens meestal in het bios zien ;)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:29
'On Board' wil bij die chippies geloof ik niet betekenen dat ie op het moederbord zit. Waarschijnlijk heeftie 4Mb, zo'n beetje standaard toen die kaartjes 'HOT' waren.... :)

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:50

JWO

Op woensdag 23 januari 2002 20:27 schreef dominator het volgende:
'On Board' wil bij die chippies geloof ik niet betekenen dat ie op het moederbord zit. Waarschijnlijk heeftie 4Mb, zo'n beetje standaard toen die kaartjes 'HOT' waren.... :)
yup draai d'r hier nog 1 met de zelfde specs ook onboard ;)

• -Turbotetter-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01 20:20
idd hij is 4 mb. ik draai op het moment op een S3 Virge met voodoo2 kaartje omdat mijn voodoo3 overleden is.
op voodoo2 kan ik nog netjes ut'en :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
s3 virge is meestal 2MB of 4MB

• TimMer
  • Niet online
Ik draai hier nog met een S3 Virge DX375 PCI 4MB. >:)
Over twee maanden gaat ondergetekende die vervangen door een Asus V8200 Geforce3 Ti200 64MB DDR. :o :D :9

Tsja, een S3 Virge 4MB is een beetje een vlag op een modderschuit op een AMD XP 1700+, die ik over een weekje ga kopen... >:)

Verwijderd

Inderdaad 4MB draait nog netjes in me ouwe pctje

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
kan 2 of 4MB zijn, moet je even posten wat er op de geheugenchips staat en hoeveel het er zijn...

• St@m
  • Laatst online: 14:39

St@m

@ Your Service

volgens mij 4mb ik heb hem nmlk ook in mn ouwe computertje zitten.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

Verwijderd

Ik heb ook nog de S3 Virge DX PCI liggen. Er zitten 8 chipjes vna 512kB op. Ideaal kaartje voor een dual monitor opstelling.

• n00b | IA
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

s3 virge sucks met dual monitor heb ik ook is alleen maar irritant

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:01
Op woensdag 23 januari 2002 22:00 schreef TimMer het volgende:
Ik draai hier nog met een S3 Virge DX375 PCI 4MB. >:)
Over twee maanden gaat ondergetekende die vervangen door een Asus V8200 Geforce3 Ti200 64MB DDR. :o :D :9

Tsja, een S3 Virge 4MB is een beetje een vlag op een modderschuit op een AMD XP 1700+, die ik over een weekje ga kopen... >:)
Lijkt mij eerder dat je AMD dan de vlag zal zijn ;)

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• TimMer
  • Niet online
Op vrijdag 25 januari 2002 13:53 schreef toastingnow het volgende:

[..]

Lijkt mij eerder dat je AMD dan de vlag zal zijn ;)
Dat bedoelde ik ook. :)

• TimMer
  • Niet online
Hij gaat trouwens relekst hier hoor: de GF3Ti200Deluxe loopt nu op 245/550 en de AMD XP 1700+ loopt op 2000+. >:)

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Steek 'm er es in => DXDIAG geeft je het geheugen gebruik wel anders de bios wel

edit:

lama

Verwijderd

he ik heb net een s3 virge gekregen van iemand voor dual montior. alleen bij windows xp krijg ik een code 10 (appraat werkt niet) euh iemand idee wat dit moet zijn??? verder is het een p4 asus motherboard en 1.7 p4 256 mb ram.primaire geforce 3 en nog een voodoo3 alleen zonder die voodoo doet hij het ook niet

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:50

JWO

Op zondag 03 februari 2002 21:44 schreef nighttiger het volgende:
he ik heb net een s3 virge gekregen van iemand voor dual montior. alleen bij windows xp krijg ik een code 10 (appraat werkt niet) euh iemand idee wat dit moet zijn??? verder is het een p4 asus motherboard en 1.7 p4 256 mb ram.primaire geforce 3 en nog een voodoo3 alleen zonder die voodoo doet hij het ook niet
hit the search button dit is al zo vaak voorbij gekomen :Z

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 21:44 schreef nighttiger het volgende:
he ik heb net een s3 virge gekregen van iemand voor dual montior. alleen bij windows xp krijg ik een code 10 (appraat werkt niet) euh iemand idee wat dit moet zijn???
Je moet in je BIOS je PCI (de s3 dus) kaart eerst laten opstarten, dan komt de AGP kaart er onder XP bij.

Bij mij werkt dat 'prima' met een Radeon VE en een S3 Virge DX als 2de monitor.

Hè??? Hoor ik veel tweakers nu denken, hij gebruikt een twin-monitor Radeon en dan een kut kaartje voor de 2de monitor??? Nu, dit zou ook een tijdelijke oplossing zijn, tot ik een DVI-I -> VGA converter gevonden had.

Nu heb ik de converter en de twin-video werkt prima, de tv-out ook, maar dan komt het gezeik.... Als ik alle kabels in de video kaart stop dan wordt de monitor die aan de DVI hangt wazig en blauw???

Het is geen driver probleem want tijdens de boot is dit probleem al zichtbaar. Voor de duidelijkheid, de twinvideo werkt prima. 1 monitor+ 1TV ook maar zodra ik twin-video draai met de (high Quality, 10m) SVHS kabel erin gaat het mis.

Video aan, uit of zelfs de kabel enkel in de kaart en niet in me video, maakt niks uit en nu moet ik dus achter de computer duiken om de kabel erin te doen als ik een DiVX-je wil kijken of m'n mp3-tjes op de tv wil bedienen??

HELP?? wat nu verder te doen, het enige dat ik nog kan bedenken is het BIOS van de grafische kaart flashen, maar het niet echt het idee dat dat gaat helpen??
Pagina: 1